Puristický kokpit s viditeľnými technickými prvkami
Interiér štúdie je rovnako ako v pretekárskom vozidle zredukovaný na to najnutnejšie. Takmer celý je ponorený do čiernej farby. Strieborné a oranžové prvky pritom jasne a výrazne vystupujú do popredia a vizuálne zdôrazňujú redukciu na technické prvky. Viditeľné štruktúry holej karosérie a komponenty interiéru inšpirované vysokovoltovými vedeniami vytvárajú úzke prepojenie s motoristickým športom. Na obsluhu združeného systému a ovládania vozidla slúžia dva veľké LCD displeje: združený prístroj s uhlopriečkou 26 centimetrov (10,25 palca) a multimediálny dotykový displej s uhlopriečkou 35,6 centimetra (14 palcov). Displeje sú ergonomicky orientované na vodiča a sú vypracované so vzhľadom jednoliatej sklenenej plochy.

Volant má takmer štvorcovú formu, podobne ako vo vozidle AMG ONE. Pomocou páčok na volante možno regulovať rekuperáciu. Ukazovateľ na stĺpiku riadenia prostredníctvom ôsmich svetelných diód s rôznymi farebnými kódmi signalizuje stav nabitia (modrá), rekuperáciu a aktuálne využívanú výkonnosť (červená). Osobitným lákadlom v interiéri je otvorená extrudovaná štruktúra holej karosérie v oblasti stredovej konzoly s rúrami osvetlenými oranžovým svetlom: ich vzhľad pripomína vysokovoltové káble. Výrazný je aj dizajnový prvok na stredovej konzole: znázorňuje tvar erbu AMG. Odkrytý je aj nosník prístrojov. Obsahuje kanál na prívod čerstvého vzduchu a kanál pre káble. V strede pod ním sa nachádzajú vertikálne predely v tvare písmena H, ktoré prepájajú nosnú konštrukciu prístrojovej dosky a uchytenie stredovej konzoly do jedného modulu.

Aby sa ušetrilo na hmotnosti, škrupinové zadné sedadlá z uhlíkových vlákien sú kompletne integrované v zadnej stene vozidla. Strecha nemá čalúnenie stropu, takže umožňuje pohľad na štruktúru uhlíkových vlákien. Obloženie dverí s ľahkými rúrkami a oranžovými priťahovacími slučkami dopĺňa puristický dojem. Dizajn cieľovej vlajky farebne podsvietenej látky je ďalším odkazom na motoristický šport.
Množstvo inovácií pre športové vozidlo budúcnosti
CONCEPT AMG GT XX nielenže určuje nové štandardy v oblasti výkonnosti, ale množstvom ďalších inovácií v exteriéri a interiéri ukazuje cestu do budúcnosti športového vozidla. Najzaujímavejšími prvkami sú svetielkujúce časti lakovania na bokoch vozidla, reproduktory integrované do predných svetlometov a fluidný svetelný panel MBUX v zadnej časti.

Fluidný svetelný lak MBUX
Zovňajšok vozidla zaujme svetielkujúcimi segmentmi lakovania. Vďaka tomu sú v noci špeciálne stvárnené určené oblasti. Špeciálne farebné pigmenty emitujú svetlo ako reakciu na privádzané striedavé napätie. Jasno svietiaci lak je preto výrazne dobre viditeľný aj v tme. Lak sa nanáša vo viacerých elektricky vodivých a izolujúcich vrstvách. Značka Mercedes‑AMG tento lak už úspešne použila na pretekárskom vozidle GT3 počas 24-hodinových pretekov na okruhu Nürburgring. V prípade štúdie CONCEPT AMG GT XX sú bočné obloženia prahov zvýraznené osvetlenými segmentmi zodpovedajúc logu AMG. Lak však neslúži len na efektné stvárnenie počas noci: v priebehu nabíjania slúži aj ako komunikačný prostriedok a vizuálne ozvláštňuje proces nabíjania.
Reproduktory v predných svetlometoch
Ďalšia inovácia prepája svetlo a zvuk. Reproduktory, ktoré vydávajú jazdný zvuk do vonkajšieho okolia, sú v štúdii prvýkrát integrované v predných svetlometoch. Teleso svetlometu využívajú ako dutinu reproduktoru. Takýto spôsob integrácie šetrí konštrukčný priestor, znižuje hmotnosť a umožňuje nové varianty zvuku. Reproduktory navyše slúžia ako generátory signálu na ochranu chodcov. K tomu sa pridáva aj technológia pasívnej membrány vo zvukovej lište (soundbar). Táto technológia umožňuje nízkofrekvenčnú a intenzívnejšiu reprodukciu basov, pretože lepšie využíva dostupný konštrukčný priestor.

Fluidný svetelný panel MBUX na zadnej časti
Zaujímavým prvkom je fluidný svetelný panel MBUX, ktorý obsahuje viac ako 700 individuálne ovládateľných svetelných diód RGB. Toto moderné inscenovanie svetla umožňuje aktívnu komunikáciu s vonkajším svetom s trojrozmerným vzhľadom pixelov a priestorovým efektom hĺbky. Predná strana bola opracovaná opieskovaním na dosiahnutie dokonalej homogénnosti osvetlenia pozadia každého pixela. Inovatívna vnútorná štruktúra zabraňuje rozptylu svetla medzi pixelmi a zabezpečuje vynikajúcu kvalitu obrazu. Prvýkrát v reálnom čase je tak možné zobraziť informácie z vozidla v podobe textu alebo animácie. Zobrazovať pritom možno rôzne obsahy, napríklad digitálne logo AMG alebo aktuálny priebeh nabíjania.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE