Na Slovensko dorazili prvé kusy a importér tak začal s predajom dlho očakávanej novinky!
Suzuki Jimny sa predstavilo v roku 1970 a druhá generácia bola v našich končinách známa aj ako Samurai. Posledný známy model sa spolu s drobnými modernizáciami na našom trhu držal už od roku 1998. Všetko sa však skončilo tohtoročnou novinkou, v ktorej sú zachované všetky potrebné atribúty zákazníkov. Všetky prvky sú zaobalené do hranatejších tvarov, takže Jimny vyzerá retro-moderne.
Rozmery sa zmenili iba minimálne. Dĺžka bola skrátená o 50 mm, výška narástla o 5 mm a šírka o 45 mm. Rázvor o hodnote 2250 mm ostal nezmenený. Kapota leží o čosi vyššie, z vozidla je dobrý výhľad na cestu. Pre lepšiu manévrovateľnosť v teréne modelu Jimny pomáhajú dobré nájazdové uhly, ktoré sú oproti predchodcovi vylepšené. Svetlá výška sa z 200 milimetrov posunula na 210 milimetrov.
Podvozok je stále tvorený z rebrovitého rámu, ktorý je vylepšený o dve priečne výstuhy. Dvojica náprav je stále stužená, rám je ku karosérii pripevnený ôsmimi špeciálne navrhnutými silentblokmi, čo dopomohlo k lepšiemu odhlučneniu vo vnútri vozidla.
Sedadlá ostali štyri a vďaka rovnej streche sa do vozidla vojde aj vyšší človek. Kufor má v základnom rozložení 85 litrov, no po sklopení zadnej dvojice sedadiel sa objem zvýši na 377 litrov.
Doménou “mini Géčka” ostáva stále terén. Dopomáha mu aj užitočný asistent jazdu po strmom svahu, či asistent rozjazdu do kopca na nespevnenom povrchu. Ten dokáže zablokovať nechcené cúvanie. Naopak v strmších stúpaniach oceníte redukciu, ktorá prevody skracuje v pomere 2,002:1. Pomáha Vám k tomu menšia páka za veľkou radiacou.
Pod kapotou sa namiesto 1,3-litrového motora nachádza 1,5-litrový, ktorý ponúka výkon 75 kW (+13kW) a maximálny krútiaci moment 130 N.m. (+20 N.m.). Zachovaný ostal aj atmosferický motor s nepriamym vstrekovaním.
Výhodný a dostupný
Novinka ťaží z polstoročia vývoja predošlých troch generácií offroadovej japonskej legendy, respektíve prvého terénneho kompaktu Jimny. Pri jazde v teréne využíva osvedčený rebrinový rám, pevné zavesenie náprav či pohon všetkých štyroch kolies a redukčnú prevodovku. Zároveň disponuje viacerými bezpečnostnými a asistenčnými systémami najnovšej generácie aké majú bežne modely vyšších tried.
Nová generácia obľúbeného modelu pritom ponúkne dostupnú cenu. Základná cena pre Slovensko sa pohybuje na úrovni od 16 490 € (vyhotovenie GL) do 19 790 € (GLX).
Zdroj: Suzuki