Domov SPRÁVY Elektromobilita Čínsky gigant chce v Európe fabriku, priláka Slovensko ďalšiu automobilku?

Čínsky gigant chce v Európe fabriku, priláka Slovensko ďalšiu automobilku?

Foto: BYD

Dve nové továrne BYD pre Európu ešte nezačali vyrábať, ale čínska automobilka už uvažuje o treťom montážnom závode na automobily v regióne.

Prvá európska továreň spoločnosti v Szegede v Maďarsku by mala začať vyrábať tento rok. Automobilka stavia druhý závod pre európsky trh v tureckom Izmire. Šéfka BYD pre Európu, Stella Li, uviedla, že tieto dve továrne nemusia stačiť na splnenie ambicióznych plánov rastu automobilky. „Uvažujeme o treťom závode v Európe,“ povedala Li magazínu Automobilwoche na tlačovom podujatí v nemeckom Frankfurte. „Rozhodneme o tom za jeden a pol až dva roky.” Li nepovedala, kedy by sa mohol otvoriť tretí závod, ani kde to bude.

Foto: BYD

Vyhnú sa clám

Továrne BYD pomôžu automobilke kompenzovať vysoké clá Európskej únie na batériové elektrické vozidlá vyvážané z Číny. Čínsky dovoz BEV spoločnosti BYD podlieha 17-percentnému dodatočnému clu nad rámec existujúceho cla EÚ vo výške 10 percent. Li povedala, že maďarský závod ide podľa plánu a výrobu spustí na konci roka 2025. Očakáva sa, že turecký závod spustí výrobu v polovici roku 2026. Závod v Maďarsku bude mať ročnú kapacitu 150 000 vozidiel v prvej výrobnej fáze a potom 300 000 v druhej fáze, povedala Li. Turecký závod bude mať podobný objem výroby. Li ďalej oznámila, že BYD bude môcť vyvážať autá vyrobené v Turecku do Európy bez ciel. Podotkla tiež, že automobilka má „veľké očakávania od tureckého trhu“.

Foto: BYD

Veľké ambície

Najpredávanejším modelom BYD v Európe v roku 2025 je zatiaľ model Atto 3 s 13 655 kusmi, podľa Dataforce. Seal U bol číslom 2 s 11 678 predajmi, nasledoval Dolphin s 11 437 ks a Seal s 10 578 predanými vozidlami. V rozhovore pre nemecký časopis Capital v decembri Li povedala, že prvé dva modely vyrobené v Maďarsku budú Dolphin a Atto 3. Malý crossover Atto 2 a miniauto Seagull, ktoré sa v Európe predstaví v apríli, by mohli byť ďalšími modelmi vyrábanými v Európe, povedala Li pre magazín.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSkoro každý Slovák ich prehliada. TOP 5 neobjavených tipov na výlet na Slovensku
Nasledujúci článokUmrznete v kolóne? Expert vysvetľuje, koľko hodín dokáže elektromobil kúriť v mraze
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.