Mitsubishi sa snaží udržať na európskom trhu zubami nechtami. A robí to vďaka preznačkovaným Renaultom, čo síce po stránke imidžu nie je úplne najlepšie, ale na druhú stranu, pri ASX sme povedali, že také dobré ešte nebolo. Platí to aj o nevlastnom bratrancovi Clia?
Má vlastné črty a skvelé svetlá
Tentokrát po dizajnovej stránke pribudla jedna extra zmena. Opäť je upravená predná maska, mriežka chladiča a vzadu je obrovský nápis Mitsubishi. Ale k tomu sa zmien grafiky dočkali denné svietidlá, ktoré sa ako také pazúre efektne kĺžu po stranách predného nárazníka. Colt sa tak zaradil ku Cliu na pozíciu jedného z najkrajších hatchbackov segmentu B a môžeme hovoriť o tom, že si ako tak vydupal vlastnú tvár, aspoň z prednej časti.

Po praktickej stránke treba vyzdvihnúť dosvit svetlometov. Colt totiž vychádza z faceliftovaného Clia, ktoré do vienka dostalo upravené predné full-LED svetlá s päticou parabolických segmentov. V danom segmente patria k tomu najlepšiemu, čo viete dostať a disponujú automatickým vypínaním diaľkových svetiel. Horšie je to s otváraním batožinového priestoru, ktoré naďalej funguje na dvojdotykovom princípe. Tlačidlo na otvorenie sa totiž nenachádza priamo na veku, ale na nárazníku, a tak si prsty umažete rovno dvakrát. V triede nevídanou je 360-stupňová kamera s reálnym kamerovým pohľadom. Majú síce problém s kontrastom, ale pri parkovaní v meste je to obrovská pomoc. A ak by ste si s tým náhodou nevedeli poradiť, Colt dokáže sám zaparkovať.
Pod kapotou superkomplikovaná pohonná jednotka
V našom teste sme pod kapotou vozili samonabíjací hybrid, ktorý je vrcholom motorovej ponuky. Treba povedať, že oprávnene, pretože svoj prapôvod má táto motorizácia vo Formule 1. Základ tvorí rokmi overený a veľmi jednoduchý atmosférický benzínový štvorvalec s výkonom 1,6 litra. Jemu pomáha štartér-generátor a elektromotor, aj keď v meste je to skôr naopak. Tu dokáže Mitsubishi Colt jazdiť 80 % času na elektrinu. Elektromotor má výkon 36 kW (49 k) a celkový systémový výkon je 105 kW (143 k). Do mesta úplne postačujúce a dynamika je vďaka stále nízkej hmotnosti a elektrickému nakopnutiu nadpriemerná pre túto triedu.

Spotrebami poteší
A nadpriemerne komplikovaná je multimódová prevodovka. Tá funguje v podstate na báze sekvenčnej prevodovky a dva stupne má elektromotor a štyri spaľovací motor. V nízkom tempe alebo pri cúvaní je Colt odkázaný na čisto elektrický pohon, preto si systém stráži dostatočné nabitie batérie. Zväčša necháva rezervu približne 45 %. Na začiatku býval tento hybrid celkom problematický pre užívateľský komfort a vysoké spotreby, ale teraz ho už odladili. Je skutočne úsporný a v meste sa viete bez problémov držať na úrovni 4 litrov na 100 km aj v hustej premávke. Naďalej mu ostal nižší akustický komfort, nakoľko sa benzínový agregát na pár sekúnd zobudí, s revom nabije 1,2 kWh batériu a ide zase spať. Dá sa na to zvyknúť, nie je to tak nepríjemné, ako napríklad staré CVT prevodovky.
Záver
Mitsubishi Colt v hybridnej motorizácii je solídne úsporné malé auto. Áno, nie je to pravoverné Mitsubishi, ale opäť raz je to najlepší Colt. Vyťažil zo situácie maximum a dá sa kúpiť za rozumný peniaz. V testovanej najvyššej výbave, ktorá bola po strechu naplnená výbavou, sme sa blížili k 27 000 €, ale hybrid štartuje už od 23 200 €. Len škoda, že cenník je nastavený tak, že ak vám vo vašej výbave niečo chýba, musíte prejsť k tej vyššej. A na záver, cenový rozdiel oproti čisto spaľovacej verzii sa pohybuje na úrovni 5 000 €.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R4 + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Max. výkon | 105 kW/ 143 k |
Max. krútiaci moment | 205 Nm |
Palivo | benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 6-stupňová multimódová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 053 mm |
Šírka | 1 798 mm |
Výška | 1 439 mm |
Rázvor náprav | 2 583 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 360 kg |
Rozmer kolies | 205/45 R17 |
Objem batožinového priestoru | 301 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,3 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 4,5 l/100 km |
Diaľnica | 6,5 l/100 km |
Okresky | 4,9 l/100 km |
Priemer | 5,1 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | od 23 200 € |
Cena testovanej verzie | 26 600 € |