Dve nové továrne BYD pre Európu ešte nezačali vyrábať, ale čínska automobilka už uvažuje o treťom montážnom závode na automobily v regióne.
Prvá európska továreň spoločnosti v Szegede v Maďarsku by mala začať vyrábať tento rok. Automobilka stavia druhý závod pre európsky trh v tureckom Izmire. Šéfka BYD pre Európu, Stella Li, uviedla, že tieto dve továrne nemusia stačiť na splnenie ambicióznych plánov rastu automobilky. „Uvažujeme o treťom závode v Európe,“ povedala Li magazínu Automobilwoche na tlačovom podujatí v nemeckom Frankfurte. „Rozhodneme o tom za jeden a pol až dva roky.” Li nepovedala, kedy by sa mohol otvoriť tretí závod, ani kde to bude.

Vyhnú sa clám
Továrne BYD pomôžu automobilke kompenzovať vysoké clá Európskej únie na batériové elektrické vozidlá vyvážané z Číny. Čínsky dovoz BEV spoločnosti BYD podlieha 17-percentnému dodatočnému clu nad rámec existujúceho cla EÚ vo výške 10 percent. Li povedala, že maďarský závod ide podľa plánu a výrobu spustí na konci roka 2025. Očakáva sa, že turecký závod spustí výrobu v polovici roku 2026. Závod v Maďarsku bude mať ročnú kapacitu 150 000 vozidiel v prvej výrobnej fáze a potom 300 000 v druhej fáze, povedala Li. Turecký závod bude mať podobný objem výroby. Li ďalej oznámila, že BYD bude môcť vyvážať autá vyrobené v Turecku do Európy bez ciel. Podotkla tiež, že automobilka má „veľké očakávania od tureckého trhu“.

Veľké ambície
Najpredávanejším modelom BYD v Európe v roku 2025 je zatiaľ model Atto 3 s 13 655 kusmi, podľa Dataforce. Seal U bol číslom 2 s 11 678 predajmi, nasledoval Dolphin s 11 437 ks a Seal s 10 578 predanými vozidlami. V rozhovore pre nemecký časopis Capital v decembri Li povedala, že prvé dva modely vyrobené v Maďarsku budú Dolphin a Atto 3. Malý crossover Atto 2 a miniauto Seagull, ktoré sa v Európe predstaví v apríli, by mohli byť ďalšími modelmi vyrábanými v Európe, povedala Li pre magazín.