Domov SPRÁVY News Presadzujú elektromobily, no zostávajú nadšencami. Nádherný koncept chcú pustiť medzi ľudí s...

Presadzujú elektromobily, no zostávajú nadšencami. Nádherný koncept chcú pustiť medzi ľudí s V6

Foto: DS Automobiles

Koncepčné vozidlo SM TRIBUTE predstavené v septembri 2024 oslavovalo desať rokov od vzniku spoločnosti DS Automobiles. Nemusí však zostať len pri jednom jedinom nepredajnom kúsku. Značka DS hľadá spôsoby, ako by dostala toto vozidlo do (limitovaného) predaja. A o elektrickom pohone sa vraj neuvažuje.

Pôvodný model SM vznikol na začiatku 70. rokov minulého storočia. Ako grand tourer navrhnutý Robertom Opronom stelesňoval vrchol francúzskych automobilových inovácií. Pod kapotou sa nachádzal vidlicový šesťvalec, no oveľa výnimočnejšie bolo hydropneumatické odpruženie, vďaka ktorému ponúkal bezkonkurenčný jazdný komfort. SM bol na svoju dobu tiež veľmi dobre vybavený, mal klimatizáciu aj posilňovač riadenia. Dnes je kultovým modelom, ktorý vyhľadávajú zberatelia. Tvorcovia sa pri navrhovaní dizajnu konceptu SM TRIBUTE inšpirovali niekoľkými modelmi SM vrátane prototypov či dvoch prezidentských vozidiel.

Foto: DS Automobiles

Dvojfarebný vzhľad bol vypracovaný okolo reinterpretácie farby Gold Leaf. Tá bola v ponuke už v roku 1971. Pôvodný model SM neobsahoval typickú hornú mriežku chladiča, ale sklenenú časť, ktorá odhaľovala moduly svetlometov a registračnú značku. Po päťdesiatich rokoch sa z tejto sklenenej časti stala 3D obrazovka, orámovaná svetelným podpisom zloženým z troch modulov na každej strane a vertikálnymi DRL svetlometmi v tvare provy lode. Rovnako ako originál, aj koncept prišiel s čiastočne zakapotovanými zadnými kolesami. Tieto diely sú však odnímateľné, takže môžu naplno vyniknúť 22-palcové disky kolies. Zadné kolesá sú čiastočne kapotované s odnímateľnými dielmi.

Foto: DS Automobiles

Zberateľský kúsok za milión?

Po predstavení konceptu sa najprv špekulovalo, že DS pracuje na vlajkovej lodi, ktorá by mohla byť predstavená do roku 2030. Ako však naznačil Thierry Metroz, šéf dizajnu DS pre Top Gear, všetko by napokon mohlo dopadnúť úplne inak. “DS hľadá spôsoby, ako uviesť koncept do limitovanej produkcie. Za týmto nápadom stojí šéf Stellantisu Carlos Tavares aj šéf DS Olivier Francois za predpokladu, že dokáže zarobiť peniaze.” V automobilke teda hľadajú spôsoby, ako toto vozidlo predať, aby pokryli náklady na jeho vývoj. Tie sa zvyčajne pri takýchto automobiloch pohybujú v rozsahu od 50 do 200 miliónov eur.

Foto: DS Automobiles

Ak sa teda koncept DS SM TRIBUTE v najbližšom období dostane do limitovanej výroby, pôjde určite o drahý kúsok, po ktorom budú opäť určite cieliť najmä bohatí zberatelia áut. Thierry Metroz sa vyjadril aj k pohonu. “Keď si kupujete auto za milión eur, nechcete EV,” povedal pre Top Gear.

Exkluzívne DS by tak mohol poháňať vidlicový šesťvalec Nettuno od Maserati. Pod kapotou týchto vozidiel produkuje minimálne 530 koní. Spolupráca s Maserati v prípade DS dáva zmysel. Metroz odhalil, že koncept bol na uľahčenie výroby navrhnutý s použitím dielov od Maserati. Napríklad niektoré podvozkové časti a celé čelné sklo pochádzajú z modelu podpier Granturismo. Aj pôvodný Citroen SM používal platformu Maserati a motor V6.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTop Gear
Predchádzajúci článokJazdíte na týchto autách? Prídete o benefity, nič s tým neurobíte
Nasledujúci článokLancia Dedra HF Integrale: Zabudnutý taliansky supersedan