Citroen aktualizoval rad Berlingo na rok 2021 pridaním ďalších technológií a zjednodušeniami pre používateľov obľúbeného MPV.
Najväčšou aktualizáciou Citroenu v rade Berlingo je pridanie nového 10-palcového virtuálneho prístrojového štítu v najdrahších výbavách Rip Curl a Flair XTR. Nahrádza staré analógové budíky a dáva vodičom na výber z troch režimov zobrazenia.
Starý otočný volič automatickej prevodovky Berlingo bol tiež nahradený iným, modernejším riešením typu e-Toggle. Toto riešenie sa nachádza aj v čisto elektrickom e-Berlingo. Citroen tvrdí, že nový volič prevodovky je jednoduchšie ovládateľný ako pôvodné voliče prevodovky v tomto modeli.
Jeden končí, druhý prichádza
Citroen tiež reštrukturalizoval rad Berlingo a vyradil z ponuky variant Flair strednej triedy. Špeciálnu edíciu modelu Berlingo – Rip Curl obohatili. Túto špeciálnu edíciu predstavili ešte v roku 2020. Úlohou je, aby vyplnila vypustené verzie. To znamená, že kupujúci majú teraz na výber len z troch špecifikácií – Feel, Rip Curl a Flair XTR.
Modely Feel Citroen vybavil už v základe 16-palcovými oceľovými kolesami, dennými LED svetlami, manuálnou klimatizáciou a osempalcovým systémom infotainmentu. Kupujúci môžu mať tiež model Berlingo buď v štandardnej konfigurácii, alebo v konfigurácii s dlhým rázvorom. Pričom pri druhom z nich sa zvýši počet sedadiel Berlinga až na sedem miest.
Štandardná výbava modelu Berlingo Rip Curl obsahuje 16-palcové čierne zliatinové disky, čierne spätné zrkadlá a emblemy Rip Curl na predných dverách a zadných svetlách. Vnútri je jedinečné šedé čalúnenie so žltým pruhom a bielym prešívaním spolu so štítkami Rip Curl na zadných sedadlách.
Kopec asistentov dá na vás pozor
Vnútri je virtuálny prístrojový štít prepojený so 180-stupňovou cúvacou kamerou a automatickou dvojzónovou klimatizáciou. Asistenti vodiča zahŕňajú aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, aktívne bezpečnostné brzdenie a rozpoznávanie dopravných značiek. Na vrchole ponuky je Flair XTR. Súčasťou štandardnej výbavy sú 17-palcové disky z ľahkej zliatiny, oranžové rámy hmlových svetiel, odznaky XTR a limetkovo zelené čalúnenie.
Ponuka motorov pre model Berlingo je takmer identická s odchádzajúcim modelom a začína sa 1,2-litrovým benzínovým trojvalcom s výkonom 108 koní. Ten v továrni spojili so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Okrem toho existuje verzia toho istého motora s výkonom 128 koní. Tú spojili vo fabrike s osemstupňovým automatom. Kupujúci môžu mať aj 1,5-litrový štvorvalcový naftový agregát s výkonom 99 koní alebo 128 koní. Oba sú v štandarde k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Berlingo si jednoznačne zaslúžilo osvieženie a Citroen tak doprial záujemcom o tento model zase o niečo sviežejšiu ponuku.