Domov SPRÁVY News Robia to rozumne. Tieto EV autá si nechajú aj spaľovací motor

Robia to rozumne. Tieto EV autá si nechajú aj spaľovací motor

Foto: Porsche

Spaľovacie a elektrické verzie dvoch modelov Porsche budú v portfóliu koexistovať niekoľko rokov. Nemci to robia veľmi rozumne a ťažia maximum z oboch svetov.

Porsche rozohralo hru, ktorá dáva až prekvapivo veľký zmysel. Cayenne síce dostane novú generáciu, ktorá bude len čisto elektrická, no tú súčasnú nechávajú nažive. Tretia generácia dostane druhý facelift a Porsche tak predĺži jej životný cyklus. V portfóliu tak budú niekoľko rokov koexistovať spaľovacie verzie s novou elektrickou. Automobilka tvrdí, že konvenčný Cayenne bude v ponuke aj po roku 2030. Podobnú stratégiu teraz aplikujú aj na ďalší model.

Porsche Cayenne
Foto: Porsche
Po vzore Cayenne

Panamera bude pokračovať v šľapajach svojho väčšieho súrodenca a niekoľko rokov bude k dispozícii ako v spaľovacej, tak aj v elektrickej verzii. Tretia generácia bola uvedená na trh len začiatkom tohto roka, a tak má pred sebou dlhý životný cyklus. Šéf výskumu a vývoja Porsche Michael Steiner v rozhovore pre Autocar však potvrdil plány aj na plne elektrickú Panameru. Zároveň prezradil, že aplikujú rovnakú stratégiu ako pri SUV. „Nový Cayenne je plne elektrický, ale počas celej jeho životnosti budeme mať paralelne aj spaľovaciu verziu. Je to rovnaké aj pre Panameru.”

Vzhľadom na to, že dátum premiéry elektrickej Panamery ešte nebol oznámený a model s konvenčným pohonom bude k dispozícii počas jej životného cyklu, ostane súčasná generácia v predaji pravdepodobne aj v nasledujúcej dekáde. Kam sa však elektrická Panamera zaradí v modelovom rade Porsche? Na základe predchádzajúceho vyjadrenia generálneho riaditeľa Olivera Blumeho by sa vozidlo mohlo zaradiť nad Taycan: „Myslím, že by to mohlo fungovať [mať oba elektromobily], pretože hrajú v rôznych segmentoch. Panamera je o stupeň vyššie ako Taycan.“

Porsche Panamera
Foto: Porsche

Porsche to robí veľmi rozumne. Nielenže takto vyťaží maximum z oboch verzií, ale zároveň si tak trochu necháva aj otvorené zadné vrátka. Automobilka však stále dúfa, že do roku 2030 dosiahne svoj cieľ, ktorým je 80 % podiel elektrických vozidiel v predajoch. Pomôcť by tomu malo aj pripravované trojradové elektrické SUV. Kedy bude mať debut, je však otázne.

Investície do spaľovacích motorov pokračujú

Michael Steiner tiež povedal, že syntetické palivo by mohlo pomôcť pri postupnom prechode z konvenčného pohonu na elektrický. „Do konca desaťročia by sa mohol používať významný podiel e-palív. Mohli by sme postupne, liter po litri, nahradiť fosílne palivo e-palivom.” V Čile dokonca majú aj vlastný závod, kde vyrábajú vlastné e-palivo. Okrem toho neustále investujú aj do vývoja spaľovacích motorov, aby spĺňali prísnejšie emisné predpisy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokHyundai zvýši ponuku hybridov a pripravuje športiak s výkonom 800 koní
Nasledujúci článokMercedes chystá radikálnu zmenu. Vyostrí to vzťahy s BMW