Čínske modely, ktoré sú dostupné na európskych trhoch, nie sú príliš lákavé. Čo ak by bol ale na výber Voyah i-Land?

Bohužiaľ vás musím hneď zo začiatku sklamať – toto sexi expanzívne kupé od spoločnosti Voyah k nám nepríde. V skutočnosti vlastne nejde ani do výroby, alebo aspoň nie priamo. I-Land je iba študijný model, ktorého prvky sa vrátia k produkčným modelom značky. Voyah je úplnou novinkou a je súčasťou skupiny Dongfeng – spoločnosti, ktorá tiež dodáva miestnemu trhu čínsku flotilu značiek Honda, Renault-Nissan a Peugeot-Citroen.

Voyah i-Land je sexi čínsky koncept od spoločnosti Italdesign

I-Land si vzal trochu inšpirácie z Italdesign DaVinci z roku 2019. Je to logické, pretože taliansky dizajnérsky dóm si pripísal aj toto GT. Gigantické dvere sa otvárajú ako krídla čajky a poskytujú prístup do interiéru obohateného digitálnymi displejmi. Logo Voyah sa odráža na stredovej konzole a na sedadlách. Pozoruhodné je, že nejde o štvormiestne vozidlo, ale o trojmiestne, s podnožkou v sedadle spolujazdca na pravej prednej strane. I-Land je poháňaný elektrickým hnacím ústrojenstvom a dosahuje úroveň autonómneho riadenia 3, čo je však pri koncepčnom automobile veľmi jednoduché povedať, ale iné stvoriť.

Voyah i-Land je koncepčné luxusné gran turismo, ktorým Číňania začínajú písať príbeh svojej novej značky. Názov odkazuje na slová luxus, autonómny a príroda. Automobil mal svoju premiéru na práve prebiehajúcom autosalóne v Pekingu. Štýl karosérie, kabíny, rozhrania manipulačných systémov, ako aj vizuálna identifikácia vrátane okrídleného znaku boli vyvinuté spoločnosťou Italdesign. Taliani sú tiež zodpovední za vytvorenie samotnej koncepčnej kópie.

ssangyong-torres-evx

A technika? Podľa Italdesignu je auto založené na platforme Dongfeng s názvom ESSA – Electric, Smart & Secure Architecture. Nie je však známe, či ide iba o marketingový ťah alebo už pripravený základ komponentov. Italdesign a Dongfeng neprezrádzajú nič o bližších technických detailoch.

Môžeme teda obdivovať iba vzhľad modelu Voyah i-Land. Línia tohto obrovského kupé s takmer karikatúrne dlhou prednou časťou, veľmi nízkou strechou a krátkou zadnou časťou by sa dobre hodila k ďalšiemu Maserati Quattroporte alebo k ďalšiemu luxusnému elektrikárovi s talianskym rodokmeňom, ktorý by chcel konkurovať napríklad Porsche Taycan. Razba pomocou vzduchového potrubia za predným kolesom vyzerá zaujímavo – také veci sú skôr v superautách ako McLaren.

Existuje šanca, že i-Land uvidíme vo výrobe na ulici, napríklad v Šanghaji, Pekingu alebo Shenzhene? Dongfeng tvrdí, že v Číne v roku 2021 uvedie na trh elektrický automobil pod značkou Voyah, ale neprezradili, či to bude práve i-Land. Sme tiež zvedaví, či bude spoločnosť dlhodobo spolupracovať so spoločnosťou Italdesign. Keby áno, zjavne by sme sa dočkali viacerých takýchto pútavých modelov.

TEST Hyundai i30 1,5 DPi dokazuje, že atmosféra stále žije

Zdroj: Carstyling.ru

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOpel Crossland prešiel faceliftom, stratil X! Má byť komfortnejší a zábavnejší
Nasledujúci článokKoniec jednej éry. Škoda Citigo definitívne skončila