Domov SPRÁVY News Z 0 na 300 km/h za 8,6 sekundy. Rimac Nevera R

Z 0 na 300 km/h za 8,6 sekundy. Rimac Nevera R

Foto: Rimac

S novou generáciou pohonu všetkých kolies s vektorovaním krútiaceho momentu, silnejšími brzdami a elektrickým pohonom s výkonom 2107 koní je elektrický hyperšport Rimac Nevera R navrhnutý na zatáčanie, pričom v priamke je ešte rýchlejší: teraz pokorí hranicu 300 km/h už za 8,66 sekundy. 

Dizajnéri a inžinieri Rimac dôkladne posúdili vlastnosti Nevery a prepracovali prvky, aby ju posunuli ďalej do sféry hyperšportiakov. Vďaka cielenejšej dynamike jazdy, batérii orientovanej na výkon, väčšiemu výkonu a vyspelejším brzdám stelesňuje Nevera R aj vizuálnu identitu, ktorá je poháňaná výkonom a prepracovaná dizajnom. Veľké pevné zadné krídlo v kombinácii s agresívnym aerodynamickým balíkom, ktorý obsahuje nový veľký difúzor, zvyšuje prítlak o 15 % a aerodynamickú účinnosť o 10 %.

Rimac Nevera R
Foto: Rimac
Nové pneu a im prispôsobené systémy

S novými pneumatikami Michelin Cup 2 sa celková nedotáčavosť znížila o 10 %, bočná priľnavosť sa zvýšila o 5 % a čas na kolo na okruhu Nardo Handling Track sa skrátil o 3,8 sekundy. Vďaka tejto kombinácii negatívneho odklonu, vyššej úrovne priľnavosti nových pneumatík a zvýšeného prítlaku je Nevera R pripravená ohýbať fyziku ako nikdy predtým. Každý prvok, vytvorený prostredníctvom filozofie dizajnu zameranej na výkon, bol premyslený s ohľadom na agilitu a ovládateľnosť.

Rimac Nevera R
Foto: Rimac

Keď sme vyvíjali Neveru, dôležitou súčasťou zadania bolo, že by to mal byť Grand Tourer. Zabezpečili sme, aby bol priestranný, pohodlný a jemne vyvážený medzi vzrušujúcim a prístupným. Nakoniec to, čo sme dosiahli, dokonale zasiahlo túto rovnováhu; vysokovýkonné auto na lámanie rekordov, ktoré by na Nürburgring Nordschleife mohlo stanoviť nové rekordy a pohodlne s ním jazdiť tisíce kilometrov naprieč kontinentmi. Bol to prelomový moment v automobilovej brandži – prvý sériovo vyrábaný plne elektrický hypercar na svete, ktorý sám vedie novú generáciu. Neúnavne sa však prispôsobujeme želaniam zákazníkov a mnohí hľadali auto, ktoré by skutočne zdôrazňovalo schopnosti Nevery v zákrutách, využívajúc všetky pokročilé technológie na palube. Odpovedali sme Neverou R: má celú DNA pôvodnej Nevery, ale je ľahšia, rýchlejšia a sústredenejšia,“ hovorí Mate Rimac.

Rimac Nevera R
Foto: Rimac
Dynamická elita

Nová generácia All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV) bola preladená tak, aby maximalizovala potenciál vysokovýkonných pneumatík. Zvýšená prítlačná sila poskytuje väčšiu stabilitu a priečny výkon, čím nastavuje nový štandard pre vzrušenie z jazdy na kľukatých cestách a okruhoch. Systém kontroly trakcie bol revidovaný, aby rozšíril možnosti R-AWTV a zaistil predvídateľnosť aj za mokra. Režim Drift bol upravený tak, aby vyhovoval novým pneumatikám, a systém riadenia bol vylepšený pre ostrejšiu odozvu a ostrejšiu spätnú väzbu pre vodiča.

Foto: Rimac

Nevera R používa 108 kWh batériu a karbón-keramické brzdy druhej generácie s účinnejším chladením. Maximálna rýchlosť vozidla je 412 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 1,74 sekundy a na 200 km/h za 4,38 sekundy. Štvrť míľu s pevným štartom pokorí za 8,23 sekundy. Výrobná séria bude celosvetovo obmedzená len na 40 kusov. 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Rimac
Predchádzajúci článokAko v horúčavách schladiť auto? A vadia extrémne teploty elektromobilom?
Nasledujúci článokLimitka zo Stuttgartu na 50. výročie modelu 911 Turbo
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.