Tesla prekonala Porsche Taycan Turbo S a na legendárnom Nürburgringu stanovila nový rekord v kategórii elektrických vozidiel. Aký bol výsledný čas?
Automobilka Tesla sa opäť dostala na titulné stránky novín. Tentoraz však ide o pozitívne správy. Ich rivalita s Porsche trvá už niekoľko rokov a obe značky sa snažia získať titul najrýchlejšieho elektromobilu na Nürburgringu pre seba. Americkej automobilke sa to v roku 2021 podarilo, no tento pokus sprevádzalo veľa pochybností. Mimo iného sa totiž hovorilo aj o špeciálnych úpravách podvozku, ktorými produkčné autá, pochopiteľne, nedisponovali a preto sa tento “rekord” nebral vážne.
Legitímny čas však zhruba o rok neskôr zaznamenalo Porsche s modelom Taycan Turbo S. Ten činil 7:33,350, čím americkému konkurentovi nadelili približne 2 sekundy. Teraz však nastal čas odplaty a Tesla si s Modelom S Plaid vybaveným novým paketom Track plánovala vziať titul späť.
Tesla Model S Plaid disponuje výkonom 760 kW (1 033 k) a maximálnym krútiacim momentom na úrovni až 1 420 Nm. Tieto pôsobivé hodnoty pred pár dňami doplnil balík Track, ktorý ponúka napríklad karbón-keramické brzdy či obmedzovač maximálnej rýchlosti posunutý až na 322 km/h. Cieľ Tesly bol jasný. Stanoviť nový rekord.
Najrýchlejší elektromobil na Nordschleife
Americkej automobilke sa to skutočne aj podarilo. Tesla Model S Plaid s Track paketom totiž zajazdila čas 7:25,231, čim predchádzajúci rekord Taycanu rozdrvila o vyše 8 sekúnd a stala sa najrýchlejším elektromobilom na Nürburgringu. Celú jazdu v nezostrihanej verzii zverejnila Tesla na svojom Youtube kanáli.
Na akých pneumatikách Model S jazdil, je zahalené rúškom tajomstva, no v interiéri bola nainštalovaná ochranná klietka a škrupinová sedačka s viacbodovými pásmi, čo boli, pochopiteľne, bezpečnostné opatrenia. Zaujímavosťou však je, že rekordné vozidlo disponovalo konvenčným klasickým volantom a nie tým futuristickým menom Yoke.
Za modernými superšportami so spaľovacím motorom však napriek pozoruhodnému času stále zaostáva. Aktuálne je totiž na úrovni áut ako Ferrari Enzo či Mercedes-AMG SLS Black Series, ktoré už majú pár rokov za sebou. Otázne tiež je, ako dlho jej rekord vydrží. Na Nürburgringu totiž pred pár dňami Chorváti testovali svoj Rimac Nevera. Ten disponuje výkonom až 1 427 kW a hravo pokorí aj hranicu 400 km/h. Ak by sa rozhodli pre oficiálne merané kolo, sme si istí, že rekord by opäť padol.