Spoločnosť Polestar potvrdila prvé podrobnosti o novom elektromobile, ktorý bude súčasťou revidovanej stratégie zahŕňajúcou cieľ zvýšiť predaj o 30 až 35 % v nasledujúcich troch rokoch.
Pripravovaný Polestar 7, ktorého príchod sa očakáva v roku 2027, bude v podstate slúžiť ako nástupca liftbacku Polestar 2. Aj keď nepôjde o priamu náhradu a Polestar 7 bude mať viac podobu SUV. Šéf spoločnosti Polestar Michael Lohscheller uviedol, že model bude začlenený v “najväčšom a najrýchlejšie rastúcom” segmente trhu s elektromobilmi, čo z neho urobí kľúčový model v novej stratégii rastu firmy.

Výroba na Slovensku?
Jej nový šéfdizajnér Philipp Römers povedal, že Polestar 7 bude opäť niesť progresívny dizajn a že nový model bude všetkým, čo od nás naši zákazníci očakávajú, a to z hľadiska dizajnu aj výkonu. Ako každý model značky, aj novinka bude mať svoj vlastný silný jedinečný dizajnový prvok, ale Römers zatiaľ odmietol poskytnúť akékoľvek podrobnosti. Spoločnosť potvrdila, že automobil sa bude vyrábať v Európe, bez bližších podrobností. Európske motoristické médiá sa domnievajú, že Polestar hľadí najmä na rozostavaný závod pri Košiciach. Polestar bude tento rok expandovať vo Francúzsku a v roku 2026 v Ázii, Latinskej Amerike a vo východnej Európe vrátane Slovenska. Polestar pôvodne vyrábal autá výlučne v Číne, ale Polestar 3 sa teraz vyrába spolu s Volvom EX90 v USA.

Odvážne plány
Elektromobily Polestar 3 a 4 predstavovali v poslednom štvrťroku minulého roka viac ako polovicu objednávok spoločnosti. Ponuka firmy sa bude naďalej rozširovať s uvedením konkurenta pre Porsche Taycan. Polestar 5 výkonný 4-miestny grand tourer ako prvý použije 800 V architektúru. Po ňom bude nasledovať Polestar 6, elektrický roadster s konfiguráciou sedadiel 2+2 a pohonným systémom s celkovým výkonom 880 koní. Spoločnosť uviedla, že príchod modelu 7 pomôže dosiahnuť jej ambiciózne plány na zvýšenie objemu predaja približne o tretinu. V názvoch modelov netreba hľadať logiku ako napríklad v názvosloví BMW. Polestar svoje modely čísluje tak, ako postupne prichádzajú na trh.

Je pozoruhodné, že Polestar nakoniec presunie všetky svoje modely na jednu podvozkovú platformu, čo zníži náklady a zjednoduší výrobu. Nie je jasné, či Polestar vyvinie novú platformu na mieru alebo využije existujúce platformy. Dvojka využíva platformu CMA Geely a Volvo (používaná aj v modeli Volvo EX40), trojka zdieľa platformu SPA2 s modelom Volvo EX90 a 4 využíva verziu architektúry SEA od spoločnosti Geely. Modely 5 a 6 pravdepodobne tiež využijú platformu SEA, čo naznačuje, že je to najpravdepodobnejší kandidát na budúcu jedinú platformu. Oba sa budú vyrábať v čínskom Chongqing.

Viac predajní
Firma tiež urýchľuje svoju maloobchodnú expanziu s cieľom zvýšiť počet showroomov o 75 % do konca budúceho roka, a to na 130 miest v Európe a 57 v Severnej Amerike. Polestar sa chystá začať predávať autá aj vo Francúzsku, kde sa jeho uvedenie oneskorilo kvôli sporu s Citroënom o dizajne loga. S Polestar Charge majú zákazníci v Európe prístup k viac ako 850 000 nabíjacím miestam vrátane nabíjačiek Tesla Supercharger.