Šanghajský autosalón je v plnom prúde, no niektoré automobilky však svoje tajomstvá nedokázali ustriehnuť. Ford prichádza s novinkou Evos.
O tom, že Modeo potrebuje svojho nástupcu sa vie už nejaký ten čas. Americký klasický sedan strednej triedy však nemá moc nakročené k tomu byť bestsellerom v tejto triede vozidiel. Mondeo by akokeby lapalo po dychu, a ťažilo z minulých čias, kde sa jednalo o jedno z najpredávanejších a môžeme tvrdiť, že dokonca aj najkrajších vozidiel svojej doby. Čas je však neúprosnou veličinou a dnešný segment limuzín je postupne vytláčaný a nahradzovaný crossovermi a SUV-čkami.
Nástupcom aktuálneho Fordu Mondeo tak má byť úplne nový crossover s označením Evos. Ako tomu však v skutočnosti bude, ostáva zatiaľ záhadou. Ford Evos bol predstavený na autosalóne v Šanghaji, kde americká automobilka potvrdila to, že toto vozidlo bude zatiaľ určené primárne pre čínsky trh a na jeho vývoji sa podieľala aj spoločnosť Changan Automobile. O novom Mondeu tak zatiaľ ani chýru, ani slychu. Je takisto možné, že novinka sa na starý kontinent ani nedostane.
Ford Evos sa začne na čínskom trhu predávať v druhej polovici roku 2021. Postaví sa tak do rady vedľa Fordu Escort a Mustangu Mach-e. Práve tieto tri vozidlá budú primárne propagované na čínskom trhu. Evos však až moc nápadite pripomína Mustang Mach-e, či už vzhľadom ale aj jeho karosériou. Práve tieto typy karosérií sú v aktuálnom hľadáčiku mnohých. Kombík s proprociami SUV by chcelo zrejme veľa ľudí, no všetko závisí od ceny. Nezaháľajú ani európske automobilky, ktoré vyšli na trh, napríklad nový Citroën C5 X.
V interiéri tohto vozidla sa toho udialo najviac. Po otvorení dverí Vás privíta doslova vesmír. Nájdeme tu 12,3“ digitálny prístrojový štít spolu s masívnym 27“ informačno-zábavným infotainmentom s rozlíšením 4K a najnovším softvérom Sync + 2.0. Tento displej pokrýva väčšinu palubnej dosky. Pokiaľ sa radíte medzi fanatikov do technológií, tak toto je naozaj niečo pre Vás. Spolujazdec bude môcť využívať rôzne aplikácie a vodič sa bude môcť sústrediť na cestu. Evos takisto ponúkne autonómne riadenie druhého stupňa.
Čo sa však bude nachádzať pod kapotou ešte nie je známe. Okrem hybridného a plug-in hybridného motoru môžeme očakávať 2,5-litorvý atmosférický motor. O plne elektrické vozidlo zrejme nepôjde, inak by Mustang Mach-e stratil svoj význam.