Poďme sa spolu pozrieť na vôbec prvý čisto digitálny koncepčný automobil značky Škoda s názvom Vision GT. Český výrobca automobilov tvrdí, že čerpá inšpiráciu zo svojho legendárneho pretekárskeho modelu 1100 OHC z roku 1957. Čím sa však v Škode neinšpirovali, je pohon. Ich koncept Vision GT dostáva čisto elektrickú hnaciu sústavu a jednomiestny kokpit uprostred pomerne hranatej karosérie auta.
Séria „Icons Get a Makeover“ značky Škoda doteraz zažila koncepčné úpravy jej najvýznamnejších automobilov. Spomeňme si na 130 RS, Feliciu či Rapid Monte Carlo. Model 1100 OHC sa stal najnovším prírastkom do rodiny, ktorý dostal poctu prenesenú do modernej éry prostredníctvom modelu Vision GT. Hoci môže tento koncept vyzerať ako futuristický pretekársky špeciál, existuje niekoľko spoločných dizajnových podobností s historickým modelom 1100 OHC.
Dizajn plný motoršportu
Rovnako ako 1100 OHC, aj tento koncept má dlhú kapotu s vysoko tvarovanými prednými blatníkmi a nízkym “nosom”. Vision GT charakterizujú prieduchy vzduchu na bokoch auta, krátky zadný previs a otvorený kokpit. Vision GT má tiež obrovské zliatinové disky s názvom Škoda na stredových krytoch. Volant z uhlíkových vlákien má skosené tvary ako pravý pretekársky volant.
Do výbavy modelu sa dostal aj head-up displej, ktorý dodáva informácie do prilby vodiča. Škoda tento systém nazýva „aktívny kokpit“. Táto koncepčná technológia prináša sedadlo vodiča skonštruované tak, aby čo najviac kompenzovalo extrémne preťaženie pri športovej jazde, ktoré Škoda dokáže vďaka svojej rýchlosti spôsobiť. V prednej časti je prítomný agresívny aerodynamický balík s obrovským splitterom, pričom nad ním tróni dvojica LED svetlometov usporiadaných do úzkych pásov.
Predstavenie už čoskoro
Smerom dozadu sa nachádzajú krídelká a dvojdielne zadné krídlo s aktívnou aerodynamickou technológiou. Toto krídlo poslúži na zaistenie optimálneho jazdného výkonu za každých okolností. Dizajn auta je inšpirovaný pretekárskymi autami zo série Formula E. Škoda zatiaľ neprezradila, aké hnacie ústrojenstvo má Vision GT používať, no s najväčšou pravdepodobnosťou to bude výlučne elektrický pohon. Škoda tvrdí, že auto predstavia na výstave „Dizajn a transformácia“ v Múzeu dizajnu v Bruseli v januári 2023.