Domov SPRÁVY News Predaj automobilov v roku 2024: Každé desiate Audi je elektrické

Predaj automobilov v roku 2024: Každé desiate Audi je elektrické

Foto: Porsche

Svetové automobilky postupne zverejňujú výsledky svojho celosvetového predaja vozidiel za rok 2024. Pozrite sa, ako sa za predchádzajúci rok darilo vašej obľúbenej značke.

Porsche

Každé tretie predané Porsche v roku 2024 bolo Made in Slovakia. Cayenne zostáva lídrom predajov stuttgartskej automobilky, ktorú s prechodom na elektrifikované vozidlá čaká ešte veľa práce. Nový Macan je však silnejúcim svetielkom na konci tunela.

Podobne ako mnohé iné automobilky, aj Porsche v roku 2024 komplexne obnovilo svoj produktový rad. Generačnou obmenou alebo faceliftom prešli štyri zo šiestich modelových radov: Panamera, Taycan, 911 aj Macan. Udialo sa tak jednak z dôvodu nových emisných noriem platných od roku 2025 či z dôvodu iných legislatívnych požiadaviek. Hoci Porsche v roku 2024 predalo celosvetovo o 3 % menej vozidiel ako rok predtým, jeho predaje rástli v štyroch z piatich svetových regiónov. Podiel elektrifikovaných športových áut sa zvýšil z 22 na 27 %. Takmer polovicu z nich tvorili čisto elektrické vozidlá.

Porsche Cayenne Coupé
Foto: Porsche

Porsche tak v roku 2024 dodalo zákazníkom celkovo 310 718 vozidiel. To je o 3 % menej ako v roku 2023, za čo môže predovšetkým 28 % pokles na čínskom trhu. Tu sa Porsche stretáva s lacnejšou čínskou konkurenciou, ktorá však v podobe elektrifikovaných vozidiel dokáže poskytnúť podobnú dynamiku. Porsche pokles na čínskom trhu obhajuje nižšou ekonomickou silou tamojších spotrebiteľov, no predaju určite nepomohlo napríklad uvedenie Xiaomi SU7. Nový čínsky elektromobil, ktorý nemôže poprieť inšpiráciu modelom Taycan, si len za predchádzajúci rok našiel v Číne viac než 135 000 majiteľov.

Porsche Taycan
Foto: Porsche

Vyšší záujem o individualizáciu

Porsche však vyzdvihuje skutočnosť, že zákazníci čoraz viac individualizujú svoje vozidlá a pridávajú si sériovú výbavu podľa svojich osobných želaní. Automobilka tak predáva jednotlivé vozidlá za vyššiu cenu. Uvedenie druhej generácie modelu Macan bolo kontroverzné, pretože na európsky trh prišiel len s batériami. Od uvedenia na trh na konci septembra dokázalo Porsche predať viac než 18 000 elektrických Macanov. Vo väčšine krajín mimo EÚ Porsche naďalej paralelne ponúka predchádzajúci Macan so spaľovacími motormi. Z nich bolo dodaných 64 517 exemplárov. Celkovo bolo v roku 2024 dodaných 82 795 Macanov. Ide o päťpercentný pokles v porovnaní s rokom 2023.

Foto: Porsche

Darilo sa však športovým vozidlám. Rad 911 sa aj v roku 2024 tešil veľkej obľube. S 50 941 dodanými exemplármi zaznamenal nárast o 2% v porovnaní s rokom 2023. Modely 718 Boxster a 718 Cayman zaznamenali 23 670 dodávok, čo je o 15 % viac. Zákazníkom bolo dodaných aj 20 836 vozidiel radu Taycan. Ide o 49-percentný pokles a automobilka pripúšťa, že nábeh elektrickej mobility vo všeobecnosti napreduje pomalšie, ako sa plánovalo.

Cayenne vyrábaný v slovenskom závode v Devínskej Novej Vsi bol zásadne prepracovaný už v roku 2023. V roku 2024 sa stal suverénne bestsellerom spomedzi šiestich modelových radov Porsche. Zákazníkom bolo odovzdaných 102 889 kusov, čo predstavuje nárast o 18 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Panamera zaknihovala 29 587 dodávok, čo je menej o 13 %.

Dodávky Porsche AG január – december
Rok 2023 2024 Rozdiel
celosvetovo 320 221 310 718 -3%
Nemecko 32 430 35,858 +11%
Severná Amerika 86,059 86,541 +1 %
Čína 79,283 56,887 -28 %
Európa (okrem Nemecka) 70 229 75 899 +8%
Zámorské a rozvíjajúce sa trhy 52 220 55,533 +6%

AUDI v roku 2024

SEAT a Cupra v roku 2024

Volvo v roku 2024

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokNočná mora rodiča, elektronické dvere auta uväznili bábätko
Nasledujúci článokNa poslednú jazdu ticho a ekologicky. Na predaj je Tesla pre nebožtíkov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.