Trasa zo Stuttgartu do Ríma, dlhá takmer 1 100 kilometrov, je svojim profilom náročná, špeciálne pre elektrické vozidlo a obzvlášť pre veľký luxusný van. Prejsť treba kľukatými a strmými priesmykmi cez Alpy, prekonať stovky kilometrov pod diaľniciach, zorientovať sa na rušných vidieckych cestách a napokon sa prepliesť úzkymi uličkami Ríma. Toto všetko zvládli dva prototypy nového Mercedesu VLE len s dvoma krátkymi, 15-minútovými pauzami na nabíjanie.
Mercedes VLE tak ešte pred oficiálnou premiérou v reálnych podmienkach preukazuje svoju vhodnosť na každodenné používanie, na cestovanie rodín i rekreačných nadšencov. Obe testovacie vozidlá bez problémov prešli 1 090 kilometrov dlhú trasu zo Stuttgartu do Ríma v plynulej premávke za približne 13 hodín. Nabíjanie trvalo iba dvakrát po 15 minút. Na začiatku v Stuttgarte bola vonkajšia teplota 11 stupňov Celzia, zatiaľ čo príchod do Ríma sa uskutočnil pri 33 stupňoch. Interiér bol počas celej trasy klimatizovaný na 22 stupňov.
Špecialitou nového vanu bude riadenie zadnej nápravy, ktoré sa osvedčilo najmä na kľukatých cestách a v úzkych uličkách talianskych miest. „Naše budúce MPV opäť pôsobivo preukázali svoju vhodnosť na každodenné používanie na diaľkových trasách. Len s dvoma krátkymi nabíjacími zastávkami zo Stuttgartu do Ríma, Mercedes-Benz VLE demonštruje pôsobivú účinnosť novej elektrickej architektúry určenej pre naše dodávky,” uviedol Andreas Zygan, vedúci vývoja Mercedes-Benz Vans.

Testovacie jazdy na overenie úrovne zrelosti
Testovacie jazdy, ako napríklad diaľková trasa zo Stuttgartu do Ríma, sú súčasťou komplexného programu testovania výkonu celého vozidla, ktorý zahŕňa početné klimatické zóny a profily trás. Okrem digitálneho overenia úrovne zrelosti a testov v najmodernejších testovacích zariadeniach vo vývojovom areáli Mercedes-Benz Vans v Stuttgarte/Untertürkheime, sa vývojové vozidlá podrobujú skúškam aj v reálnej prevádzke. Aby vývojári a inžinieri získali podrobný prehľad o praktickosti a urýchlili proces vývoja, vykonávajú početné vývojové jazdy. Napríklad prvé prototypy vozidiel VLE prešli pred niečo vyše rokom zo Stuttgartu na Severný mys v Nórsku. Rozsiahle testovanie v chladných podmienkach sa uskutočnilo vo Švédsku aj uplynulú zimu.

Nová éra
V roku 2026 predstaví Mercedes-Benz svoju celkom novú, modulárnu a škálovateľnú architektúru dodávok. Táto umožní jasné rozlíšenie medzi súkromne umiestnenými veľkými limuzínami a komerčnými transportérmi. Keďže pridaná hodnota pre zákazníkov je pre Mercedes-Benz kľúčová, budúce MPV a transportéry budú dokonale vyhovovať potrebám a požiadavkám zákazníkov, pokiaľ ide o dizajn, funkcie a použiteľnosť. Budúce modely súkromne umiestnených MPV – známych aj ako Grand Limousine – sa budú volať Mercedes-Benz VLE a Mercedes-Benz VLS. Zatiaľ čo VLE s kapacitou 8 miest sa bude pohybovať od flexibilných vozidiel pre rodiny a aktívnych zákazníkov až po exkluzívne VIP kyvadlové vozidlá, VLS bude definovať svoj vlastný jedinečný segment, ktorý prepožičia automobilovému luxusu skutočnú veľkosť. Mercedes-Benz bude po prvýkrát ponúkať plne elektrické stredne veľké luxusné vozidlá v USA, Kanade aj Číne.