Už dnes štartuje svetoznámy festival rýchlosti v britskom Goodwoode. Opäť tam automobilky priniesli naozajstné skvosty ako napríklad brutálne Subaru WRX.
Každému zanietenému fanúšikovi motoršportu a automobilovému nadšencovi je pojem Festival of Speed v britskom Goodwoode dobre známym pojmom. Každoročne naň návštevníci prichádzajú z celého sveta, aby na vlastné oči videli to najlepšie, na čom automobilky pracovali. Výnimkou nie je ani brutálne Subaru WRX, za volant ktorého sa posadí samotná rýchlosť.
Len tak pre radosť
Japonská automobilka sa už, bohužiaľ, oficiálne nezúčastňuje žiadneho motoršportového šampionátu. Dokonca v jej ponuke už ani nefiguruje legendárny model s prívlastkom STi. Nič to však nemení na tom, že rýchle autá robiť stále vie. Konkrétne divízia automobilky z USA sa na tohtoročný festival rýchlosti postarala o naozajstný extrém na štyroch kolesách. Takmer dokonalou kombináciou auta a tohto legendárneho podujatia je človek, ktorý sa už tento víkend posadí za volant. Ide o pretekára menom Scott Speed, ktorý sa objavil aj v F1 v tíme Toro Rosso v sezóne 2006-2007.
Špecialisti na rally
V divízii Subaru Motorsport USA pracujú naozajstní špecialisti na disciplínu rally. Spoločne vytvorili doslova monštrum, ktorého oficiálny názov znie project Midnight. Tento projekt pôvodne stojí na základoch športového sedanu Subaru WRX, ktorý je stále dostupný na trhu v Severnej Amerike. Nemusíte byť však priveľký odborník, aby ste si všimli, že so sériovým modelom toho okrem názvu veľa spoločného nemá. Celé auto je lakované v matnej čiernej farbe s lesklými čiernymi polepmi, ktoré poznáme z pretekárskych čias automobilky. Svojmu menu tak nezostalo nič dlžné. Okrem farby si hneď všimnete agresívne pôsobiaci bodykit s masívnym krídlom, čo nostalgicky pripomína skvelé časy automobilky v motoršporte.
Monštrum na kolesách
Takto sa dá charakterizovať project Midnight. Pod prednou kapotou sa na rozdiel od sériového modelu skrýva menší pohonný agregát. Bežne dostupný model poháňa 2,4-litrový štvorvalec. V tomto prípade ho nahradil menší, ale za to výkonnejší motor. Dvojlitrový boxer pod prednou kapotou produkuje výkon 670 koní a krútiaci moment 950 Nm. K tomuto výkonu motoru pomáha poriadne turbo. Najzaujímavejšou vlastnosťou motora je rozsah otáčok. Na trati v Goodwoode ho Scott Speed bude točiť až na hranicu 9500 otáčok za minútu.