Domov SPRÁVY News Zbohom baktériám v klimatizácií! Hyundai má riešenie

Zbohom baktériám v klimatizácií! Hyundai má riešenie

hyundai

Správne používanie klimatizácie počas letných mesiacov nie je až také jednoduché, ako sa môže zdať. Hyundai prichádza s viacerými inovatívnymi riešeniami, ktoré ho uľahčia.

Ak aj vy patríte k vodičom, ktorí klimatizáciu používajú bez toho aby úplne rozumeli jej systému fungovania, zbystrite pozornosť! Osobne som dlho konštrukcii klimatizácii nerozumel, čo časom spôsobilo to, že vzduch ktorý fúkala začal zapáchať. Na vine je komponent nazývaný “výparník”, v ktorom sa kondenzuje vodná para. Ak sa pred vypnutím vozidla nevysuší a zostane v ňom vlhkosť, predstavuje ideálne prostredie pre množenie baktérií, ktoré neskôr spôsobujú už spomínaný zápach. Tento problém spolu s ďalšími Hyundai úplne eliminuje vo svojom novom systéme klimatizácie.

Najnovšie kórejské technológie v oblasti klimatizácie uzrú svetlo tohto sveta pod názvami “After-Blow”, “Multi-Air” a “Indikátor jemného prachu”. Ako prvé ich dostanú vozidlá značiek Hyundai, Kia a Genesis, no nevylučuje sa ani ich distribúcia iným automobilkám. Čo tieto skratky znamenajú a v čím je každá technológia novátorská?

Tri unikátne systémy

Funkciou technológie After-Blow je primárne vysušovať výparník po vypnutí motora. Ten sa klasicky vypustí do 30 minút po ukončení jazdy, no na 10 minút sa spustí funkcia vysušovania. After-Blow tak vysuší prebytočný kondenzát, ktorý spôsobuje množenie baktérií a následný pach. Pre vozidlá, ktoré nie sú vybavené týmto alebo podobným systémom sa odporúča počas posledných desiatich minút jazdy vypnúť funkciu AC (Air Conditioning) a nechať bežať iba ventilátor. Keďže After-Blow je napájaný autobatériou, pre správny chod je potrebný senzor batérie IBS. Jeho úlohou je monitorovanie stavu batérie a vypnutie systému v prípade nízkej kapacity.

Zabudnite na chladný vzduch z výduchov! Vďaka režimu Multi-Air bude vzduch z klimatizácie vychádzať nie len z výduchov v palubnej doske, ale aj z integrovaných vzduchových otvorov v sedadlách vodiča a spolujazdca. Intenzita a množstvo vzduchu však zostávajú rovnaké ako v klasickej klimatizácií – hlavnou výhodou je príjemnejšie rozptýlenie vzduchu v kabíne. Indikátor jemného prachu meria úroveň znečistenia kabíny ultrajemnými časticami, ktorú následne zobrazuje pomocou čísel a farieb. V prípade, že je kabína príliš znečistená jemným prachom, systém automaticky spustí vnútorný okruh prúdenia vzduchu spolu s osviežovaním pre čo najčistejší vzduch v kabíne. V prípade, že systém bude aj naďalej zaznamenávať privysokú úroveň znečistenia, odporučí šoférovi vymeniť filter klimatizácie a vyčistiť sedadlá či rohože.

PRVÁ JAZDA Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi ako jazdí s mild-hybridom?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSú pripravení slovenskí hasiči na požiare elektromobilov? Realita je smutná…
Nasledujúci článokHyundai i30 N si napriek kríze upevňuje pozíciu lídra segmentu