Spoločnosť Škoda Auto dodala v prvom polroku 2025 celosvetovo zákazníkom 509 400 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 13,6 %. Silný predaj sa prejavil aj vo finančných ukazovateľoch: tržby vzrástli na 15,070 mld. eur (+10,4 %), prevádzkový zisk dosiahol 1,285 mld. eur (+11,8 %) a čistý peňažný tok predstavoval 1,443 mld. eur (+2,5 %).
V porovnaní s predcovidovým rokom 2019 ide o nárast držieb o viac ako 50 % (v H1 2019 utŕžila Škoda 10,154 miliárd eur). V prvom polroku 2019 dodala Škoda celosvetovo 620 900 vozidiel, ale v tom čase bola ešte prítomná na ruskom trhu a lepšie sa jej darilo aj v Číne. Na starom kontinente v tom období predala o niečo menej ako 400 000 vozidiel. Teraz však Škoda dosiahla historický míľnik – stala sa treťou najpredávanejšou značkou v Európe (zahŕňa EÚ 27, Spojené kráľovstvo, Švajčiarsko, Nórsko a Island). Český výrobca si kladie za cieľ udržať sa medzi tromi najsilnejšími značkami minimálne do konca dekády. Na európskom trhu dodala Škoda zákazníkom 409 100 vozidiel (medziročne +10,5 %) a výrazne prekonala vývoj trhu.

Rekord v Európe aj v Indii
Kľúčovým faktorom úspechu bol vysoký dopyt po elektromobiloch a plug-in hybridoch. Zákazníkom v Európe Škoda dodala 72 000 elektromobilov a 21 400 plug-in hybridov, čo spolu tvorí podiel 22,8 %. Škoda tiež významne posilnila aj svoje aktivity v Ázii – v Indii dodala 33 300 vozidiel. To je rekord za 25 rokov pôsobenia značky na tomto trhu a medziročný nárast o 107,7 %. Vo Vietname začala predaj svojho vôbec prvého lokálne vyrábaného modelu – nového SUV Kushaq.
„Škoda Auto prosperuje a v prvej polovici roka 2025 dosiahla výborné finančné výsledky, a to aj napriek výrazným výzvam v celom odvetví. Za zmienku stojí, že k celkovému úspechu v prvej polovici roka prispeli všetky typy pohonu. Náš prístup, v rámci ktorého ponúkame zákazníkom v období transformácie slobodu výberu, sa ukazuje ako správny. A výška dopytu dokazuje, že aj naša stratégia elektrifikácie je na dobrej ceste: do konca júna sme prijali viac než 120 000 objednávok na naše nové plne elektrické modely Enyaq a Elroq. Z 10. miesta spred niekoľkých rokov sme sa tak dostali na 3. priečku medzi automobilovými značkami v Európe, a to aj vďaka tomu, že naše dodávky rastú rýchlejšie než celý trh,“ povedal Klaus Zellmer, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto.

Objavovanie nových trhov
„Uvedením športových verzií RS modelov Elroq a Enyaq v prvej polovici roka 2025 ďalej posilňujeme emocionálnu príťažlivosť našej značky a rozširujeme portfólio plne elektrických vozidiel na kľúčových trhoch. V mnohých krajinách sme dosiahli historicky rekordné trhové podiely, napríklad v Nemecku, Rakúsku, Švédsku či vo Francúzsku. Naša stratégia internacionalizácie taktiež naberá na obrátkach. V Turecku sme zaznamenali historicky najvyšší počet dodávok zákazníkom. Model Kylaq slávi v Indii mimoriadny úspech Ďalším významným krokom je začiatok predaja modelu Kushaq vo Vietname, ktorý sa vyrába v novom závode vybudovanom v spolupráci s miestnym partnerom Thanh Cong Group,“ doplnil Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre predaj a marketing.

Rast na významných európskych trhoch
Škoda Auto zaznamenala v prvom polroku 2025 vynikajúce výsledky na globálnej úrovni: celkovo dodala zákazníkom 509 400 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 13,6 %. Významne k tomu prispel vyšší odbyt na kľúčových trhoch v Európe a v Indii, ako aj doteraz najširšia a najmodernejšia modelová ponuka obsahujúca všetky typy pohonov.
Škoda sa po prvý raz vo svojej 130-ročnej histórii stala treťou najpredávanejšou značkou v Európe. Týka sa to aj najväčšieho trhu značky – v Nemecku Škoda dodala 100 700 vozidiel, čo zodpovedá 10,5 % medziročnému rastu. Ďalšie významné prírastky v absolútnych číslach boli zaznamenané v Spojenom kráľovstve (celkové dodávky 43 800 vozidiel; +16,5 %), Španielsku (21 100; +20,3 %), Rakúsku (15 200; +25,7 %), Švédsku (8 500; +54,0 %) či vo Francúzsku (24 400; +13,5 %). Významne prispeli aj Česká republika či Dánsko.

Takmer každé štvrté vozidlo Škoda predané v Európe malo elektrifikovaný pohon. Vysoký dopyt zabezpečili nové elektromobily Elroq a Enyaq, ako aj plug-in hybridné verzie novej generácie modelov Superb a Kodiaq s elektrickým dojazdom nad 100 km. V Českej republike aj v Dánsku bol Elroq najpredávanejším elektromobilom za prvých šesť mesiacov roka 2025. Veľmi dobre si naďalej vedie aj nový Enyaq, ktorý v rovnakom období obsadil druhé miesto v segmente plne elektrických vozidiel vo Švajčiarsku.
Najobľúbenejším modelom značky Škoda zostáva Octavia s 97 500 dodávkami, nasledovaná modelmi Kodiaq a Kamiq.
Škoda Auto Group – Kľúčové hospodárske ukazovatele v prvom polroku 2025
január – jún 25 | január – jún 24 | zmena | ||
Dodávky zákazníkom | vozidiel | 509 400 | 448 600 | +13,6 % |
Výroba3) | vozidiel | 572 900 | 547 400 | +4,7 % |
Odbyt4) | vozidiel | 582 000 | 547 700 | +6,3 % |
Tržby | mil. eur | 15 070 | 13 652 | +10,4 % |
Prevádzkový výsledok | mil. eur | 1 285 | 1 149 | +11,8 % |
Rentabilita tržieb | % | 8,5 | 8,4 | – |
Investície | mil. eur | 783 | 823 | −4,9 % |
Čistý peňažný tok | mil. eur | 1 453 | 1 408 | +3,2 % |
Škodovácke eso na trhu už na budúci rok
Modelmi Enyaq a Elroq sa Škoda zaradila v Európe medzi najobľúbenejšie značky, čo sa týka výroby a predaja plne elektrických vozidiel. Ďalšími skvelými číslami do predajného koláča môže prispieť najmenší plne elektrický model značky – pripravovaný model Epiq, ktorého základná cena by sa mohla pohybovať na úrovni 25 000 €, a ktorého príchod na trh je očakávaný v prvej polovici roka 2026.

S dĺžkou okolo 4,1 metra bude Epiq konkurovať malým elektromobilom od koncernu Stellantis ako sú napríklad Fiat Grande Panda alebo Citroen e-C3. Vozidlo by malo stáť na podvozkovej platforme MEB Entry, kvôli ktorej bude mať na rozdiel od modelu Elroq pohon predných kolies, vďaka čomu na maximum využije veľkosť batožinového priestoru, ktorý objemom možno Elroq aj prekoná. Podľa prvých správ od Volkswagenu môžeme očakávať použitie batérií s kapacitou 38 a 55 kWh. Snahou Škody je dosiahnuť dojazd vozidla s väčšou batériou aspoň 400 km na jedno nabitie. Elektromobily koncernu Stellantis poskytujú maximálny nabíjací výkon 100 kW. V prípade Škody očakávame, že maximálny nabíjací výkon ponúkne vyšší, možno niekde na úrovni 120 kW.
Páčil sa vám tento článok?
Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0
Ohodnotte tento článok!
Mrzí nás že ste neboli spokojný...
Pomôžte nám zlepšiť sa!
Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!