Takto by mala vyzerať recyklácia! Vezmete niečo staré, čo žne úspech ešte v dnešnej dobe, a premeníte to na niečo potrebné, čo sa dnes od automobilky očakáva. A Microbus je toho skvelým príkladom.
Trochu hippie, trochu nadčasový a zároveň spĺňa všetky očakávania zelenšieho sveta. Volkswagen vzal model Microbus z roku 1962 a spravil mu elektrický „účes“. Jadro tohto vynoveného konceptu tvorí 10 kWh batéria s výkonom 2500 wattov, s ktorým vyprodukuje tento legendárny van až 120 koní.
Navyše, na vývoji pneumatickom odpružení pre tento koncept sa spojil VW s Porsche, čo umožnilo tomuto milo vyzerajúcemu autíčku plynule sa pohybovať hore a dole. Koncept typu 20 tiež disponuje biometrickým prístupom k vozidlu, ktorý využíva systém rozpoznávania tváre. Ten spolupracuje s digitálnym asistentom vozidla a širokouhlým fotoaparátom s rozlíšením 720p, ktorý sa nachádza na okne vodiča a tak registruje vlastníka.
Ale tam sa táto regenerácia starého modelu neskončila. Auto dostalo jemný nádych funku, vlastné kolesá a bočné zrkadlá, ktoré vyzerajú ako oranžové elektrické vlákna. Dokonca aj volant a interiér sa nesie v tomto štýle, pretože aj zadné lavice dostali rovnaký dizajn chladného elektrického vlákna. Zvyšok interiéru sa drží v retro štýle – oranžová v kombinácii so šedou a čiernou látkou zachytáva túto atmosféru perfektne. A auto vyzerá zároveň nadčasovo.
Mikrofóny umiestnené v prednej časti vozidla umožnia vodičovi konverzovať s digitálnym asistentom. Vďaka najnovšiemu softvéru rozpoznávania hlasu dokáže tento pomocník rozpoznať prirodzenú reč, čo mu umožňuje lepšie porozumieť vašim príkazom. A tým to nekončí.
Ak ste vonku z vozidla a hovoríte naňho, svetlomety a logo Volkswagen sa rozsvietia aby ste vedeli, že vám Microbus rozumel a reaguje na vás. Vnútri sa nachádza holografický displej Glass II, ktorý je integrovaný do palubnej dosky a ukazuje 3D obrázky bez nutnosti špeciálnych okuliarov, ako to poznáme z kina.
Test Hyundai i30 Fastback N-Line, mystérium so zábavným podvozkom
Koncept postavili na oslavu 20-teho výročia práce v Silicon Valley. Pravé vtedy totižto založili výskumné laboratórium, ktoré bolo neskôr premenované na Inovačné a inžinierske centrum Kalifornie. IECC je pripravené stať sa najväčším výskumným zariadením mimo Nemecka, čo povedie k zvýšeniu expanzie automobilky v Severnej Amerike.
Zdroj: Volkswagen