Domov Elektromobilita Citroen My Ami Cargo má byť malý mestský pomocník na baterky

Citroen My Ami Cargo má byť malý mestský pomocník na baterky

Citroen My Ami Cargo má byť malý mestský pomocník na baterky

Citroen spustil úžitkovú verziu malého mestského elektromobilu. My Ami Cargo má slúžiť okrem iného aj na doručovanie balíkov na “poslednú chvíľu”. 

Dodávky majú všetky tvary a veľkosti, v závislosti od toho, aký druh vecí potrebujete prepraviť. No nech ich je koľko chce, tento typ dodávky zrejme v rýchlom pruhu diaľnici nestretnete. Citroen predstavil My Ami Cargo, ktorý má slúžiť predovšetkým na rýchle a ekologické doručovanie balíkov v mestách.

Naozaj pre každého

Nový úžitkový mini-elektromobil je postavený na základoch mestského Citroenu Ami. Ten, mimochodom, môžu v domácom Francúzsku na základe tamojšej platnej legislatívy riadiť aj 14-roční vodiči. Európsky priemer pre tento druh vozidla je potom 16 rokov, vďaka čomu môže malú dodávku šoférovať napríklad aj brigádujúci tínedžer.

Osobné Ami s hmotnosťou len 485 kilogramov poháňa elektromotor s výkonom 6 kW a dosahuje maximálnu rýchlosť 45 kilometrov za hodinu. Jeho batéria s kapacitou 5,5 kWh deklaruje dojazd na jedno nabitie na úrovni 75 kilometrov a sľubuje nabitie z bežnej zásuvky za 3 hodiny. Ten istý pohon bude mať aj úžitková verzia. Mimochodom, priemer otáčania je 7,2 metra.

Malý, no silák

Rovnaké sú aj rozmery: 2,41 metra na dĺžku, 1,39 metra na šírku a 1,52 metra na výšku. Ami je dokonca o pol metra kratšie ako klasické Mini, čím sa zmestí na každé parkovacie miesto bez akýchkoľvek problémov.

My Ami Cargo má ponúknuť na dané rozmery naozaj slušný úložný priestor s objemom 400 litrov. Pýtate sa, kde? Okrem tradičného úložného priestoru sa Francúzi rozhodli vybrať sedačku spolujazdca a nahradiť ju modulárnym ochranným boxom, ktorý zároveň oddeľuje “nákladný” priestor od vodiča. Táto časť má objem 260 litrov (mimochodom, ide približne o rovnakú hodnotu, ako ponúka Volkswagen Up, ktorý je však až o 1,2 metra dlhší).

Užitočné zaťaženie predstavuje 140 kg, takže s prepravou cementu, tehál či dlažby radšej nepočítajte. Na druhej strane, bežné zásielky, kvety, potraviny či donáška jedla vôbec nemusí byť problémom. Na vrchu úložného priestoru vedľa vodiča je polička, ktorá v prípade potreby dokáže zvládnuť 40 kg užitočného zaťaženia, alebo ju môžete použiť ako stôl.

Cenová politika

Ceny začínajú na skromných 6 490 eur. Zaujímavé riešenie je ale leasing, ktorý v rámci domáceho trhu začína pri akontácii vo výške 3 408 eur s mesačnými splátkami vo výške len 24 eur mesačne. Za túto cenu tento koncept dáva veľký zmysel, najmä preto, že čoraz viac miest chce v blízkej budúcnosti úplne zakázať spaľovacie motory.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

TEST Ford Ranger XLT – pracant do terénu s pocitom pohodlia

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!