Domov SPRÁVY Elektromobilita Do vývoja nového auta investovali 10 miliárd eur. Počet objednávok ich teraz...

Do vývoja nového auta investovali 10 miliárd eur. Počet objednávok ich teraz zaskočil

BMW iX3 zadné sedadlá
Foto: BMW

Generálny riaditeľ automobilky BMW Oliver Zipse počas konferenčného hovoru pri príležitosti zverejnenia hospodárskych výsledkov spoločnosti za tretí kvartál vyhlásil, že nový model iX3 má výnimočne pozitívny štart.

Automobilka BMW predstavila novú generáciu modelu iX3 na autosalóne v Mníchove začiatkom septembra. Elektrické SUV prišlo s úplne novým dizajnovým jazykom a technológiou pohonu eDrive šiestej generácie. Nová architektúra elektroniky a softvéru vrátane štyroch vysokovýkonných počítačov urobilo toto vozidlo inteligentnejším a lepšie pripraveným na budúcnosť. Oliver Zipse uviedol, že objednávky sa len hrnú a že spätná väzba od zákazníkov bola obrovská. Objednávok je údajne prijatých toľko, že časť zákazníkov bude musieť na vozidlo čakať niekoľko mesiacov. BMW pritom zatiaľ spustilo predaj len jednej verzie. Tie lacnejšie s nižším výkonom a dlhším dojazdom budú ešte len nasledovať. 

BMW iX3
Foto: BMW

Prvý model Neue Klasse

Prvý model Neue Klasse sa bude vyrábať v novovybudovanom závode BMW Group v maďarskom Debrecíne. Prvým variantom v predaji je BMW iX3 50 xDrive s výkonom 345 kW/469 koní a elektrickým pohonom všetkých kolies. Nové BMW iX3 predstavuje oproti svojmu predchodcovi skok vpred vo vývoji, ktorý ďaleko presahuje rámec konvenčnej obnovy modelov. Pokroky dosiahnuté v oblasti dizajnu a technológie vytvárajú dojem, akoby sa vynechala celá generácia vozidla. Technológie Neue Klasse prezentované práve na modeli iX3 budú do roku 2027 začlenené do celkovo 40 nových modelov a modelových aktualizácií. Neue Klasse je naším najväčším projektom budúcnosti a predstavuje obrovský skok v oblasti technológií, zážitku z jazdy a dizajnu,“ povedal počas predstavenia vozidla v Mníchove Oliver Zipse. Automobilka do vývoja novinka investovala sumu prevyšujúcu 10 miliárd eur.

Prakticky všetko na ňom je nové, no zároveň je to viac BMW ako kedykoľvek predtým. Celá naša produktová rada bude profitovať z inovácií Neue Klasse – bez ohľadu na technológiu pohonu. Čo sa začalo ako odvážna vízia, sa teraz stalo realitou: BMW iX3 je prvým modelom Neue Klasse, ktorý sa dostal do sériovej výroby. Nielenže prinášame na cesty ďalšiu generáciu jedného z našich najúspešnejších plne elektrických vozidiel, ale začíname aj novú éru pre BMW.

BMW iX3
Foto: BMW

Exteriér a interiér

S dĺžkou 4 782 milimetrov, šírkou 1 895 milimetrov a výškou 1 635 milimetrov má nové BMW iX3 typické proporcie SUV, resp. SAV, ako v Mníchove tento automobil označujú. Detailná optimalizácia aerodynamiky vozidla umožňuje koeficient odporu vzduchu len 0,24. Objem batožinového priestoru sa dá zväčšiť zo štandardných 520 na maximálne 1 750 litrov sklopením operadiel zadných sedadiel podľa potreby. Dodatočný úložný priestor pod kapotou pojme ďalších 58 litrov vecí. Maximálne zaťaženie prívesu je 2 000 kilogramov.

Foto: BMW

Obličky BMW odkazujú svojím vertikálnym usporiadaním na Neue Klasse zo 60. rokov. Úplne nový svetelný podpis preberá úlohu, ktorú predtým plnil chróm. Robustný vzhľad podčiarkujú podbehy kolies vo farbe karosérie s jemne obdĺžnikovými kontúrami. Aj zadná časť pôsobí mohutne a atleticky. Zadné svetlá, ktoré siahajú hlboko do stredu zadnej časti, predstavujú horizontálnu interpretáciu charakteristického tvaru BMW „L“.

Foto: BMW

Interiér má prehľadný a redukovaný dizajn, vyznačuje sa jasným zameraním na vodiča. Novinkou je ovládací systém BMW Panoramic iDrive, ktorý je založený na novom operačnom systéme BMW Operating System X. Spája displeje, geometriu a dizajn svetla a zvuku do holistického zážitku, ktorý je možné prispôsobiť. Úlohu tu zohrávajú aj nové zvuky jazdy, zvukové efekty a zvukové signály zvukovej kulisy BMW HypersonX, vytvorené špeciálne pre Neue Klasse. Úplne nový dizajn má aj volant a stredová konzola medzi sedadlom vodiča a spolujazdca s odkladacími priestormi a ovládacími prvkami. Zadná lavica ponúka jednu sedaciu plochu pripomínajúcu pohovku.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!