Značka Škoda jednoznačne dominuje slovenskému trhu s osobnými vozidlami. Je jednotkou medzi súkromnými aj firemnými zákazníkmi.
Od vzniku samostatnosti Slovenskej republiky je značka Škoda lídrom predaja nových vozidiel. Škoda si aj v súčasnosti drží stabilne trhový podiel okolo 20 %, hoci konkurencia na trhu automobilov je stále tvrdšia a prichádzajú modely, ktoré sú cenovo dostupnejšie. Vyvážené portfólio modelov na čele s obľúbeným modelom Octavia si však stále drží priazeň slovenských zákazníkov. Škoda sa tak v roku 2024 stala na našom trhu nielen lídrom, ale aj jednou z najsilnejšie rastúcich značiek.
Zaznamenala podiel až 20,7 %, čo znamená, že každé piate nové vozidlo predané na Slovensku nieslo v minulom roku logo mladoboleslavskej automobilky. „Úspechy značky Škoda na Slovensku sú pre nás veľkou motiváciou pokračovať v inováciách a prinášať našim zákazníkom vozidlá, ktoré napĺňajú ich očakávania a potreby. S 20,7% trhovým podielom, viac ako 19-tisíc dodanými vozidlami a prvenstvom v segmentoch firemných aj súkromných zákazníkov sme opäť potvrdili našu silnú pozíciu na slovenskom trhu. Je to výsledok dôvery našich zákazníkov, odhodlania našich partnerov a výnimočnej práce celého tímu značky Škoda Auto Slovensko. Veríme, že vďaka najmodernejšiemu a najširšiemu modelovému portfóliu v histórii značky Škoda, budeme naďalej písať príbehy úspechu,“ uviedol Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Octavia opäť dominovala
Značka Škoda dodala v roku 2024 celkovo 19 342 vozidiel a stala sa číslom jeden v segmente firemných i súkromných zákazníkov. Okrem toho patrila aj k medziročne najsilnejšie rastúcim značkám na trhu. Darilo sa však nielen značke ako takej, ale aj jednotlivým modelom. Až 6 z nich totiž skončilo v rebríčku desiatich najobľúbenejších vozidiel na slovenskom trhu. Absolútne prvá priečka navyše opäť patrila Octavii, z ktorej sa predalo až 4 474 kusov. Druhé miesto obsadil model Fabia s počtom 3 791 dodaných vozidiel. Tretím najobľúbenejším modelom Škody bol Kamiq, ktorý v celkovom poradí obsadil šiestu priečku s 2 616 zaregistrovanými kusmi. Nasledoval Karoq (2 591 kusov), Scala (2 213 vozidiel) a prvú desiatku rebríčka uzatváral Kodiaq s 1 971 dodanými kusmi.
Najpredávanejším elektromobilom na Slovensku bol Enyaq, ktorý si pozíciu lídra drží už od svojho uvedenia. Automobilka dodala zákazníkom v uplynulom roku 246 kusov tohto modelu. Škoda zároveň rozšírila ponuku elektrických áut o model Elroq a v blízkej budúcnosti by mal prísť rad ďalších elektromobilov.

Väčšina zákazníkov volila benzín a automat
Automobilka zverejnila aj štatistiky ohľadom typu pohonov či druhy prevodovky. Najviac zákazníkov siahlo po benzínovom motore, a to až 68,6 %. Druhou najobľúbenejšou voľbou boli naftové agregáty, ktoré si vybralo do svojich vozidiel celkovo 29,3 % zákazníkov. Čisto elektrický pohon tvoril 1,3 % dodaných vozidiel a plug-in hybridy 0,8 %. Slováci si svoje vozidlá značky Škoda najčastejšie vyberali s automatickou prevodovkou. Urobilo tak 65,5 % zákazníkov, zvyšných 34,5 % siahlo po manuáli.

Silné renomé medzi firmami
Na Slovenku patrí značke Škoda už tradične prvenstvo v predaji firemným zákazníkom. Silný záujem fleetových zákazníkov zaznamenala Škoda počas celého roka, a to najmä vďaka atraktívnej ponuke nových modelov, flexibilným modelom financovania, ako aj proaktívnemu prístupu celej siete autorizovaných partnerov. Z celkových predajov značky tvorili až 74 % vozidlá dodané firmám (14 266 kusov), čiže predaj súkromným osobám predstavoval zvyšných 26 % (5 076 vozidiel). Značke sa však darilo aj v oblasti predaja jazdených vozidiel cez program Škoda Plus, kde zaznamenala 30,24-percentný medziročný nárast. Jazdenku si našlo až 2 993 zákazníkov, pričom opäť dominoval model Octavia (35 %).

Spomedzi konkurencie má Škoda nepochybne výhodu aj v tom, že si drží aktuálne modelové portfólio. Veď v predchádzajúcom roku vstúpili na trhy modernizované modely Kamiq, Scala a Octavia. Modely Kodiaq a Superb prišli v úplne nových generáciách. Elektromobil Enyaq prešiel technickou modernizáciou v závere roka 2023 a už v januári 2025 sa dočkal aj vizuálneho osvieženia. Škoda v minulom roku tiež predstavila nový elektromobil Elroq, ktorý vďaka atraktívnej cenovke a vysokej úžitkovej hodnote prístupní elektromobilitu ešte širšiemu spektru zákazníkov.