Domov SPRÁVY News Limitka zo Stuttgartu na 50. výročie modelu 911 Turbo

Limitka zo Stuttgartu na 50. výročie modelu 911 Turbo

Foto: Porsche

Pri príležitosti 50. výročia 911 Turbo uvádza Porsche na trh exkluzívny model svojho ikonického vozidla. 911 Turbo 50 Years spája výkon a najkvalitnejšie materiály s exkluzívnymi dizajnovými prvkami.

Porsche 930 Turbo v roku 1974 posunulo hranice. Prinieslo turbo technológiu z pretekárskych áut do sériového športového auta s vynikajúcim výkonom a spojil to s jedinečným dizajnom a  každodennou použiteľnosťou. Jubilejný 50-ročný model 911 Turbo vychádza z modelu 911 Turbo S aktuálnej generácie. Štandardná bočná vinylová grafika je prikývnutím k historickému vzhľadu Porsche 911 RSR Turbo z roku 1973, ktorý bol predchodcom 911 Turbo. Vyznačuje sa súčasnou exkluzívnou farbou Porsche Turbo Turbonite, ktorá sa tu prvýkrát objavuje na 911.

Turbonit je tiež použitý na vložkách v zadnom kryte motora, uzávere palivovej nádrže a na znaku Porsche. Nachádza sa aj ako kontrastná farba v logu modelu Turbo 50. Ďalším historickým odkazom je použitie antracitovej sivej na zadnej hrane zadného krídla, zadnom nárazníku, krytu zrkadla a obložení nasávania vzduchu. Odznak na zadnej mriežke krytu motora obsahuje ikonu turbodúchadla a roky 1974–2024. Pri otvorených dverách LED projektor premieta obraz turbodúchadla na zem vedľa auta. 911 Turbo 50 Years sa štandardne dodáva s exkluzívnymi dizajnovými kolesami 911 Turbo S v prevedení Turbonite.

Porsche 911 Turbo
Foto: Porsche
Nostalgický interiér

Interiér modelu 911 Turbo 50 Years je plný histórie modelov Turbo. Ako exkluzívna pocta skorým modelom Porsche 911 Turbo, ikonický tartan McKenzie zdobí stredové panely poťahov sedadiel a vnútorné výplne dverí. Ďalšie kontrasty v Turbonite ďalej odlišujú auto od bežného sériového modelu 911 Turbo S. Medzi tieto prvky Turbonite patria bezpečnostné pásy, ovládacie prvky, ozdobné prešívanie, ozdobné lišty s ozdobnými vložkami v čiernej koži a erb Porsche na športovom volante GT. Osvetlené logo Turbo 50 sa medzitým nachádza na krytoch dverí, ktoré sú vyhotovené z čierneho brúseného hliníka.

Logo je vyšité na opierkach hlavy adaptívnych športových sedadiel Plus. Na zadnej strane ľavého zadného sedadla je tiež logo Turbo 50. Nad schránkou v palubnej doske sa nachádza výročná tabuľa z hliníka, ktorá nesie logo Turbo 50 a individuálne číslo limitovanej edície športového vozidla. A-stĺpik, slnečné clony a obloženie strechy sú čalúnené perforovaným Race-Texom. Prístrojovú dosku zdobia analógové subsekundové hodiny Porsche Design so špeciálnym dizajnom Turbo 50.

Porsche 911 Turbo
Foto: Porsche
Balík Heritage Design

Historicky inšpirovaný, voliteľne dostupný dizajnový balík 50 Years of Turbo Heritage Design Package dopĺňa jubilejný model o množstvo ďalších exkluzívnych prvkov dizajnu a výbavy, vychádzajú z modelov 911 Turbo zo 70. rokov. Základná farba balíka Heritage Design Package je zabezpečená lakom Aventurine Green Metallic. Alternatívne sú dostupné aj štandardné farby 911 a farby programu Paint to Sample. Súčasťou balíka Heritage Design Package je kvalitná dekoratívna grafika v bielej farbe pozostávajúca z troch prvkov: individuálne voliteľné čísla áut od 0 do 99, logo 50 rokov Turbo a logo Porsche.

Tí, ktorí uprednostňujú minimalistický vzhľad, môžu upustiť od niektorých alebo všetkých grafických prvkov. Historický erb Porsche z roku 1964 je použitý na prednej kapote, ako aj na stredových krytoch kolies Sport Classic, lakovaných vo farbách Brilliant Silver a v bielej. Logá Turbo 50 a Porsche na zadnej strane sú v zlatej farbe. Interiér jubilejného modelu dopĺňajú dizajnové prvky. Obloženie palubnej dosky, odkladacia schránka a vložky operadla sedadla sú pokryté klasickým vzorom. Historický erb Porsche je namontovaný na volante, zatiaľ čo odkladací priestor na stredovej konzole nesie logo Porsche Exclusive Manufaktur vyrazené do kože. Ciferníky na združenom prístroji a hodiny Sport Chrono v balíku Heritage Design Package sú vyhotovené v zelenej farbe.

Porsche 911 Turbo
Foto: Porsche
Pod kapotou všetko po starom

Technicky vychádza Porsche 911 Turbo 50 Years z modelu 911 Turbo S, ktorý sa vyrába od roku 2019. Jeho 3,7-litrový motor s dvojicou turbodúchadiel poskytuje výkon 478 kW (650 k) a 800 Nm krútiaceho momentu. 911 Turbo 50 potrebuje na šprint z 0 na 100 km/h iba 2,7 sekundy a 200 km/h dosiahne za 8,9 sekundy. Výkon prenáša na kolesá 8-stupňová dvojspojková prevodovka (PDK) a aktívny pohon všetkých kolies s Porsche Torque Vectoring Plus, vrátane elektronicky ovládanej uzávierky zadného diferenciálu s plne variabilným rozdelením krútiaceho momentu.

Štandardom je športový výfukový systém s čiernymi koncovkami. Súčasťou štandardnej výbavy je aj o 10 milimetrov nižší športový podvozok a zdvíhací systém na prednej náprave, ako aj matricové LED svetlomety vrátane systému Porsche Dynamic Light System Plus. Brzdové strmene štandardného brzdového systému majú čiernu povrchovú úpravu.

Autom to nekončí

Exkluzívne pre majiteľov tohto vozidla značka vydáva špeciálne hodinky ako poctu jubilejnému modelu. Chronograf 911 Turbo 50 Years je vybavený strojčekom Porsche Design WERK 01.200 s certifikáciou COSC s funkciou spätného chodu. Rovnako ako vozidlo, aj hodinky sú obmedzené na 1 974 kusov a kombinujú klasický dizajn s modernou technológiou. Jeho čierny ciferník s prvkami v Turbonite je dokonalou podobizňou hodiniek na prístrojovej doske. Remienok vyrobený z čiernej kože s ozdobným prešívaním v Turbonite má skladaciu sponu. Priehľadné puzdro ponúka pohľad na navíjací rotor v rovnakom štýle ako kolesá 911 Turbo 50. Číslo limitovanej edície vyryté na titánovom kryte zodpovedá číslu limitovanej edície vozidla. Chronograf je dostupný aj v špeciálnej verzii v spojení s Heritage Design Package.

Foto: Porsche

Limitovanú edíciu modelu 911 Turbo k 50. výročiu si môžete objednať už teraz od 274 000 € vrátane DPH. Prvé kusy dorazia k majiteľom na jeseň 2024. Auto je aktuálne vystavené na prebiehajúcej špeciálnej výstave Beyond Performance – 50 Years of Porsche Turbo v múzeu Porsche v Stuttgarte-Zuffenhausene.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Porsche
Predchádzajúci článokZ 0 na 300 km/h za 8,6 sekundy. Rimac Nevera R
Nasledujúci článokMustang ako sedan či off-road? Ford má zaujímavé plány