Elektrický Fiat 500 príde až v troch exkluzívnych edíciách, na ktorých automobilka spolupracovala s rôznymi talianskymi značkami. Aká bude jeho cena?
Nová generácia modelu Fiat 500 bola síce predstavená už v marci tohto roku, no bez akejkoľvek zmienky o cene. Nedávno sa však tento model objavil v konfigurátore a vďaka tomu máme dnes mienku o jeho cenníku. Ešte predtým než sa pustíme do čísel musím podotknúť, že aj napriek predstaveniu elektrifikovanej verzie v ponuke aj naďalej pretrvávajú verzie so spaľovacími motormi. A aby som vám povedal pravdu, je to viac než opodstatnené.
Elektrický Fiat 500 začína na sume 37 900€. Pre porovnanie, jeho konkurent Renault Zoe začína už od 31 900€, pričom štýlovú Hondu e môžete dostať už od 34 990€. Prečo by teda niekto vôbec siahal po menej praktickom Fiate? Odpoveď je jasná. Doposiaľ je dostupná len úvodná edícia la Prima, ktorá po príklade iných úvodných edícií dostala štedrú výbavu. Jej súčasťou sú napríklad 17-palcové zliatinové disky, elektricky sklápateľná plátená strecha, automatické Full LED svetlomety, asistent jazdy v zápche či sedadlá čalúnené ekokožou. Samozrejmosťou je aj vyspelé autonómne núdzové brzdenie s detekciou chodcov, infotainment s 10.25-palcovým displejom a autonómne riadenie druhého stupňa. Aj napriek štedrej výbave je cenovka skoro 38 tisíc eur pre veľkú časť cieľovej skupiny tohto auta privysoká. Presne preto v ponuke naďalej pretrvávajú modely 500 Hybrid a 500 C Hybrid už od 13 530€.
Limitované edície trochu inak
Keďže Fiat 500 si majitelia vyberajú mnohokrát kvôli jeho dizajnu, automobilka sa rozhodla spolupracovať s tromi renomovanými talianskymi značkami pri výrobe limitovaných edícií. Hlavným podnetom pre spoluprácu so značkami Giorgio Armani, Bvlgari a Kartell bola túžba po zvýšení ekologickej udržateľnosti. Každú limitovanú edíciu definuje štýl, kreativita a v neposlednom rade aj využitie prírodných a recyklovaných materiálov.
500 Giorgio Armani
Limitovaná edícia navrhnutá v spolupráci s Giorgiom Amranim prináša nadčasový dizajn v podobe špecifického gravírovania prvkov exteriéru, ktoré je takmer na chlp zhodné s textúrou látky. Veľkú rolu hrá aj logo GA, prítomné na diskoch, látkovej streche a hlavových opierkach. Špecialitou sú sedadlá čalúnené certifikovanou prírodnou kožou a palubná doska z dreva s prvkami hliníku.
B.500
Výrobca luxusných šperkov, hodiniek a parfumov BVLGARI je známy prepisovaním pravidiel a stanovovaním nových trendov – podobne ako nový Fiat 500. “Šafranová” farba zdôrazňuje, že auto je takzvaným diamantom a skvele ho oddeľuje od väčšiny konvenčných farieb. V interiéri dopĺňajú extravagantnú palubnú dosku zlaté detaily a tri polodrahokamy v strede volantu.
500 Kartel
Treticu limitovaných edícií uzatvára variant navrhnutý v spolupráci s spoločnosťou Kartell, ktorá vyrába moderný nábytok. Exteriér tejto limitovanej edície je špecifický konceptom monoblokovej farby, ktorý kombinuje viacero materiálov – od kovu a skla cez plast až po látku. Väčšina povrchov disponuje zrkadlovým efektom, ktorý bol dosiahnutý použitím ekologickej farby.
TEST Honda E – najpokročilejšie auto súčasnosti? Dojazd iba 150 kilometrov?