Norma Euro 7 by sa mala odložiť. Zhodlo sa na tom viacero štátov Európy. Komisia navrhla zaviesť túto prísnu emisnú normu od roku 2025 pre osobné vozidlá a pre nákladné vozidlá o dva roky neskôr. Viaceré štáty sa však vyjadrili, že by uvítali posunutie tejto normy na neskôr.
Emisná norma Euro 7 by sa rozhodne mala odložiť. Ministri niektorých európskych krajín deklarovali tento zámer na stretnutí so zástupcami európskeho automobilového sektoru v Mníchove. Zhodli sa, že je potrebné predĺžiť lehoty na zavedenie emisnej normy Euro 7 do praxe. Platí však, že minimálnou požiadavkou je zachovať limity emisií výfukových plynov na aktuálnych hodnotách podľa normy Euro 6.
Čoskoro snáď spoznáme odpoveď
Ministri sa zhodujú na fakte, že by mohlo dôjsť k ohrozeniu konkurencieschopnosti európskeho automobilového priemyslu. V neposlednom rade by mohol úplne vymiznúť segment malých vozidiel. Z dôvodu zvýšených požiadaviek na splnenie prísnej emisnej normy by sa cena takýchto vozidiel vyšplhala do nezmyselných čísel a tým pádom by ich existencia bola ohrozená.
Dokonca ani Nemecko nechce hlasovať za pôvodný návrh normy Euro 7. Koalícia krajín ako Slovensko, Česko, Taliansko či Francúzsko jednoznačne odmieta navrhovanú podobu emisnej normy. Aktuálne španielske predsedníctvo EÚ sa snaží priniesť kompromisný návrh, zatiaľ sa však nedarí nájsť spoločný názorový priesečník. Tieto rokovania by mali vyvrcholiť v nasledujúcich troch týždňoch.
Poznáme aj lepšie investičné príležitosti
Nátlak Európskej komisie na bezemisnú dopravu v Európe naráža na reálne možnosti jednotlivých štátov. Aj napriek obrovskému tlaku na zníženie emisií sa podarilo dohodnúť aspoň na spoločnom postupe pri tvorbe limitov pre obrusovanie pevných častí z bŕzd a pneumatík. Koalícia štátov trvá na odložení normy a chce dosiahnuť jej platnosť až 3 roky po jej schválení. Treba dodať, že samotné schválenie normy môže potrvať aj niekoľko ďalších rokov.
Aj samotné automobilky sa bránia a vnímajú prísnu normu ako príliš uponáhľanú, nákladnú a zbytočnú. S prechodom na Euro 7 by sa spájali vysoké náklady, ktoré môžu výrobcovia lepšie investovať do prechodu na elektrický pohon. Európska komisia si však stojí za slovom a tvrdí, že prísne pravidlá treba zaviesť. Chcú tak dosiahnuť zníženie škodlivých emisií a zabrániť opakovaniu škandálu, ktorému čelila pár rokov dozadu automobilka Volkswagen.
Chto do rici je dajaka šmerdzaca komisia, chto jim dal právo dodžubac calu EU?
EU by nemala nikomu nič nariadovat, väčšinou robí ľuďom len problémy
EU je horšia diktatura ako boli komunisti