MG HS zavítalo do našej redakčnej garáže tesne pred tým, ako ho nahradí nová generácia. Tichý odchod to však rozhodne nie je, keďže útočí cenovkou, aká dnes nemá konkurenciu.
Po facelifte prišlo MG HS s novou prednou časťou. Dostalo inak tvarovanú a zväčšenú masku chladiča s vertikálne orientovanými lamelami, nové nárazníky a diódové svetlá. Až nebadateľne sú upravené zadné svetlá a koncovky výfukového systému. K dispozícii sú aj 18″ zliatinové disky.
Všetko po starom – skoro
Zvonku je facelift možné spoznať pomerne rýchlo, ale v interiéri ste v podstate bez šance. Ten sme chválili už pri pôvodnom modeli. Mäkčené plasty, koženka, pekne prepracované detaily. Dokonca ani na zadných miestach kvalita neklesne. To všetko platí aj po facelifte. Infotainment MG HS má naďalej starý softvér, ktorý rozhodne nepatrí k špičke. Avšak počítač dostal výkonnejšie komponenty, vďaka čomu je oveľa rýchlejší. Zamrzí, že ani čiastočnej nápravy sa nedočkalo umiestnenie diódy sledovania mŕtveho uhla. To je naďalej v neprirodzenej polohe, úplne mimo zorného poľa vodiča.
Vnútorný priestor poskytuje pasažierom dostatok miesta na nohy aj hlavu. MG HS je o niečo dlhšie než Kia Sportage, ale nedokáže tak dobre pracovať s batožinovým priestorom. Ten má objem 463 litrov, čo zaostáva za konkurenciou. Môže za to hlavne nevyužité dvojité dno. Je však možné z katalógu príslušenstva zakúpiť špeciálnu vaničku, ktorá zvýši objem na 580 litrov.
Na okreskách mu je najlepšie
Pod kapotou naďalej pracuje preplňovaná jednotka 1,5 TGI s výkonom 162 koní. Tú je možné spojiť buď so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým automatom. Voľba prevodovky pritom priamo závisí od výbavy, akú dostanete. Pohon všetkých štyroch kolies v MG HS nečakajte, v oboch prípadoch sa krútiaci moment 250 Nm prenáša výhradne na predné kolesá. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h činí 9,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 190 km/h. V prospech manuálu hrá mierne úspornejšia prevádzka.
MG HS sa najlepšie cíti na okreskách, kde sa spotrebou drží na príjemných 7,5 litra. V hustej mestskej premávke sa vyslovene trápi a spotreba často prekračuje hranicu 9 litrov. Ak však jazdíte mimo špičky, dokážete aj tu podliezť 8 litrov. Na diaľnici je situácia obdobná, spotreba kolíše v rozmedzí 8,5 až 9 litrov. Vyššiu spotrebu vynahradzuje nižšou cenou.
Cenový trhák
Keďže predajcovia potrebujú uvoľniť sklady, MG HS je prvé auto po veľmi dlhom čase, ktoré je lacnejšie, než keď sme ho testovali po prvýkrát. Pôvodne totiž v najvyššej výbave stálo 31 790 €. Teraz je o rovné 2 tisícky lacnejšie. Pravdaže, technologicky nestačí na súčasných konkurentov, ale pre mnohých bude dôležitejšia overená technika, 7-ročná záruka a cenovka. Koncernová konkurencia vie byť v podobnej výbave pokojne aj o 10-tisíc eur drahšia. Ďalším plusom MG HS je, že naň nemusíte čakať.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
MG HS |
Usporiadanie a počet valcov |
R4 |
Zdvihový objem |
1490 cm3 |
Max. systémový výkon |
119 kW / 162 k |
Max. krútiaci moment |
250 Nm |
Palivo |
Benzín |
Pohon |
FWD |
Prevodovka |
7-stupňová DCT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4 574 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) |
1 876 mm |
Výška |
1 685 mm |
Rázvor náprav |
2 722 mm |
Pohotovostná hmotnosť |
1 550 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
9,4 s |
Objem bat. priestoru |
463 l |
SPOTREBA (počas testu) |
|
Mesto |
8,5 l/100 km |
Diaľnica |
9,0 l/100 km |
Okresky |
7,5 l/100 km |
CENA |
|
Základná cena modelu |
26 470 € |
Cena testovanej verzie |
29 790 € |
Asi preto je ten Tiguan o 10 000 drahší lebo ma spotrebu o 3 l nižšiu