Je to sedan, pod kapotou má 6-valec a bez problémov dokáže konkurovať značkám ako BMW, Audi či Mercedes. Máte? Predstavujeme vám Hyundai Genesis.
Hyundai Genesis sa stal podnetom pre kórejskú automobilku na založenie vlastnej luxusnej odnože s rovnomenným názvom. Na našom trhu sa objavila druhá generácia, teda autá ročníkov 2016 až 2020. Staršie modely sa nazývali Hyundai Genesis a tie novšie Genesis G80. My si dnes predstavíme auto z roku 2017 s nájazdom 68 000 km, takže relatívne nové auto.
Majestátny kórejský elegán
Značka Genesis razí podobnú cestu ako Infinity alebo Lexus. V roku 2017 inžinieri v Hyundai vedeli, že ak chcú vytvoriť prémiovú značku, mala by sa na prvý pohľad výrazne odlišovať od štandardných áut a to sa im podarilo. Drvivá väčšina okoloidúcich nemá ani poňatia, že sa pozerá na luxusný Hyundai.
Model G80 pôsobí majestátnym dojmom, ako sa na manažérsku “limuzínu” patrí a tomu odpovedajú aj rozmery. Genesis má 5 metrov na dĺžku, 1,89 metra na šírku a je 1,48 metra vysoké. Rázvor náprav je 3010 mm, čo je viac ako v prípade Audi A8 a Mercedesu S z roku 2017 a o pár milimetrov menej ako u sedmičkového bavoráku z rovnakého obdobia. Objem kufra je 433 litrov.
Dýcha na krk nemeckým konkurentom
Hyundai Genesis v interiéri zastrešuje starú školu luxusu. Ide o taký kórejský Jaguar. Je tu nespočetne veľa tlačidiel, klasické budíky a samé kvalitné materiály. Ergonomicky je na tom G80-ka veľmi dobre a počas testu sme nemali absolútne žiaden problém s ovládaním. Nemožno opomenúť ani elegantne zabudovaný displej infotainmentu, ktorý asi ako jediný prvok interiéru pripomína ostatné autá Hyundai z roku 2017.
Priestor na zadných sedadlách je priam kráľovský. Na konci dňa je to manažérska limuzína, takže tu nie je veľmi o čom. Pohodlne sa tu odvezú aj pasažieri s výškou 1,9 metra a keď vravím pohodlne, myslím tým luxusne. Štandard vzadu je 1+1 so sklopeným ovládacím centrom v strede, avšak v núdzovom prípade sa tu odvezú aj traja ľudia. Pri dennom používaní určite oceníte roletky, privieranie dverí, ale aj prémiové ozvučenie.
„Iba“ benzínová 3,8 l V6
V prípade vozidiel ponúkaných na európskom trhu ste pod kapotou Hyundai Genesis našli benzínový 3,8-litrový vidlicový 6- valec. V6-ka produkuje výkon 232 kW, teda 310 koní. Všetok výkon prenáša 8-stupňová automatická prevodovka na obe nápravy.
Obrovskou výhodou tohto motoru je, že nemá turbo a ani filter pevných častí GPF. Pre vás to znamená menej súčiastok, ktoré sa môžu pokaziť. Avšak dajte si pozor na zvýšenú spotrebu oleja, opotrebovanie ložísk a pozor aj na piestne krúžky. Určite odporúčame skrátiť interval výmeny motorového oleja na 10 000 km a v prevodovke ho vymeňte pri 50 000 km.
Jazda
Začnime rovno podvozkom, nakoľko ten inžinieri postavili naozaj geniálne. Je príjemne tuhý a neskutočným spôsobom hltá nerovnosti na ceste. Aj týmto spôsobom si Genesis utvrdil status manažérskej limuzíny a hravo dokáže obstáť voči nemeckej konkurencii. Kabína je perfektne odhlučnená a zároveň aj výborne presvetlená, čo ocenia aj pasažieri na zadných sedadlách – veď napokon práve pre nich bolo toto auto stvorené.
Dynamicky možno očakávate od 3,8-litrovej V6-ky, že vás katapultuje na stovku, no Genesis je atmosféra, takže jeho výkon sa prejavuje až pri vyšších otáčkach a táto poloha mu veľmi nesedí. Sedí mu však brázdenie po krajine po diaľnici, kde nejaví táto dvojtonová kráska absolútne známky zaváhania. Spotreba sa pohybuje na hodnote okolo 10 litrov na 100 km.
Spomenieme aj pár bezpečnostných prvkov. Určite oceníte upozornenie pred čelnou zrážkou, monitorovanie mŕtveho uhla a situácie za vozidlom alebo aj fakt, že vozidlo vás vie pripraviť na zrážku pritiahnutím bezpečnostných pásov. Toto sú jednoducho štandardy, ktoré vás neotravujú a vedia vám reálne pomôcť.
Pre koho je Hyundai Genesis?
Predstavte si, že si kupujete oblek a máte špecifické potreby. Konfekčná veľkosť nebude asi tou pravou voľbou, ale oblek na mieru áno. A presne tak vnímame model Hyundai Genesis. To auto nie je pre každého, no ak sa chcete odlíšiť a zároveň nechcete dávať okoliu veľmi najavo, že máte manažérsku limuzínu, určite ho zvážte.
Vopred upozorňujeme, že Genesis je na Slovensku celkom rarita, a to sa odráža aj na počte inzerátov. Aktuálne sú u nás na predaj 3 kusy a jedným z nich je práve tento exemplár za sumu 23 000 eur u predajcu AAA Auto. Dobrá cena za Genesis tejto generácie s nájazdom okolo 70 000 km je suma do 25 000 € s DPH.