Domov SPRÁVY News Cez deň taxík, v noci dodávka. Kia PV5 mení pravidlá hry úžitkových...

Cez deň taxík, v noci dodávka. Kia PV5 mení pravidlá hry úžitkových vozidiel

Kia na druhom podujatí Kia EV Day, ktorý sa konal v barcelonskej Tarragone odhalila PV5 – prvý sériový model v rámci novej globálnej obchodnej stratégie Platform Beyond Vehicle (PBV).

Toto nikto nečakal - Nová KIA PV5 je prvou dodávkou značky

Kia PV5 bude v ponuke v troch karosárskych verziách: Passenger, Cargo a Chassis Cab. Rovnako ako všetky budúce modely Kia PBV, aj PV5 bude využívať špičkovú technológiu elektrických vozidiel Kia a plniť rozmanité potreby širokej skupiny zákazníkov. Všetky modely Kia PBV, vrátane modelu PV5, budú postavené na špičkovej platforme značky označenej ako „E-GMP.S“. Ide o špeciálnu batériovo-elektrickú vrstvenú architektúru, ktorá umožňuje flexibilné využitie kombinácie rôznych karosérií.

Foto: Kia

Viacúčelové vozidlo

Patentovaná technológia Easy Swap umožňuje rýchlu a bezproblémovú výmenu horných častí karosérie – označovaných aj ako „moduly Life“ – prostredníctvom hybridnej elektromagnetickej a mechanickej spojky. Model PV5 preto možno prispôsobiť pre rôzne úlohy – cez deň môže napríklad fungovať ako taxík, v noci ako dodávka a cez víkendy dokonca ako rekreačné vozidlo.

Moderné vozidlá sú už neuveriteľne komplexné, ale v modeli PV5 sa spoločnosti Kia podarilo spojiť viacero špičkových technológií, vďaka čomu zjednodušila používateľom prax mobility. Preprava osôb preto nie je zložitá a zákazníci sa môžu sústrediť na realizáciu svojich ambícií a plnenie svojich snov,“ povedal Ho Sung Song, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Kia.

Foto: Kia

Platforma E-GMP.S využíva koncept skateboardu, ktorý umožňuje integráciu rôznych návrhov karosérie do plochého základu. Táto všestrannosť umožňuje Kii vyvíjať širokú škálu PBV, ktoré pokrývajú rôzne segmenty od malých až po veľké modely. Okrem toho Kia vyvinula flexibilný systém karosérie, ktorá umožňuje modulárnu montáž karosárskych komponentov, podobne ako skladačka.

EVO Plant

Na optimalizáciu výroby Kia zriadila špeciálnu výrobnú halu pre PBV známu ako “EVO Plant”. Táto továreň využíva flexibilný a efektívny výrobní proces, ktorý kombinuje systémy dopravníkov a buniek. Okrem toho Kia plánuje zriadiť konverzné stredisko pre prispôsobenú výrobu vozidiel, ktoré bude šetriť čas a peniaze zákazníkov, pričom minimalizuje odpad. Toto centrum bude poskytovať vysoko kvalitné konverzné vozidlá plne podporované zárukou Kia.

Kia integrovala do svojich vozidiel PBV infotainmentový systém na báze operačného systému Android Automotive (AAOS), ktorý ponúka širšiu škálu aplikácií.

Foto: Kia

Aké varianty modelu Kia PV5 sú k dispozícii?

PV5 Passenger je vybavený najnovšími komfortnými funkciami, ktoré mu umožňujú plynule prechádzať medzi osobným a obchodným využitím. Interiér je založený na konfigurácii so siedmimi sedadlami, počet rôznych konfigurácií je však veľký. Napríklad v rozložení sedadiel 1-2-3 môže priestor na pravej strane vodiča slúžiť ako multifunkčný úložný a batožinový priestor.

Počas vývoja svojho PBV podnikania Kia spolupracovala s globálnymi partnermi, aby zabezpečila, že PV5 bude čo najviac prispôsobený ich prípadom použitia. Napríklad, spolupráca s Uberom už od počiatočných fáz vývoja PV5 venovala osobitnú pozornosť problémom, ktoré majú jeho používatelia. Výsledkom je, že PV5 bude schopný slúžiť viacerým prípadom použitia pre cestujúcich a mal by byť prispôsobený pre viacero kategórií produktov Uber. Kia momentálne rokuje o dodávke PV5 Passenger pre Uber, s cieľom pokryť rôzne možnosti použitia.

Foto: Kia

PV5 Cargo ponúka rozsiahlu úroveň výberu pre zákazníkov s tromi špecifikáciami: Standard, Long a High-roof, pričom High-roof je k dispozícii aj v verzii Walk-Through. Ponúka maximálny nákladový priestor 5 165 litrov, čím poskytuje konkurencieschopnú kapacitu nákladu v porovnaní s tradičnými LCV (ľahkými úžitkovými vozidlami) a je schopný pojať palety. S nízkou výškou kroku do nákladného priestoru len 423 mm PV5 Cargo ďalej minimalizuje záťaž pri nakladaní a vykladaní tovaru.

Foto: Kia

Špecifikácie pre Standard a Long sú navrhnuté s typickým usporiadaním pre dvoch cestujúcich, s možnosťou trojmiestneho usporiadania. Špecifikácia High-roof Standard zahŕňa ďalšiu strešnú konzolu. Voliteľný systém montáže L-track možno nainštalovať v celom nákladovom priestore, s dvoma radmi na každej strane nákladového priestoru, dvoma radmi pozdĺž strešného čalúnenia a jedným radom na deliacej stene. Koľajnice umožňujú umiestnenie posuvných upevňovacích krúžkov, ktoré môžu byť umiestnené na rôznych miestach na účinné zabezpečenie nákladu. Funkcionalita V2L v nákladovom priestore poskytuje prístup k elektrickej energii.

Foto: Kia

PV5 Chassis Cab bol vyvinutý na podporu rôznych konfigurácií konverzie. Na zadnej strane sa nachádza plochá štruktúra s bočnou ochranou proti nárazu pre batériu a dodatočné montážne úchyty pre inštalácie nákladovej karosérie (paleta, box, atď.), čo umožňuje maximálnu adaptabilitu. Poskytuje sa aj vylepšená škálovateľnosť pre externé zariadenia. Predpokladané prípady použitia pre PV5 Chassis Cab zahŕňajú modely ako Drop Side až po Freezer Box, pričom dĺžka vozidla 4 525 mm poskytuje dostatok miesta pre širokú škálu prispôsobení.

Okrem toho sa chystajú varianty Drop Side, Box Van a Freezer Box, pričom plány naďalej zahŕňajú rozšírenie ponuky konverzných modelov, ktoré budú zahŕňať kempingové autá a prémiové možnosti pre súkromných zákazníkov. Kia tiež vyvinula PV5 WAV, aby vyriešila problémy používateľov invalidných vozíkov, ich rodín a opatrovateľov, ako aj vodičov.

Foto: Kia

Jednoduchšie nastupovanie aj pre ľudí na invalidnom vozíku

Na zlepšenie dostupnosti bol vytvorený prvok „bočného vstupu“ s univerzálnymi dizajnovými princípmi, ktorý umožňuje nastupovanie nielen bežným cestujúcim, ale aj používateľom invalidných vozíkov, a to cez rovnaký bočný vstup. Tento prístup nielen uľahčuje vstup z chodníka, ale tiež zlepšuje bezpečnosť a vysokú odolnosť, pričom rampa podporuje zaťaženie až 300 kg. PV5 WAV tiež obsahuje užívateľsky prívetivý, univerzálny systém upevnenia pásu na invalidný vozík a umožňuje dobrú viditeľnosť vpred cez prístup k sedadlám v druhom rade. Pohodlie je zvýšené pre sprevádzajúcich cestujúcich s dizajnom sedadla v treťom rade, ktoré sa ľahko zdvihne, čo uľahčuje nastupovanie pre používateľov invalidného vozíka a ich sprievodcu.

Foto: Kia

Batérie a pohonné jednotky 

Všetky verzie Kia PV5 sú poháňané výberom medzi batériou NCM s kapacitou 51,5 kWh alebo 71,2 kWh, pričom pre PV5 Cargo je k dispozícii aj batéria LFP s kapacitou 43,3 kWh. Táto batéria poháňa predný motor s výkonom 120 kW, ktorý produkuje 250 Nm krútiaceho momentu. Pri vybavení batériou s kapacitou 71,2 kWh dosahuje PV5 Passenger dojazd 400 km. Kia PV5 ponúka rýchle nabíjanie z 10 % do 80 % za 30 minút.

Predaj modelov PV5 začne v Kórei a Európe v druhej polovici tohto roku, nasledovaným uvedením na trhy v ďalších regiónoch v roku 2026. Konverzné modely sa začnú vyrábať postupne medzi rokmi 2025 a 2026. Predobjednávky sa očakávajú v prvej polovici tohto roku pre kórejský a európsky trh.

Toto nikto nečakal - Nová KIA PV5 je prvou dodávkou značky

Presné špecifikácie modelu Kia PV5
Variant Passenger (2-3-0) Cargo (Long)
Dĺžka 4,695 mm 4,695 mm
Šírka 1,895 mm 1,895 mm
Výška 1,905 mm 1,905 mm
Rázvor 2,995 mm 2,995 mm
Batéria 71,2 kWh 71,2 kWh
Max. výkon motora /krútiaci moment 120 kW / 250 Nm 120 kW / 250 Nm

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAndrea Saky – nová porotkyňa ankety Auto Roka vie o autách viac, než mnoho mužov
Nasledujúci článokVolkswagen v Číne odmieta kapitulovať. Vyťahuje ID.3 za 15 600 €
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.