Sú skvelým ekvivalentom pre mestských ľudí, ktorí nepotrebujú na každodenné dochádzanie do práce mohutné SUV-čko. Vplyvom stále prísnejších prvkov výbavy by prekvapivo mohli prísť o svoje miesto v automobilovom priemysle.

Je to realita, ktorú chcú automobilky dosiahnuť? Určite nie, pretože mini vozidlá jednotlivých značiek sa stali príjemnou a lacnejšou verziou svojich väčších súrodencov. Na stránke Automotive News sa objavili informácie, že veľké koncerny ako Volkswagen a PSA Group majú strach o nasledujúce generácie mestských mini áut.

Stále prísnejšie emisné normy a požiadavky na rozsiahlejšiu výbavu by totižto mohli cenu auta predražiť o niekoľko tisíc eur a taký prepadák by si veru žiadna automobilka nemohla dovoliť. Nejde ani o to, že by autá neboli žiadané. V roku 2017 predstavoval predaj mini áut až 8 percentný podiel na trhu, ale ich ďalšia budúcnosť je veľmi neistá.

Prísnejšie emisné normy – vyššia základná cena

Vedúci koncernu VW Herbert Diess hovorí hlavne o nástupe nových emisných noriem od roku 2020, ktoré by mali rapídne vyhnať ceny modelov vďaka prispôsobeniu na nové „žiadané trendy“. V rámci skupiny PSA sa zasa povráva o ukončení výroby v závode v Kolíne. Po tomto období by mohla francúzska značka úplne prestať vyrábať Peugeot 108 či Citroen C1.

Test Toyota Aygo, neprehliadnuteľný parťák do mesta!

Pre porovnanie, dnešná cenovka takýchto „vozítiek“ začína niekde nad 8000 € v základnej výbave. Keby sme chceli konkretizovať, 5-dverová Škoda Citigo začína na cene 8340 €. Najlacnejší Volkswagen Up! stojí aktuálne 8790 €. Toyota Aygo má v základe hodnotu 8990 €. Citroen C1 štartuje na 7990 €. Keď to zhrnieme, pre mladého človeka, ktorý chce už jazdiť na vlastnom sú tieto autá cenovo dostupné.

Pokiaľ základná cena “mini” segmentu bude stáť o niekoľko tisíc eur viac, nebude dôvod si takéto auto kupovať. Malé autá teda stratia svoj skutočný potenciál. Nuž, treba sa poďakovať Európskej únii za sprísnenie všetkého možného čo sa len dá. Úprimne si žiaľ myslím, že postupom času budú aj tie „najlacnejšie“ autá stáť omnoho viac ako dnes, čo bude samozrejme len na škodu.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Ford C-Max Sport 1,0 Ecoboost, rodinný športovec?
Nasledujúci článokAudi Q4 e-tron: Najmenšie elektrické SUV z Ingostadtu