Domov SPRÁVY Elektromobilita Renault 5 ešte ani nevychladol a už sa hovorí o jeho modernizácii

Renault 5 ešte ani nevychladol a už sa hovorí o jeho modernizácii

Foto: Renault

Renault zachová retro dizajn nového modelu 5 tak dlho ako to bude možné. Vozidlo udrží konkurencieschopné počas celého životného cyklu vďaka vylepšeniam softvéru a hnacieho ústrojenstva. 

Generálny riaditeľ spoločnosti Fabrice Cambolive podľa britského Autocaru načrtol svoje plány pre Renault 5 počas vyhlásenia ankety What Car 2025? Awards, kde bolo supermini vyhlásené za Auto roka. Stalo sa tak len niekoľko dní po tom, čo bolo vyhlásené aj za Európske auto roka. “Dobrým bodom R5 je, že by sme chceli zostať pri tomto dizajne tak dlho, ako to bude možné,” povedal Cambolive. Renault sa nebude snažiť meniť dizajnové detaily modelu 5, ale skôr aktualizovať technické prvky počas celého životného cyklu auta. Otvára to veľa kreativity pre hlavného dizajnéra Gillesa Vidala a jeho tím, aby si ponechali rovnaké auto, ale odlišné. Automobilka je odhodlaná zabezpečiť, aby Renault 5 zostal konkurencieschopný v oblasti dojazdu, výkonu a nabíjania aj po modernizácii konkurenčných modelov.

Foto: Renault

Príde radikálna zmena batérií

Podľa tradičných časových harmonogramov by mal byť model 5 pripravený na facelift približne v roku 2028, teda v rovnakom čase, ako Renault predstaví novú generáciu elektromobilov s výrazne zlepšenou účinnosťou, rýchlym nabíjaním a oveľa lacnejšími batériami, ako to predznamenal koncept Embleme. Zatiaľ čo tieto autá budú založené na novej platforme, oddelenej od štruktúry CMF-BEV modelu 5, je pravdepodobné, že R5 bude schopný využiť sľúbený technologický vývoj – hlavne novú chémiu batérií, o ktorej sa tvrdí, že zníži náklady až o 50 % a vo svojej najpokročilejšej podobe zníži časy nabíjania pod 15 minút. Ešte predtým, v roku 2026, Renault vymení svoje bežné batérie pre elektromobily z NMC za LFP, čo podľa neho zníži náklady o 20 %, pričom to nebude mať žiadny vplyv na dojazd. Zatiaľ však nie je jasné, či sa to priamo premietne do zníženia katalógovej ceny.

Foto: Renault

Päťka chce byť medzi najlepšími

“Hlavným cieľom je rozšíriť naše pokrytie do ostatných cenových kategórií až po hodnotu 25 000 eur,” povedal Cambolive s odkazom na pripravovaný crossover Renault 4 a Twingo, ktoré doplnia rad malých, cenovo dostupných elektromobilov Renault. Najpredávanejšími elektromobilmi v Európe sú väčšinou SUV, pričom v prvej desiatke sa nachádzajú Škoda Enyaq, Volkswagen ID 4, Volvo EX30 a BMW iX1, ale skorý úspech 5 vo Francúzsku, kde bol v novembri a decembri najpopulárnejším elektromobilom, naznačuje, že má potenciál získať veľký podiel na európskom trhu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokDefender nemôže byť elektrický, toto sa najprv musí zmeniť
Nasledujúci článokZánovné autá zlacneli, naftových je ale podstatne menej
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.