Domov SPRÁVY Elektromobilita Zásobovanie budúcnosti dostalo novú tvár. Známa automobilka ukázala dodávky ako zo sci-fi

Zásobovanie budúcnosti dostalo novú tvár. Známa automobilka ukázala dodávky ako zo sci-fi

Foto: Renault

Renault odhaľuje názvy a typy karosérie budúceho radu ľahkých úžitkových vozidiel, ktoré nanovo definujú tento segment trhu.

Úžitkový model Trafic ma pomerne bohatú históriu. Prvý Trafic debutoval v roku 1980 a odvtedy sa vyrobilo viac ako 2,5 milióna kusov – všetky so spaľovacími motormi. V poradí štvrtá generácia však už bude elektrická. Renault Trafic E-Tech sa vyznačuje modernými proporciami a jednodielnym dizajnom pre čistý a dynamický profil. Priam až šokuje svojím futuristickým dizajnom. Má krátky predný previs a predĺžený rázvor, pričom kolesá sú umiestnené v rohoch, aby sa maximalizoval vnútorný priestor pri zachovaní polomeru otáčania porovnateľného s polomerom otáčania Renaultu Clio. Van je nižší ako 1,90 m, aby sa ľahko dostal do podzemných parkovísk. Jeho celkový vzhľad presne odráža nové dizajnové prvky Renaultu s plynulými, štruktúrovanými líniami.

Renault Trafic
Foto: Renault

Goelette nadviaže na historický model

Historické ľahké úžitkové vozidlo Renault Goelette bolo na cestách desať rokov od roku 1956. Odolná, robustná a ľahko prestaviteľná dodávka bola jednou z najobľúbenejších možností pre vozové parky malých podnikov so špecifickými požiadavkami. Nový Renault Goelette E-Tech Electric je navrhnutý tak, aby spĺňal širokú škálu potrieb. K dispozícii bude v štyroch verziách. Zadná časť nemá žiadnu špecifickú výbavu. Bola navrhnutá pre prakticky nekonečnú škálu armatúr a prispôsobených funkcií. Zadné svetlá sú funkčné a elegantné, čo vylepšuje celkový dizajn vozidla.

Renault Goelette
Foto: Renault

Renault Estafette E-Tech

Tretím modelom je Estafette E-Tech. Ide rovnako o moderný reštart ikonickej dodávky Renault zo 60. rokov, prispôsobený požiadavkám modernej mestskej logistiky. V rokoch 1959 až 1980 nieslo názov Estafette viac ako pol milióna vozidiel. Tento ikonický názov je symbolom ľahkého úžitkového vozidla pokrývajúceho niekoľko generácií. Jeho dizajn je do značnej miery inšpirovaný konceptom Renault Estafette predstaveným v septembri minulého roka. S dĺžkou 5,27 m a šírkou 1,92 m ide o kompaktné vozidlo, ktoré sa ľahko ovláda v meste. Je vysoké 2,60 m a umožňuje osobe s výškou až 1,90 m ľahko sa pohybovať po interiéri medzi kokpitom a nákladným priestorom.

Rovnako ako s Trafic E-Tech sa s ním mimoriadne ľahko manipuluje, čo mu umožňuje pohybovať sa v úzkych uliciach a husto osídlených mestských oblastiach. Estafette E-Tech je inšpirovaný dizajnom elektrického modelu Trafic E-Tech, je vybavený veľkým trojdielnym panoramatickým čelným sklom pre lepšiu viditeľnosť, bezpečnosť a jazdný komfort. Moderná predná časť má výrazný svetelný podpis. Svetelný pás s dokonale zarovnanými dennými svetlami, ktoré podčiarkujú high-tech identitu vozidla.

Renault Estafette
Foto: Renault

Tak, ako sme už písali v článku, integrácia vysokokapacitných batériových riešení umožňujúcich rýchle nabíjanie (80 % za menej ako 20 minút) a viac ako slušný dojazd pre mestskú prevádzku (450 km WLTP na jedno nabitie).

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault
Predchádzajúci článokUnikátna metóda ukázala pravdu o tom, aké autá kupujú Slováci najčastejšie
Nasledujúci článokMegastavba obmedzí významný most. Veľké dopravné obmedzenia zasiahnu aj Slovákov
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.