Mazda potvrdila, že prinesie do Európy nový elektrický sedan, ktorý bude konkurovať BMW i4 a obľúbenej Tesle Model 3.
Nová Mazda 6, teda pôvodne Mazda EZ-6, bola odhalená ešte na aprílovom autosalóne v Pekingu ako elektrický nástupca stredne veľkej Mazdy 6, ktorú vyrába spoločný podnik japonskej firmy s Changanom v Číne.
Mazda predtým neposkytla žiadne informácie o plánoch predávať EZ-6 mimo Čínu. Podpísala však „dohodu o spolupráci exportu elektrických vozidiel“ so spoločnosťou Changan Mazda. To znamená, že model EZ-6 bude prvým globálnym elektrickým vozidlom Mazdy. Na čínsky aj európsky trh pritom príde už na jeseň tohto roka.
Mazda v súčasnosti predáva v Európe iba jeden elektromobil – kompaktné SUV MX-30. V prvom polroku tohto roka dosiahol minimálne predaje. Model EZ-6 by mohol výrazne zvýšiť predaje, pretože jeho veľkosť a tvar (meria 4921 mm na dĺžku a má 2900 mm rázvor) ho zaradia do boja proti najpopulárnejším elektromobilom na trhu, ako sú Tesla Model 3 a BMW i4.
O cenách zatiaľ nepadlo ani slovo, no na elektromobily vyrobené v Číne sa teraz v EÚ vzťahujú značné dovozné clá. To znamená, že na autá vyrobené spoločnosťou Changan sa budú vzťahovať clá vo výške 20,8 %. To môže znamenať, že model EZ-6 nebude ocenený ako hodnotná alternatíva k hlavným konkurentom.
Špecifická platforma
Mazda EZ-6 technicky nesúvisí so žiadnym iným modelom značky, ktorý je v súčasnosti v predaji. Je založený na modulárnej platforme dodávanej spoločnosťou Changan, nazývanej EPA. Táto platforma, ktorá sa už používa v Číne pre sedan Deepal SL03 podobnej veľkosti, môže obsahovať čisto elektrické hnacie ústrojenstvo s predlžovačom dojazdu (REx), ako aj autonómne jazdenie štvrtej úrovne. V EZ-6 bude spočiatku obmedzené na úroveň dva plus, ktorá stále vyžaduje neustály ľudský dohľad.
Mazda 6 bude ponúkaná buď ako elektromobil s elektromotorom vzadu s výkonom 218 koní a odhadovaným dojazdom na úrovni 600 kilometrov, alebo ako REx (v Číne čoraz obľúbenejšia možnosť) s nárokovaným celkovým dojazdom až 1200 kilometrov. Nie je jasné, či sa globálne exportné plány vzťahujú na oba formáty pohonných jednotiek.
Mazda zdôrazňuje, že hoci je model EZ-6 elektrický, využila svoje rozsiahle odborné znalosti v oblasti dynamického ladenia výkonu z éry benzínových vozidiel na zvýšenie potešenia z jazdy, pričom inžinieri z európskeho R&D centra cestujú do Číny, aby prispeli k vývoju automobilu.
Spoločnosť navrhla, že bude stelesňovať rovnaký étos „jinba ittai“ (čo znamená „auto a vodič ako jeden“) ako stará 6-ka s benzínovým motorom, s rozložením hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou v pomere 50:50 a viacprvkovou zadnou nápravou. Nechýba ani samovysúvací zadný spojler, ktorý napomáha stabilite pri vysokých rýchlostiach.