Domov News TEST Citroen Berlingo 1,5 BlueHdi – rodiny ho musia milovať!

TEST Citroen Berlingo 1,5 BlueHdi – rodiny ho musia milovať!

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Pri záplave rôznych SUV všetkých možných veľkostí je stále vzácnejšie ak automobilka vyrobí model, ktorý je všestranný a ponúka aj niečo navyše oproti tomu, čo je dnes “in”. Jeden taký sme si mali možnosť vyskúšať v našom teste, ktorý sa niesol v pozitívnom duchu. 

Citroen Berlingo sa vyrába už úctyhodných 25 rokov a za tú dobu si získal mnohých priaznivcov. Model je od svojho začiatku všestranným spoločníkom, do ktorého sa veľa zmestí, ale pohodlne vás aj odvezie. V najnovšej generácii spája to najlepšie z oboch svetov, je príkladne priestranný a ponúka povestný komfort automobilky Citroen. Má aj nejaké chyby?

Polarizujúci dizajn

Na prvý pohľad Berlingo rozdeľuje ľudí na dva tábory. Tí, ktorým sa páči jeho bacuľatý tvar doplnený nekonvenčnými tvarmi a potom tí, ktorí siahnu radšej po klasickejšom a umiernenom vozidle. Nami testované auto bolo v žiarivej hnedej metalíze s efektnými diskami kolies, a čiernymi doplnkami. Tie najvýraznejšie sú do čierna lakované horné nosiče a malý, decentný spojler tiež v čiernej farbe. Nesmieme však zabudnúť na typické Airbump, ktoré sú na oboch stranách vozidla. Táto kombinácia sa nám páčila, auto vyzeralo mladícky a moderne. Navyše takto maskuje svoju v podstate hranatú karosériu.

Dizajn interiéru je už však trocha strohejší. Po usadnutí za volant vás obklopí plejáda tmavých plastov v rôznych vyhotoveniach avšak mäkčený materiál by ste tu hľadali márne. Samozrejme chápeme, že toto má byť hlavne praktické auto. Plasty lemuje akurát bledý koženkový pásik pred spolujazdcom, ktorý interiér trocha oživuje.

Palubnej doske dominuje displej navigácie a informačno-zábavného systému. Ten by mohol mať rýchlejšie reakcie a intuitívnejšie ovládanie. Svoju prácu však v podstate zvláda dobre a je dobre čitateľný. Potešilo nás ovládanie klimatizácie, ktoré zostalo klasické a nemusíte ho hľadať v menu systému. Milým doplnkom je zas headup displej, ten je ešte stále skôr raritou, teda aspoň v tomto segmente automobilov.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
Predchádzajúci článokDacia Bigster má posunúť značku do segmentu veľkých SUV
Nasledujúci článokNascar chce zvýšiť atraktivitu a pripravuje NextGen !