Šanghajský autosalón je v plnom prúde, no niektoré automobilky však svoje tajomstvá nedokázali ustriehnuť. Ford prichádza s novinkou Evos.

O tom, že Modeo potrebuje svojho nástupcu sa vie už nejaký ten čas. Americký klasický sedan strednej triedy však nemá moc nakročené k tomu byť bestsellerom v tejto triede vozidiel. Mondeo by akokeby lapalo po dychu, a ťažilo z minulých čias, kde sa jednalo o jedno z najpredávanejších a môžeme tvrdiť, že dokonca aj najkrajších vozidiel svojej doby. Čas je však neúprosnou veličinou a dnešný segment limuzín je postupne vytláčaný a nahradzovaný crossovermi a SUV-čkami.

Nástupcom aktuálneho Fordu Mondeo tak má byť úplne nový crossover s označením Evos. Ako tomu však v skutočnosti bude, ostáva zatiaľ záhadou. Ford Evos bol predstavený na autosalóne v Šanghaji, kde americká automobilka potvrdila to, že toto vozidlo bude zatiaľ určené primárne pre čínsky trh a na jeho vývoji sa podieľala aj spoločnosť Changan Automobile. O novom Mondeu tak zatiaľ ani chýru, ani slychu. Je takisto možné, že novinka sa na starý kontinent ani nedostane.

Ford Evos sa začne na čínskom trhu predávať v druhej polovici roku 2021. Postaví sa tak do rady vedľa Fordu Escort a Mustangu Mach-e. Práve tieto tri vozidlá budú primárne propagované na čínskom trhu. Evos však až moc nápadite pripomína Mustang Mach-e, či už vzhľadom ale aj jeho karosériou. Práve tieto typy karosérií sú v aktuálnom hľadáčiku mnohých. Kombík s proprociami SUV by chcelo zrejme veľa ľudí, no všetko závisí od ceny. Nezaháľajú ani európske automobilky, ktoré vyšli na trh, napríklad nový Citroën C5 X.

V interiéri tohto vozidla sa toho udialo najviac. Po otvorení dverí Vás privíta doslova vesmír. Nájdeme tu 12,3“ digitálny prístrojový štít spolu s masívnym 27“ informačno-zábavným infotainmentom s rozlíšením 4K a najnovším softvérom Sync + 2.0. Tento displej pokrýva väčšinu palubnej dosky. Pokiaľ sa radíte medzi fanatikov do technológií, tak toto je naozaj niečo pre Vás. Spolujazdec bude môcť využívať rôzne aplikácie a vodič sa bude môcť sústrediť na cestu. Evos takisto ponúkne autonómne riadenie druhého stupňa.

Čo sa však bude nachádzať pod kapotou ešte nie je známe. Okrem hybridného a plug-in hybridného motoru môžeme očakávať 2,5-litorvý atmosférický motor. O plne elektrické vozidlo zrejme nepôjde, inak by Mustang Mach-e stratil svoj význam.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmotortrend.com
Predchádzajúci článokZnačka Genesis uvádza svoj prvý elektrický model Electrificed G80!
Nasledujúci článokVodíkové stanice sa stanú skutočnosťou. Budeme tankovať už tento rok?