Domov SPRÁVY News Nová Mazda 6 príde do Európy už na jeseň

Nová Mazda 6 príde do Európy už na jeseň

Foto: Changan Mazda

Mazda potvrdila, že prinesie do Európy nový elektrický sedan, ktorý bude konkurovať BMW i4 a obľúbenej Tesle Model 3.

Nová Mazda 6, teda pôvodne Mazda EZ-6, bola odhalená ešte na aprílovom autosalóne v Pekingu ako elektrický nástupca stredne veľkej Mazdy 6, ktorú vyrába spoločný podnik japonskej firmy s Changanom v Číne.

Foto: Changan Mazda

Mazda predtým neposkytla žiadne informácie o plánoch predávať EZ-6 mimo Čínu. Podpísala však „dohodu o spolupráci exportu elektrických vozidiel“ so spoločnosťou Changan Mazda. To znamená, že model EZ-6 bude prvým globálnym elektrickým vozidlom Mazdy. Na čínsky aj európsky trh pritom príde už na jeseň tohto roka.

Mazda v súčasnosti predáva v Európe iba jeden elektromobil – kompaktné SUV MX-30. V prvom polroku tohto roka dosiahol minimálne predaje. Model EZ-6 by mohol výrazne zvýšiť predaje, pretože jeho veľkosť a tvar (meria 4921 mm na dĺžku a má 2900 mm rázvor) ho zaradia do boja proti najpopulárnejším elektromobilom na trhu, ako sú Tesla Model 3 a BMW i4.

ssangyong-torres-evx
Mazda 6
Foto: Changan Mazda

O cenách zatiaľ nepadlo ani slovo, no na elektromobily vyrobené v Číne sa teraz v EÚ vzťahujú značné dovozné clá. To znamená, že na autá vyrobené spoločnosťou Changan sa budú vzťahovať clá vo výške 20,8 %. To môže znamenať, že model EZ-6 nebude ocenený ako hodnotná alternatíva k hlavným konkurentom.

Špecifická platforma

Mazda EZ-6 technicky nesúvisí so žiadnym iným modelom značky, ktorý je v súčasnosti v predaji. Je založený na modulárnej platforme dodávanej spoločnosťou Changan, nazývanej EPA. Táto platforma, ktorá sa už používa v Číne pre sedan Deepal SL03 podobnej veľkosti, môže obsahovať čisto elektrické hnacie ústrojenstvo s predlžovačom dojazdu (REx), ako aj autonómne jazdenie štvrtej úrovne. V EZ-6 bude spočiatku obmedzené na úroveň dva plus, ktorá stále vyžaduje neustály ľudský dohľad.

Mazda 6
Foto: Changan Mazda

Mazda 6 bude ponúkaná buď ako elektromobil s elektromotorom vzadu s výkonom 218 koní a odhadovaným dojazdom na úrovni 600 kilometrov, alebo ako REx (v Číne čoraz obľúbenejšia možnosť) s nárokovaným celkovým dojazdom až 1200 kilometrov. Nie je jasné, či sa globálne exportné plány vzťahujú na oba formáty pohonných jednotiek.

Mazda zdôrazňuje, že hoci je model EZ-6 elektrický, využila svoje rozsiahle odborné znalosti v oblasti dynamického ladenia výkonu z éry benzínových vozidiel na zvýšenie potešenia z jazdy, pričom inžinieri z európskeho R&D centra cestujú do Číny, aby prispeli k vývoju automobilu.

Mazda 6
Foto: Changan Mazda

Spoločnosť navrhla, že bude stelesňovať rovnaký étos „jinba ittai“ (čo znamená „auto a vodič ako jeden“) ako stará 6-ka s benzínovým motorom, s rozložením hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou v pomere 50:50 a viacprvkovou zadnou nápravou. Nechýba ani samovysúvací zadný spojler, ktorý napomáha stabilite pri vysokých rýchlostiach.

Mazda 6
Foto: Changan Mazda

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokTelefonovanie počas šoférovania na hlasný odposluch, je to dovolené?
Nasledujúci článokNová skupina U oprávňuje riadiť autá snov, robí sa bez praktickej skúšky