Domov SPRÁVY News Zmenil sa. Takto teraz vyzerá Peugeot 308

Zmenil sa. Takto teraz vyzerá Peugeot 308

Peugeot 308
Foto: Peugeot

Peugeot dnes odhalil inovovaný model 308. Ide o prvú väčšiu úpravu od marcového debutu tretej generácie modelu 308 v roku 2021 a francúzska automobilka má jasný cieľ – udržať sa na špičke medzi kompaktnými elektromobilmi.

PEUGEOT 308 a 308 SW budú dostupné so štyrmi pohonnými jednotkami (elektrickým, plug-in hybridným, hybridným a naftovým) a piatimi výbavami (Style, Allure, GT, ako aj Business a GT Exclusive).

Predná časť dostala významne pozmenený tvar. Emblém značky Peugeot je po prvý raz osvetlený a naďalej za sebou ukrýva radar asistenčných systémov. Upravený predný nárazník s lichobežníkovými tvarmi a prívodmi vedú prúdenie vzduchu dovnútra podbehov kolies, vďaka čomu sa Peugeot 308 zaraďuje medzi najaerodynamickejšie v segmente. Toto riešenie prispieva k optimalizácii spotreby paliva a pri plug-in hybridných a elektrických motoroch aj k optimalizácii dojazdu. Nová mriežka chladiča má úpravu vo farbe karosérie. Výbava GT je štandardne dodávaná s osvetlenou prednou časťou.

Foto: Peugeot

Nový svetelný podpis aj výbavy

Peugeot 308 sa teraz vyznačuje jedinečným svetelným podpisom s tromi štíhlymi “LED pazúrmi.” Tento charakteristický podpis funguje aj ako denné svietenie a smerovky (s dynamickými smerovkami vo výbavách GT a GT Exclusive). Na zvýšenie expresivity dizajnu boli stretávacie a diaľkové svetlá usporiadané do dvoch prekrývajúcich sa horizontálnych častí umiestnených nižšie. Svetlomety využívajú novú technológiu FULL LED (vo výbavách Style, Business a Allure) alebo technológiu Matrix LED (vo výbavách GT a GT Exclusive). Vo výbavách Allure, GT a GT Exclusive sú modely vybavené úplne novými zliatinovými diskami kolies z diamantového výbrusu. Zliatinové disky kolies sú k dispozícii v 17″ rozmere pre výbavu Allure a 18″ rozmere pre výbavy GT a GT Exclusive. Všetky elektrické verzie sa štandardne dodávajú s novými 18“ diskami z ľahkej zliatiny vo všetkých výbavách. Hatchback dostal novú modrú farbu karosérie Lagoa, kombi SW sa zasa môže pochváliť farbou Ingaro.

Foto: Peugeot

Dlhší dojazd plne elektrickej verzie

Plne elektrický model e-308 a e-308 SW dostali o čosi väčšiu batériu s kapacitou 58,4 kWh, z čoho využiteľných je 55,4 kWh. Vozidlo naďalej zostáva pri 400V architektúre aj elektromotore s výkonom 156 koní. Pomocou pádiel za volantom môže vodič aktivovať rekuperačné brzdenie v 3 stupňoch. Dojazd vozidla sa predĺžil na 450 km, čo je navýšenie o 34 km. Štandardom je trojfázová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW. Maximálny výkon pri jednosmernom nabíjaní zostal na úrovni 100 kW. To znamená, že batéria sa nabije z 20 na 80 % v priebehu 32 minút.

Dlhší dojazd plug-in hybridu, nafta ostáva

Plug-in hybridná verzia s celkovým výkonom 195 koní kombinuje elektromotor s výkonom 92 kW (125 k) s preplňovaným 1,6-litrovým 4-valcovým benzínovým motorom s výkonom 150 k (110 kW) a 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovka e-DCS7. Tento variant je vybavený 17,2 kWh batériou, ktorá oproti predchádzajúcemu modelu poskytuje o 20 km dlhší dojazd (85 km). Batéria sa dá nabiť za 2 hodiny a 5 minút (nabíjačka 7,4 kW), alebo za 7 hodín a 25 minút pomocou štandardnej domácej zásuvky (10 A, 2,3 kW).

Foto: Peugeot

Pre zákazníkov, ktorí hľadajú prvý prístup k elektrifikácii, ponúka Peugeot 308 hybridnú pohonnú jednotku s výkonom 145 koní spárovanú so 6-stupňovou elektrifikovanou dvojspojkovou automatickou prevodovkou e-DCS6. V portfóliu naďalej zostáva aj 1,5-litrový štvorvalcový naftový motorom BlueHDi s výkonom 130 koní spriahnutý s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Peugeot 308 používa dohromady 31 % recyklovaných materiálov (405 kg), pričom 34 % ocele a 58 % hliníka je recyklovaných, ako aj 40 kg recyklovaných polymérov a biomateriálov. Všetky nové vozidlá Peugeot 308 sa montujú v závode Mulhouse vo východnom Francúzsku. Objednávky na nový model budú spustené v októbri.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!