Domov SPRÁVY News Lepší ako Jeep? So Subaru Crosstrek je zábava na ceste aj mimo...

Lepší ako Jeep? So Subaru Crosstrek je zábava na ceste aj mimo nej

Crosstrek je úplne novou verziou modelu Subaru XV, ktorý ho nahradil v európskom modelovom rade. Od svojho pôvodného uvedenia na trh v roku 2011 je Subaru XV obľúbenou voľbou medzi vodičmi Subaru v Európe a Crosstrek chce na to nadviazať.

Hatchback, čo prekoná Jeep? Test Subaru Crosstrek

Tradičný dizajn vo väčšom balení

Tak, ako sme si už pri japonskej automobilke zvykli, pri svojich modeloch nezvykne vytŕčať z davu a šokovať. Exteriér nového Subaru Crosstrek e-BOXER vyjadruje jeho tvrdú a robustnú povahu. Ostrejšie a dynamickejšie línie boli aplikované na vonkajší vzhľad modelu a naďalej nasledujú dizajnovú filozofiu Subaru Dynamic x Solid. Opláštenie prednej mriežky bolo rozšírené. Zadné kombinované svetlá mu dodávajú istejší postoj. Zdvihnutá kapota vpredu a vypuklý blatník po stranách vozidla zdôrazňujú jeho ostrý tvar.

Vo vnútri klasika s pár zmenami

Aj priestor pre posádku si zachováva svoje tradičné hodnoty. To znamená kvalitné a zároveň odolné materiály, bohatý priestor a jednoduché ovládanie. Aj keď v strede prístrojovej dosky pribudol masívny displej (11,6 palcov), jeho rozhranie je intuitívne a celkom prehľadné. Interiér poskytuje vodičovi optimálnu polohu sedenia vďaka rozšírenému priestoru pre ramená, pohodlnej vzdialenosti medzi stredmi sedadiel a pohodlnému priestoru pre hlavu a nohy. V druhom rade sa naozaj pohodlne usadíte a v rámci segmentu nenájdete veľa lepších kúzelníkov s priestorom. Batožinový priestor by na druhej strane zniesol viac litrov, mohol by byť hlbší a dlhší. Čo znamená, že je celkom krátky a plytký.

Subaru Crosstrek
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Plynulá jazda bez stresu

Teda, emócie idú v tomto prípade bokom a Crosstrek vás pohodlne prevezie či už po meste (tu chválime podvozok filtrujúci nerovnosti), ale aj na dlhšej trati. V meste sa ochotne zapája elektrický pohon mild-hybridnej hnacej sústavy, ale skôr len pri výnimočných prípadoch, kedy netreba veľa výkonu. Obsahuje 2,0-litrový horizontálne protiľahlý štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním, spárovaný s elektromotorom v rámci prispôsobenej prevodovky Lineartronic. Hybridná pohonná jednotka e-BOXER pomáha dosiahnuť ešte nižšie ťažisko a lepšie vyvážené rozloženie hmotnosti vozidla vpredu a vzadu. Optimalizovaná rovnováha krútiaceho momentu predných a zadných kolies systému Permanent S-AWD vykazuje vyšší jazdný výkon pre pohodlnú a citlivú jazdu, ako aj stabilné ovládanie. V meste však počítajte so spotrebou okolo 9 litrov.

Subaru Crosstrek
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Anjeli strážni

Subaru si dlhodobo zakladá na vysokom počte asistenčných systémov. Ani entry model nie je výnimkou. Úplne nový Crosstrek je vybavený najnovšou verziou asistenčnej technológie vodiča EyeSight, systému prevencie stereofónnej kamery Subaru proti kolízii. Má výrazne širší rozsah rozpoznávania (rozsah bol takmer zdvojnásobený). Nový systém rozpoznáva dvojkolesové vozidlá a chodcov vľavo a napravo od vozidla. Nová technológia asistencie vodičovi EyeSight prichádza so 14 funkciami; 7 z nich je nových (predkolízne brzdenie vpredu, autonómne núdzové riadenie, funkcia centrovania jazdného pruhu, asistent núdzového udržiavania v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, inteligentný obmedzovač rýchlosti, monitor asistenta videnia očí). Systém EyeSight je súčasťou štandardnej výbavy.

Subaru Crosstrek
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Vylepšene jazdné vlastnosti

Zaujímavou hypotézou sa zaoberali inžinieri Subaru. Formulovali teóriu o tom, ako valivý pohyb a rezonancia ovplyvnili špecifické oblasti chrbtice a spôsobili bolesti chrbta na dlhých cestách alebo ako dané vibračné frekvencie, aj keď neboli vnímané počuteľne, ovplyvnili špecifické oblasti vnútorného ucha a spôsobili únavu, cestnú chorobu. Preto sa okrem zlepšenia akustiky v interiéri zlepšili aj vlastnosti komfortu posádky. Zníženie pohybu hlavy vzhľadom na kývanie karosérie vozidla: zlepšenie približne o 15 % v porovnaní so Subaru XV. Pohyb hlavy na zvlnenej ceste: Kývanie hlavy (sedadlo spolujazdca) znížené približne o 44 %. Miera zníženia akustického tlaku v kabíne (drsnosť pri jazde rýchlosťou 20 km/h): zlepšenie približne o 50 % v porovnaní so Subaru XV.

Hatchback, čo prekoná Jeep? Test Subaru Crosstrek

Resumé

Crosstrek prekračuje svoju triedu. Je zaujímavé, že vozidlo s dĺžkou 4,5 metra pôsobí tak mohutne, ale tu hrá význam aj vyššia svetlá výška a celkovo vyššie položené ťažisko. Aj keď jediný a relatívne výkonovo poddimenzovaný agregát jazdí kultivovane a mimoriadne ticho.

TECHNICKÉ ÚDAJE  
Motor R4
Zdvihový objem 1995 cm3
Max. výkon 100 kW / 136 k
Max. krútiaci moment 180 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka bezstupňová, lineárny prevod
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY  
Dĺžka 4 495 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 800 mm
Výška 1 600 mm
Rázvor náprav 2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 612 kg
Objem batožinového priestoru 315 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,8 s
Rozmer pneumatík 225/55 R18
SPOTREBA (počas testu)  
Mesto 9,1 l/100 km
Diaľnica 6,5 l/100 km
Okresky 6 l/100 km
CENA  
Základná cena modelu 35 500 eur
Základná cena testovanej verzie od 37 000 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJaponský trojlístok spája sily. Spoločne budú vyvíjať nové spaľovacie motory
Nasledujúci článokNa Slovensku sú iba 4 kusy. Otestovali sme špeciálny Defender
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.