Domov SPRÁVY News Rusko, India aj Turecko na blackliste Číny. Nestavajte tu automobilové fabriky

Rusko, India aj Turecko na blackliste Číny. Nestavajte tu automobilové fabriky

Foto: Haval

Podľa správy tlačovej agentúry Reuters sa čínske ministerstvo obchodu stretlo so zástupcami miestneho automobilového priemyslu, aby im oznámilo nové vládne usmernenia týkajúce sa automobilového sektora.

Čínske značky okrem exportu svojich vozidiel do celého sveta plánujú v blízkej budúcnosti investície aj do stavieb nových tovární, aby sa vyhli clám uvaleným na čínske automobily v rôznych regiónoch sveta. Čínske ministerstvo obchodu však odporučilo výrobcom automobilov, aby nestavali fabriky na výrobu automobilov v krajinách ako India, Rusko, Turecko či Thajsko. Dôvodom má byť eskalácia „potenciálnych geopolitických rizík“.

V prípade Ruska nie je verejne známe, že by nejaká čínska automobilka plánovala v tejto krajine vybudovať nové fabriky. Miestny trh síce po vypuknutí vojnovej agresie na Ukrajine obsadili čínske vozidlá, ale všetko sa to týka len dovozu. Jediný čínsky závod postavený od základov sa nachádza v regióne Tula a patrí značke Haval. Produkcia vozidiel však v tomto závode začala ešte v roku 2019. Ročná kapacita výroby v tomto závode je 150-tisíc vozidiel ročne. V Rusku sa aktuálne veľmi darí automobilke Chery. Tá preto chce v Rusku zaviesť lokálnu výrobu, využiť však na to chce existujúce závody, ktoré po začiatku agresie dobrovoľne alebo násilne opustili iné spoločnosti. V tomto prípade sa usmernenia čínskej vlády zdajú byť flexibilnejšie, keďže usmernenia sú špecifikované len pre výstavbu nových tovární.

BYD Atto prechádza zákrutou. BYD by nemal stavať fabriky v Rusku ani v Indii
Foto: BYD

India odmietla investíciu za miliardu dolárov

V prípade Indie sa politické vzťahy s Čínou značne zhoršili od roku 2020. Z čínskych značiek má v krajine aktívne obchodné prevádzky len MG, ktoré pred niekoľkými rokmi odkúpilo výrobný závod od koncernu General Motors. V minulosti tu závod na výrobu elektromobilov za 1 miliardu dolárov chcel postaviť koncern BYD, no indická vláda návrh odmietla. Vládni predstavitelia Indie poukázali na nedostatok dôvery voči Číne. Obe krajiny majú vážne politické nezhody na himalájskej hranici.

V prípade Thajska či Turecka zatiaľ neexistujú úplne jasné vysvetlenie týkajúce sa nových usmernení. Čínska vláda sa s najväčšou pravdepodobnosťou zaujíma skôr o zachovanie a rozšírenie pracovných miest vo svojej krajine, než o ich vytváranie v zahraničí.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJReuters
Predchádzajúci článok300 koní a spotreba Clia. Prichádza Renault s pohonom 4×4
Nasledujúci článokPrieskum Enedis: 91 % majiteľov elektromobilov je spokojných