Najpredávanejší model Porsche – Macan bude mať elektrickú verziu k dispozícii už v roku 2023.
Spoločnosť v súčasnosti už testuje prototypy. Bude jazdiť na novej elektrickej platforme a bude mať podstatne väčší dojazd ako elektrický sedan Taycan. Nový Macan EV sa bude predávať spolu s Macanom so spaľovacím motorom, ktorého update je tiež plánovaný. Spoločnosť Porsche neoznámila, ako sa bude volať elektrický model, ani kedy presne v roku 2023 dorazí. O tom sa rozhodne na základe predpokladaných predajných čísel.
Macan EV na spoločnej platforme
Elektrický Macan bude postavený na elektrickej architektúre spoločnosti Premium Group Electric (PPE) spoločnosti VW Group. Tá sa bude používať na rade budúcich produktov Audi a Porsche. Nový model na plynový pohon bude využívať existujúcu platformu Macanu. EV si požičia 800-voltovú architektúru Taycanu, ktorá umožňuje rýchle nabíjanie pri maximálnej hodnote 270 kilowattov.
Podobne ako Taycan, aj Porsche plánuje, že tento elektrický model bude mať k dispozícii dve veľkosti batérií. Spoločnosť Porsche však tvrdí, že väčšina severoamerických zákazníkov si doteraz vybrala väčšiu batériu, takže v štátoch by mohla byť k dispozícii ba jedna batéria. Macan je v súčasnosti k dispozícii v základe, ako model S, Turbo a GTS – modely sú poháňané štvorvalcovými alebo preplňovanými motormi V6.
Dojazd lepší ako Taycan
Porsche tvrdí, že Macan EV bude mať podstatne väčší dojazd ako súčasný Taycan. To znamená, že by sa mohol pochváliť viac ako 330 kilometrami odhadovaného dojazdu. Takýto dojazd bude nevyhnutný na to, aby bol Macan konkurencieschopný s ostatnými elektrickými crossovermi. Najväčšími konkuretmi sú Ford Mustang Mach-E a Tesla Model Y, ktoré majú varianty s dosahom dojazdu EPA viac ako 480 kilometrov. Spoločnosť Porsche tiež plánuje rozšíriť svoje partnerstvo s nabíjacou sieťou Electrify America, prípadne s nabíjacími stanicami v hoteloch a obchodných centrách.
Nový model bude vyzerať inak ako štandardný model. Michael Steiner, člen výkonnej rady spoločnosti Porsche pre vývoj, sa zmienil o Taycanoch a Panamerách. Vizuálne rozdiely medzi oboma Macanmi sú naznačené na fotografiách. Najmä na prednej časti, kde sa ho spoločnosť Porsche pokúsila zakryť maskou, ktorá zapadá do vzhľadu súčasného Macanu. Predné svetlá týchto prototypov sú štíhlejšie a samozrejme nemajú tradičnú mriežku ako model so spaľovacím motorom. Okrem toho sú svojou veľkosťou a tvarom podobné súčasnému crossoveru. Porsche tvrdí, že budú mať podobný zvuk elektrického pohonu ako je tomu v prípade Taycanu.
O elektrickom Macane by sme mali vedieť viac do konca tohto roka 2021. Tak či onak, Porsche sa zaviazalo ísť cestou elektrifikácie svojich modelov a pomaly ale isto je možné vidieť výsledky.