Domov TESTY Nové vozidlá TEST BMW 550e: Sila, čo dokáže, v jednej veci však nenapreduje

TEST BMW 550e: Sila, čo dokáže, v jednej veci však nenapreduje

Foto: Marek Gorozdos

Súčasná generácia radu 5 sa nám opäť dostala do rúk, tento raz v podobe výkonného hybridného pohonu, ktorý ponúka takmer 500 koní. 

Päťka ponúka naozaj širokú plejádu pohonov. Okrem spaľovacích v podobe nafty a benzínu (mild-hybrid), je tu aj čisto elektrická verzia i5 a nami testovaný nabíjateľný hybrid s označením BMW 550e. V porovnaní s predchodcom nová generácia narástla na dĺžku až o 97 milimetrov na 5 060 milimetrov, šírka o 32 milimetrov na 1 900 milimetrov a výška o 36 milimetrov na 1 515 milimetrov. Rázvor vozidla bol predĺžený o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov. V každom prípade je to poriadny kus auta a pocítite to hlavne pri parkovaní na dĺžku aj šírku v podobe obmedzeného priestoru. Pohľad spredu nového BMW radu 5 Sedan sa vyznačuje dvojitými svetlometmi a v našom prípade aj osvetlenými obličkami. LED prvky usporiadané vertikálne slúžia ako smerovky a denné svetlá.

Maximum displejov, minimum tlačidiel

Kokpit BMW 550e má výrazne znížený počet tlačidiel a ovládacích prvkov v porovnaní s predchádzajúcim modelom. To sa dosiahlo digitalizáciou funkcií. Čiže rovnako ako napríklad v prípade konkurenčnej Triedy E od Mercedesu. Plne digitálny zobrazovací systém pozostáva z 12,3-palcového informačného displej a 14,9-palcového ovládacieho displeja. Originálne sú napríklad neexistujúce, resp. dômyselne ukryté výduchy klimatizácie, kde si len malými páčkami ovládate smer prúdenia vzduchu. Niektoré funkcie sa kvôli množstvu možností hľadali ťažšie, no odporúčame sa prehrabovať v menu kvantom funkcií hlavne pri zaparkovanom aute, lebo dotykové displeje, žiaľ, odvádzajú pozornosť.

BMW 550e kokpit
Foto: Marek Gorozdos

Nabíjať a zase nabíjať

V kombinácii s najnovšou generáciou technológie BMW eDrive pre plug-in hybridné modely generuje 3,0-litrový radový šesťvalcový benzínový motor v BMW 550e xDrive Sedan systémový výkon až 360 kW (489 k) a maximálny systémový krútiaci moment 700 Nm. Mimochodom, k dispozícii je aj slabšia PHEV verzia s dvojlitrovým štvorvalcom. Plug-in hybridný systém prenáša svoju silu na vozovku prostredníctvom inteligentného pohonu všetkých kolies xDrive a z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Na čisto elektrický pohon dosiahne maximálnu rýchlosť 140 km/h. Nabíjací konektor je umiestnený na ľavej strane pred dverami vodiča, čo nie vždy umožňuje pohodlný prístup k nabíjačke.

BMW 550e
Foto: Marek Gorozdos

Rýchlejšie by to nešlo?

No tých nedostatkov je trochu viac. Nabíjanie na verejných staniciach prakticky nemá zmysel, keďže celý proces môže trvať aj tri hodiny. Na vine je len AC konektor a nabíjací výkon 7,4 kW. Ak si auto zapojíte v práci alebo doma cez noc, žiadny problém. Kapacita batérie je 19,4 kWh, čo v reálnej premávke v meste postačí na cca 90 kilometrov elektrického dojazdu. Čo nie je zlé. Auto reálne štartuje a jazdí na elektrinu, no ak napríklad na prevodovke zvolíte športový režim, okamžite sa ozve krásny zvuk benzínového šesťvalca. Po vybití batérie budete jazdiť za približne 8-8,5 l/ 100 km. Čo chválime, je objem palivovej nádrže 60 litrov a uloženie batérie, ktoré už nezmenšuje objem batožinového priestoru. Predchodca mal zmenšený priestor pre batožinu a aj menšiu palivovú nádrž.

Foto: Marek Gorozdos

Ako pre koho

Ak nemáte záujem o spaľovacie motory, ale ani o elektrickú verziu, je tu 550e práve pre vás. Budete však tvoriť úzku skupinu ľudí, ktorým nevadí častá potreba nabíjania. Pravidelné nabíjanie sa vám odvďačí spotrebou benzínu okolo 1,5 litra, resp. elektrickou spotrebou okolo 20 kWh/100 km. Jazdiť s vybitou batériou nebude mať zmysel a zbytočne to zvýši náklady na prevádzku.

TECHNICKÉ ÚDAJE BMW 550e
Usporiadanie a počet valcov V6
Zdvihový objem 2998 cm3 + elektromotor
Max. výkon 360 kW / 493 k
Max. krútiaci moment 700 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 06 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 900 mm
Výška 1 515 mm
Rázvor náprav 2 995 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 2300 kg
Objem batožinového priestoru 520 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 4,3 s
Rozmer pneumatík 245/40 R20
SPOTREBA (počas testu)
Elektromotor
Mesto: 21 kWh / 100 km
Diaľnica: 25 kWh / 100 km
Okresky: 17 kWh / 100 km
Benzínový motor
Mesto 9,5 l/100 km
Diaľnica 7,1 l/100 km
Okresky 6,8 l/100 km
Hybrid
Mesto 1,8 l/100km
Diaľnica 2,5 l/100km
Okresky 1 l/100km
Dojazd 700 km
Maximálny nabíjací výkon 7,4 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 3:10 hod
Doba nabíjania 20 – 80% 2:20 hod
CENA
Základná cena modelu 58 860 eur
Základná cena testovanej verzie 114 533 eur

 

TEST BMW i5 M60 – ohýba časopriestor

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokZnáma automobilka pripravuje hybrid so simulovanou prevodovkou
Nasledujúci článokKoniec protekcie EV, veľká krajina dá spaľovákom druhú šancu
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.