Defender s elektrickým pohonom príde až s ďalšou generáciou. Podľa Lennarda Hoornika, obchodného riaditeľa spoločnosti Jaguar Land Rover, jej platforma D7x s vysokým obsahom hliníka neponúka správne nastavenie pre plne elektrický pohon.
“Nie je ľahké nájsť ďalší priestor, ktorý potrebujete na tomto šasi pre batérie, vzhľadom na konštrukciu náprav a schopnosti, ktoré musí dosahovať,” povedal Hoornik pre britský Autocar. Napriek tomu ľudia z JLR sľubovali plne elektrické modely pre tri značky skupiny. Hoornik dodal, že Jaguar Land Rover sa zaviazal k uvedenému sľubu, čo znamená, že elektrický Defender by mal prísť do konca desaťročia.

Jediný elektrický bol Jaguar I-Pace
Rodina automobilov postavená na platforme D7, kompatibilná so všetkým od štvorvalcového preplňovaného naftového motora až po benzínový osemvalec od BMW, ktorý poháňa Defender OCTA, dostala jediný plne elektrický derivát. Tou platformou bola D7e určená pre Jaguar I-Pace, ktorého sériová výroba bola ukončená v decembri 2024. Tento elektromobil vyrábala pre JLR spoločnosť Manga Steyr.
Bude potrebný ďalší vývoj
Súčasný Defender nemôže len tak prísť s upravenou platformou D7e. Už I-Pace s dojazdom necelých 400 km bol na dnešné pomery zastaralým elektromobilom. Podobný model, avšak navyše s hranatejšou karosériou a vyššou svetlou výškou, by nespĺňal kritériá, ktoré sa očakávajú od takého vozidla, aký je Defender. Je samozrejmé, že pre batériové elektrické vozidlo sa vždy uprednostňuje špecializovaná elektrická architektúra. Platforma MLA-Flex, na ktorých stoja modely Range Rover a Range Rover Sport, bola navrhnutá s ohľadom na úplnú elektrifikáciu. Na tejto platforme bol vyvinutý aj elektrický sedan Jaguar XJ. Vo finálnej fáze vývoja však bol tento projekt zrušený.

Podľa portálu Autoevolution bude mať tento rok premiéru ďalší sériový elektromobil Jaguar Land Rover. Po modeli Range Rover Electric bude nasledovať elektrická verzia modelu Range Rover Sport. JLR bol tiež videný pri testovaní nástupcu modelu podobného Velaru s elektrickým pohonom.