Cesta značky Jaguar Land Rover k zmene „brandu“ na skratku JLR má jasný cieľ. Automobilka podnikla ďalší krok vpred odhalením svojho nového loga. To predstavuje zamýšľanú obrodu spoločnosti, keďže oddeľuje jej tri značky a pripravuje sa na opätovné uvedenie Jaguaru na trh ako luxusnej značky vyrábajúcej výlučne elektromobily.
Nové logo JLR, ktoré sa má stať súčasťou stratégie „Reimagine“ spoločnosti, navrhli tak, aby smerovalo k zámeru značky stelesňovať minimalizmus. Ide o logo navrhnuté v súlade so základnými piliermi značky. Patrí sem elegancia, modernosť a esencia progresívneho myslenia. To všetko sa spája a vytvára vôbec prvé samostatné logo, ktoré reprezentuje všetky značky ako celok.
Štyri značky, jeden brand
Nové logo nebude fyzicky vidieť na žiadnom modeli JLR. Namiesto toho ide o jedinú vizuálnu podobu, ktorá spája všetky štyri značky tvoriace JLR – Range Rover, Discovery, Defender a Jaguar. Začiatkom tohto roka sme sa dozvedeli, že automobilka má v úmysle vytvoriť väčší odstup medzi štyrmi základnými modelovými radmi v rámci spoločnosti. V prípade značky Land Rover to nezruší značku ako takú, ale urobí každý z týchto modelových radov nezávislejšími a bude sa špecializovať na každý z kľúčových produktov.
Ako súčasť investície vo výške 15 miliárd libier v priebehu nasledujúcich piatich rokov spoločnosť JLR oznámila, že rekonfiguruje svoj závod v Halewoode v Merseyside. Chce tak dosiahnuť kompatibilitu k svojej elektrickej modulárnej architektúre (EMA). Pôvodne sa očakávalo, že platforma bude podporovať hybridné pohonné jednotky, ale automobilka sa rozhodla, že platformu EMA použije na čisto elektrické modely. Rozhodnutie padlo na základe aktuálnych trendov na trhu.
Jaguar má plniť rolu luxusných elektromobilov
Očakáva sa, že platforma poslúži ako základ pre tri alebo štyri modely. V skutočnosti zaväzuje množstvo budúcich kompaktných SUV, ako napríklad modely Evoque a Discovery Sport, k prechodu na plne elektrický pohon. Značka Jaguar nájde svoju kompletne novú pozíciu v rámci automobilky. Prechod od „prémiového“ statusu, ktorý značka v súčasnosti nesie, ku viacerým elektrickým modelom sa stane čoskoro realitou.
Cieľom zostáva prepojiť luxus s elektrickým pohonom a konkurovať skutočným luxusným značkám. V rámci reorganizácie automobilky sa modely značky Jaguar majú predávať spoločne s ostatnými modelmi. Avšak v niektorých prípadoch dostane Jaguar aj svoje vlastné individuálne predajne. Ďalšie informácie o reorganizácii sa dozvieme už čoskoro.