Domov SPRÁVY News 300 koní a spotreba Clia. Prichádza Renault s pohonom 4×4

300 koní a spotreba Clia. Prichádza Renault s pohonom 4×4

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Renault Rafale prichádza na slovenský trh vo svojej doteraz najvýkonnejšej podobe. Dostal plug-in hybridný pohon s celkovým výkonom 300 koní, batériu s dostatočnou kapacitou prejsť na jedno nabitie až 100 km a pohon všetkých kolies. 

Celý názov automobilu znie Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP. Výrobca tvrdí, že pohonný systém je vyladený tak, aby bol automobil schopný prejsť na jedno tankovanie vyše 1000 km. Hybridný systém vychádza z rovnakej koncepcie, aká bola použitá pri modeli Rafale s výkonom 200 koní (ide o full hybrid bez možnosti nabíjania z externej siete), konštruktéri však doplnili pohon o zadný elektromotor a akumulátor s kapacitou 22 kWh.

Renault Rafale
Foto: Renault

Celý pohonný systém tak pozostáva celkovo z jedného spaľovacieho motora a troch elektromotorov. Kombinovaný výkon takejto hybridnej sústavy je rovných 300 koní. Plug-in hybridný Rafale je tak v súčasnosti jediným Renaultom s pohonom všetkých kolies. Zároveň disponuje aj riadením všetkých kolies, pretože na zadnej náprave používa systém 4Control. Renault udáva kombinovanú spotrebu 0,7 l/100 km v prípade nabitej batérie. Aj po jej vybití by mala byť spotreba Rafale priaznivá, niekde na úrovni 5,8 l/100 km.

Renault Rafale
Foto: Renault

Použitým spaľovacím motorom je trojvalec – preplňovaná benzínová jedna-dvojka. Jeho výkon bol v porovnaní s Rafale E-Tech 200 HP zvýšený zo 130 na 150 koní a krútiaci moment z 205 na 230 Nm. Prvý elektromotor sa nachádza na prednej náprave, roztáča predné kolesá a disponuje výkonom 70 koní a krútiacim momentom 205 Nm. Druhý elektromotor slúži na pohon zadnej nápravy a má výkon 136 koní a 195 Nm. Tretí elektromotor s funkciou štartér generátora má výkon 34 koní a 50 Nm. Prvé dva motory sú napájané z 22 kWh batérie a slúžia na elektrickú jazdu. Palivová nádrž má objem 55 litrov.

Renault Rafale
Foto: Renault
Aktívny podvozok s kamerou

Dynamika v porovnaní s E-Tech 200 HP je podstatne lepšia. Rafale 300 HP zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy (E-Tech 200 za 8,9 s). Z 80 na 120 km/h zrýchli za rovné 4 sekundy (E-Tech 200 za 5,6 sekundy). Palubná nabíjačka má maximálny výkon 7,4 kW. To znamená, že nabitie z 0 na 80 % potrvá 130 minút a z 0 na 100 % sa nabije za 175 minút. Rýchlejšie nabíjanie k dispozícii nie je.

Foto: Renault
Atelier Alpine a slovenské ceny

Okrem vyspelého pohonného ústrojenstva dostal model Rafale E-Tech 4×4 novú úroveň výbavy Atelier Alpine. Tá kombinuje špecifické dizajnové prvky ako napríklad nový matný modrý metalický lak sommet satin, plávajúci zadný spojler v čiernej
farbe, 21-palcové zliatinové disky s pneumatikami Continental a koberčeky v modrom odtieni s inžinierskymi skúsenosťami spoločnosti Alpine Cars.

300-koňový plug-in hybrid sa v Renaulte predáva od 48 700 € za verziu s výbavou Esprit Alpine. Spomínaný variant Atelier Alpine stojí od 53 200 €. Plne vybavený Rafale s príplatkovými položkami výbavy, akými sú napríklad panoramatické strešné okno solarbay (1500 €), head-up displej (700 €), audiosystém harman kardon (900 €), matný lak karosérie s kontrastnou strechou (2200 €) tak stojí 58 500 €. Využiť však môžete aktuálnu akciu SUV dni Renault, vďaka ktorej zaplatíte až o 5000 € menej.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 105

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault
Predchádzajúci článokNa pumpách visia nové žlté oznamy. Vysvetľujeme, o čo ide
Nasledujúci článokRusko, India aj Turecko na blackliste Číny. Nestavajte tu automobilové fabriky
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.