Domov SPRÁVY News TEST Mitsubishi Colt – francúzska kuchyňa s japonským korením

TEST Mitsubishi Colt – francúzska kuchyňa s japonským korením

Mitsubishi sa snaží udržať na európskom trhu zubami nechtami. A robí to vďaka preznačkovaným Renaultom, čo síce po stránke imidžu nie je úplne najlepšie, ale na druhú stranu, pri ASX sme povedali, že také dobré ešte nebolo. Platí to aj o nevlastnom bratrancovi Clia?

Lepší ako Clio? - Test Mitsubishi Colt Hybrid

Má vlastné črty a skvelé svetlá

Tentokrát po dizajnovej stránke pribudla jedna extra zmena. Opäť je upravená predná maska, mriežka chladiča a vzadu je obrovský nápis Mitsubishi. Ale k tomu sa zmien grafiky dočkali denné svietidlá, ktoré sa ako také pazúre efektne kĺžu po stranách predného nárazníka. Colt sa tak zaradil ku Cliu na pozíciu jedného z najkrajších hatchbackov segmentu B a môžeme hovoriť o tom, že si ako tak vydupal vlastnú tvár, aspoň z prednej časti. 

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Po praktickej stránke treba vyzdvihnúť dosvit svetlometov. Colt totiž vychádza z faceliftovaného Clia, ktoré do vienka dostalo upravené predné full-LED svetlá s päticou parabolických segmentov. V danom segmente patria k tomu najlepšiemu, čo viete dostať a disponujú automatickým vypínaním diaľkových svetiel. Horšie je to s otváraním batožinového priestoru, ktoré naďalej funguje na dvojdotykovom princípe. Tlačidlo na otvorenie sa totiž nenachádza priamo na veku, ale na nárazníku, a tak si prsty umažete rovno dvakrát. V triede nevídanou je 360-stupňová kamera s reálnym kamerovým pohľadom. Majú síce problém s kontrastom, ale pri parkovaní v meste je to obrovská pomoc. A ak by ste si s tým náhodou nevedeli poradiť, Colt dokáže sám zaparkovať. 

Pod kapotou superkomplikovaná pohonná jednotka

V našom teste sme pod kapotou vozili samonabíjací hybrid, ktorý je vrcholom motorovej ponuky. Treba povedať, že oprávnene, pretože svoj prapôvod má táto motorizácia vo Formule 1. Základ tvorí rokmi overený a veľmi jednoduchý atmosférický benzínový štvorvalec s výkonom 1,6 litra. Jemu pomáha štartér-generátor a elektromotor, aj keď v meste je to skôr naopak. Tu dokáže Mitsubishi Colt jazdiť 80 % času na elektrinu. Elektromotor má výkon 36 kW (49 k) a celkový systémový výkon je 105 kW (143 k). Do mesta úplne postačujúce a dynamika je vďaka stále nízkej hmotnosti a elektrickému nakopnutiu nadpriemerná pre túto triedu. 

Mitsubishi Colt
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Spotrebami poteší

A nadpriemerne komplikovaná je multimódová prevodovka. Tá funguje v podstate na báze sekvenčnej prevodovky a dva stupne má elektromotor a štyri spaľovací motor. V nízkom tempe alebo pri cúvaní je Colt odkázaný na čisto elektrický pohon, preto si systém stráži dostatočné nabitie batérie. Zväčša necháva rezervu približne 45 %. Na začiatku býval tento hybrid celkom problematický pre užívateľský komfort a vysoké spotreby, ale teraz ho už odladili. Je skutočne úsporný a v meste sa viete bez problémov držať na úrovni 4 litrov na 100 km aj v hustej premávke. Naďalej mu ostal nižší akustický komfort, nakoľko sa benzínový agregát na pár sekúnd zobudí, s revom nabije 1,2 kWh batériu a ide zase spať. Dá sa na to zvyknúť, nie je to tak nepríjemné, ako napríklad staré CVT prevodovky.

Lepší ako Clio? - Test Mitsubishi Colt Hybrid

Záver

Mitsubishi Colt v hybridnej motorizácii je solídne úsporné malé auto. Áno, nie je to pravoverné Mitsubishi, ale opäť raz je to najlepší Colt. Vyťažil zo situácie maximum a dá sa kúpiť za rozumný peniaz. V testovanej najvyššej výbave, ktorá bola po strechu naplnená výbavou, sme sa blížili k 27 000 €, ale hybrid štartuje už od 23 200 €. Len škoda, že cenník je nastavený tak, že ak vám vo vašej výbave niečo chýba, musíte prejsť k tej vyššej. A na záver, cenový rozdiel oproti čisto spaľovacej verzii sa pohybuje na úrovni 5 000 €.

TECHNICKÉ ÚDAJE                                  
Usporiadanie a počet valcov R4 + elektromotor
Zdvihový objem 1 598 cm3
Max. výkon 105 kW/ 143 k
Max. krútiaci moment 205 Nm
Palivo benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňová multimódová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 053 mm
Šírka 1 798 mm
Výška 1 439 mm
Rázvor náprav 2 583 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 360 kg
Rozmer kolies 205/45 R17
Objem batožinového priestoru 301 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,3 s
SPOTREBA
Mesto 4,5 l/100 km
Diaľnica 6,5 l/100 km
Okresky 4,9 l/100 km
Priemer 5,1 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 23 200 €
Cena testovanej verzie 26 600 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPreplňovaný dvojvalec v EQS? Správa naznačuje, ako to dopadlo
Nasledujúci článokInšpirovaný japonským brnením – prichádza inovovaný Qashqai
Autá milujem od útleho veku a profesionálne im venujem od roku 2016. Mojou doménou sú videá, kde snažím o autách hovoriť ľudskou rečou a zameriavam sa na veci, ktoré bežný zákazník najviac vníma. Keď ale príde na športové auto, vždy rád nechám vyznieť svoju lásku k motoršportu a rýchlej jazde.