Nissan zažíva veľkú krízu a jeho vrchní predstavitelia boli donútení pristúpiť k viacerým drastickým riešeniam. Jedným z nich je aj redukcia počtu pracovných miest.
Len pred pár dňami sme vám priniesli informáciu o kríze vo Volkswagene. Ich zisk sa v poslednom štvrťroku výrazne prepadol a klesli aj predaje. Koncern tak musí znateľne znížiť svoje náklady. Riešením má byť znižovanie platov, no v hre je však aj kompletné zavretie továrni. VW však zďaleka nie je jediný, kto zažíva finančné ťažkosti. V poriadnych problémoch sa topí aj Nissan.
Tisícky ľudí prídu o prácu
Japonskej automobilke sa v poslednej dobe veľmi nedarí. Predaje klesli, značke sa nedarí dosiahnuť zisk a tak musí šetriť kde sa dá. Nejde pritom o žiadne kozmetické kroky, ale o poriadne drastické riešenia.
Ako informuje Automotive News, Nissan plánuje zrušiť až 9 000 pracovných miest, znížiť svoju globálnu výrobnú kapacitu o 20 % a predať až tretinu svojho podielu v Mitsubishi, aby sa znížili ich náklady. Automobilka verí, že týmito krokmi by mohla ušetriť až vyše 2,8 miliardy eur, pričom prehodnocuje aj strategický plán, ktorý predstavila začiatkom tohto roka.
Nissan síce stále plánuje uviesť na trh až 30 nových alebo modernizovaných vozidiel, avšak môžu prísť neskôr, ako sa pôvodne plánovalo. Značka sa chce v súčasnosti sústrediť predovšetkým na ozdravenie svojich financií. Zníženie globálnej kapacity o 20 % na päť miliónov vozidiel ročne im zároveň umožní lepšie zosúladiť produkciu s predajom, ktorý klesol. Jeho globálne čísla sa v mesiacoch júl-september síce znížili len o 2,8 %, no automobilka to očividne cítila. Okrem toho zvýšila stimuly, aby pomohla predajcom s predajom nových vozidiel, čo Nissan stálo 25,7 miliardy jenov, teda zhruba 157 miliónov eur.
Prevádzkový zisk klesol až o 85 %
Značka nateraz neuviedla časový plán prepúšťania svojich zamestnancov ani znižovania výrobnej kapacity. Čo však Nissan prezradil je, že jeho prevádzkový zisk sa v treťom štvrťroku prepadol až o 85 % a spoločnosť dosiahla čistú stratu 9,3 miliardy jenov, čo je v prepočte takmer 57 miliónov eur.
Nissan však začal s rôznymi opatreniami už pred niekoľkými týždňami. V septembri znížil produkciu modelov Rogue a Frontier, pretože predajcovia mali na skladoch príliš veľké zásoby, napriek tomu, že Rogue je najpredávanejším vozidlom značky. Takisto požiadali predajcov aby predávali autá aj so stratou, čo rozhodne ublížilo ziskom spoločnosti.
Predaj podielu v Mitsubishi prinesie stovky miliónov eur
Treba však povedať, že šéf Nissanu Makoto Uchida sa napriek neľahkým rozhodnutiam rozhodol ísť príkladom a prijal 50 % zníženie svojho platu ako formu zodpovednosti za súčasné problémy značky. Určite náročným rozhodnutím bol aj predaj časti podielu v Mitsubishi. Nissan si však týmto krokom prilepší o 68,6 miliardy jenov, čiže o približne 420 miliónov eur.
Či budú tieto opatrenia stačiť na zvládnutie nepriaznivej finančnej situácie je v tejto chvíli otázne. Automobilky po celom svete však čelia problémov z dôvodu stagnujúceho dopytu, rastúcich nákladov či zvyšujúcej sa konkurencie, najmä z Číny.
To vážne? Viac ako 90% strany prekrýva reklama? Pri čítaní v mobile, som v jednej chvíli videl z článku len jedno jediné slovo na celej ploche dipleja. A to vyskakovacie okno s reklamou? Dobrý psycho útok na čitateľa, ako keby nebolo dosť ľudí s psych. problémami. Zabíjate si tým vlastnú existenciu. Reklama musí byť, o tom žiadna, ale ako sa hovorí “všeho s mírou”. No nič, ďaľšie periodikum, ktoré som práve presta čítať. S bohom.