Pripravovaný čisto elektrický hatchback od Alpine bude vylepšenou verziou znovuzrodeného Renaultu 5. Bude vybavený silnejším elektromotorom nového crossoveru Megane EV, potvrdil hlavný inžinier spoločnosti.
Ikonická značka športových automobilov má v polovici tohto desaťročia prejsť na čisto elektrické modely. V neposlednom rade preto, že súčasná A110 sa vyrába v príliš malom množstve, aby bolo možné odôvodniť náklady na jej splnenie prostredníctvom emisných predpisov Euro7. Spoločnosť Alpine už vydala dve upútavky na trojicu modelov označených ako „garáž snov“ . Ide o veľké SUV s agresívnou líniou strechy kupé, športové auto, ktoré bude vyvíjať spoločne s Lotusom, a robustný hot-hatch, ktorý dostane veľký strešný spojler.
Znovuzrodený model 5
Výkonný viceprezident pre inžinierstvo spoločnosti Gilles le Borgne v rozhovore pre medzinárodné médiá po najnovšej prezentácii elektrických technológií Renaultu potvrdil nielen to, že Alpine bude zahriatou verziou znovuzrodeného 5, ale aj to, že bude používať jediný predný motor s výkonom 215 koní. Okamžitý úder elektrickej jednotky by v závislosti od hmotnosti a prevodového stupňa mohol poskytnúť čas zrýchlenia z 0-100 km/h za asi šesť sekúnd.
“Jedno auto z garáže snov bude derivátom R5,” uviedol le Borgne. Na otázku, či by sa silnejší elektromotor z pripravovaného modelu Renault Megane E-Tech Electric mohol hodiť do kompaktnejšej architektúry CMF-BEV, ktorá bude základom modelu 5, odpovedal: „Konečná odpoveď je áno, pretože to chceme urobiť zaujímavo. Upravíme rozchod kolies, pretože to bude u R5 Alpine vyžadovať oveľa športovejší vzhľad. “
Viacero motorov a zaujímavý dojazd
Le Borgne dodal, že SUV bude pravdepodobne vybavené konfiguráciou s viacerými motormi. To pomôže dosiahnuť svižnejšie riadenie. „Pre platformu CMF-EV ponecháme e-motor s výkonom 215 koní vpredu,“ uviedol, „a vzadu nás čaká veľké prekvapenie. Chceme robiť vektorovanie krútiaceho momentu, mať skutočne úžasné ovládanie a výkon. Bude to tak, ako si dokážete predstaviť, pre značku Alpine. Pracujeme na tom.” Neskôr doplnil, že neexistujú žiadne súčasné plány, ktoré by ponúkali takéto usporiadanie hot hatchu.
Je pravdepodobné, že R5 Alpine bude mať väčšiu batériu ponúkanú v podvozku CMF-BEV – 52 kWh, s dojazdom zhruba 320 kilometrov. Samotný podvozok by sa mal dať prepožičať vyššiemu výkonu, pričom vzpery MacPherson by mali dostať svoje miesto vpredu (CMF-BEV zdieľa mnoho komponentov s platformou CMF-B, ktorá je základom súčasného modelu Clio) a vzadu.
Le Borgne medzitým potvrdil, že s Lotusom usilovne pracujú na športovom automobile. V skutočnosti pracujú na nástupcovi modelu A110. Odmietol však poskytnúť konkrétne podrobnosti o aktuálnom stave a pokroku. “Musíte byť dvaja, aby ste tancovali tango, takže to nie som ja, kto tu niečo oznámi,” povedal, “ale postupuje to celkom dobre.”