V roku 2027 bude nová generácia modelu Dacia Sandero evolúciou dnešného auta a zostane na vrchole architektúry CMF-B skupiny Renault, čo mu umožní zachovať si spaľovací motor a zároveň pridať elektrickú alternatívu.
V rozhovore pre Autocar na autosalóne v Bruseli to potvrdil šéf dizajnu Dacie David Durand. Platforma CMF-B sa prvý raz objavila v modeli Renault Clio piatej generácie v roku 2019. Keď teda nová Dacia Sandero príde v roku 2027 na trh, táto podvozková platforma už bude mať 8 rokov. Durand zároveň uznal, že zatiaľ čo dizajnový jazyk značky je čoraz viac ovplyvnený svojou robustnosťou, neexistujú žiadne plány, aby sa Dacia stala značkou vyrábajúcou výhradne SUV. Dacia teda modelu Sandero nenaordinuje takú premenu, ako to urobil napríklad Citroen s novou generáciou C3, ktorú premenil na mini-SUV. Sandero zostane typickým hatchbackom.

Radikálne zmeny nečakajme
“Silný formálny jazyk Sanderu dokonale sedí a myslím si, že pre Sandero je dôležité príliš sa nepredvádzať. Je to veľmi dobre vyrobené auto a hodí sa mnohým konzervatívnym zákazníkom. Nie je také ľahké inovovať každý typ karosérie a zákazníci veľmi dobre poznajú hatchback, a to je to, čo potrebujú. Auto, ktoré má veľa priestoru a zároveň je kompaktné, ľahko sa s ním parkuje, ľahko sa s ním jazdí, nie je príliš ťažké a nemá príliš vysokú spotrebu. Musíme tiež čeliť emisiám CO2, takže aerodynamika je dôležitá a berieme to všetko do úvahy,” povedal Durand.

Stepway je pre samostatnú skupinu motoristov
Dodal, že Sandero Stepway s vyššou stavbou a príchuťou terénu je považované za takmer úplne odlišný model od štandardného Sandera a je dôležité zachovať tento rozdiel aj v ďalšej generácii. “Všimli sme si, že majitelia Sandera neuvažujú nad Stepway. Prichádzajú si kúpiť Sandero a ľudia, ktorí prichádzajú pre Stepway, o Sanderu vôbec neuvažujú. Takže sa rozprávame s rôznymi ľuďmi, a preto musíme brať do úvahy všetkých a pochopiť, že niektorí ľudia potrebujú len dobré auto, nie príliš sa predvádzať.”

Na otázku, či by Dacia mohla zvážiť otvorenejšie rozlíšenie týchto dvoch modelových radov, odpovedal: “Mohli by sme mať Stepway oddelený alebo urobiť viac rozdielov medzi nimi. Ale to, že používame veľa spoločných dielov medzi týmito dvoma autami a rovnakú podvozkovú platformu, je tiež súčasťou ingrediencií na zníženie nákladov. Mohli by sme povedať ‘dobre, vyrobíme dve rôzne autá’, ale budeme musieť zdvojnásobiť investíciu a ľudia to nakoniec niekde zaplatia.”

Príde aj s elektrickým pohonom
Durand tiež naznačil, že elektrické Sandero sa nebude podstatne líšiť od benzínového auta: “Myslím si, že EV môže byť len hnacím ústrojenstvom. Nie je to tak, že preto, že vyrobíte elektromobil, potrebujete špeciálny dizajn.” Naznačil, že koncept modelu Sandero EV bude ukázaný pred finálnym produkčným dizajnom, ale je nepravdepodobné, že by sa tak udialo ešte tento rok.