Domov SPRÁVY News Známa automobilka pripravuje hybrid so simulovanou prevodovkou

Známa automobilka pripravuje hybrid so simulovanou prevodovkou

Foto: Honda

Honda vráti na scénu model Prelude. Transformuje sa do podoby hybridného kupé s novým systémom radenia S+ Shift.

Honda pripravuje na rok 2026 uvedenie zábavného hybridného kupé, ktoré bude na zvýšenie vzrušenia z jazdy obsahovať simulovanú prevodovku. Japonci po viac než 20 rokoch oživia označenie Prelude a tento model bude na trhu zosobňovať vlajkovú loď novej elektrifikovanej technológie Honda. Jej základ sa pritom už predáva v modeli Civic. Aj Prelude tak bude používať hybridnú pohonnú sústavu e:HEV používajúci dvojlitrový benzínový motor. Do tohto pohonu je však prakticky nemožné zakomponovať skutočnú manuálnu prevodovku. Pre zachovanie radosti z jazdy preto v Honde pracujú na simulovanej prevodovke s označením S+ Shift.

Honda Prelude
Foto: Honda

Tá by mala simulovať zvuk a pocit rýchleho automatického radenia. Ďalšie technické podrobnosti Honda zatiaľ nezverejnila. Nie je teda jasné, či nový systém bude simulovať iba automatickú prevodovku, alebo sa vo vozidle budú nachádzať pádla pod volantom na simuláciu manuálnej prevodovky. Zatiaľ jediným podobným vozidlom predávaným v Európe so simuláciou prevodových stupňov vrátane obmedzovača otáčok poznáme z elektromobilu Hyundai IONIQ 5 N. Podobný systém v rámci faceliftu dostal aj model Kia EV6 GT.

Spomienky na CR-Z

Cenovo dostupné kompaktné hybridné kupé už Honda v minulosti vyrábala. Model CR-Z disponoval šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, jeho hybridný systém však pracoval na odlišnom princípe ako e:HEV. Ten na pohon využíva predovšetkým elektromotor a spaľovací motor slúži ako generátor energie a priamo kolesá roztáča až vo vyšších rýchlostiach. Pohonný systém v CR-Z bol tvorený z 1,5-litrového benzínového motora i-VTEC a elektromotora. V roku 2010, kedy bolo vozidlo uvedené na trh, išlo o prvý hybridný automobil s manuálnou prevodovkou na trhu. Výkon pohonnej sústavy činil 124 koní a 174 Nm. Výroba tohto modelu prebiehala od roku 2010 do roku 2014. V súčasnosti jazdené kúsky s menej ako 100.000 najazdenými kilometrami kúpite stoja menej ako 10-tisíc eur. Je to teda zaujímavá alternatíva, ako sa dostať k jazdecky orientovanému automobilu s minimálnymi prevádzkovými nákladmi.

Honda CR-Z
Foto: Honda

Bude sa meniť dizajn?

Koncept Honda Prelude sa verejnosti prvý raz predstavil na jeseň 2023. Vizuálne vôbec nepôsobil výstredne, takže v takejto podobe sa pokojne môže objaviť aj v produkčnej verzii. “Honda bola vždy odhodlaná vytvárať športové vozidlá. A slovo „Prelude“ znamená úvodné predstavenie. Tento model sa stane predohrou pre naše budúce modely, ktoré zdedia radosť z jazdy do plnohodnotnej elektrifikovanej budúcnosti a stelesňuje nezmeniteľné športové myslenie značky Honda. Aby sme mohli ponúknuť radosť z jazdy, ktorú dokáže realizovať iba Honda, usilovne napredujeme vo vývoji, preto majte na tento model vysoké očakávania,” povedal pri odhalení konceptu na autosalóne v Tokiu Toshihiro Mibe, prezident spoločnosti Honda.

Honda Prelude
Foto: Honda

Prvá generácia modelu Honda Prelude bola uvedená na trh v roku 1978. Svetu priniesla športové jazdné vlastnosti s pohonom predných kolies. Koniec výroby nastal v 2001 a model skončil bez nástupcu. V tom čase išlo o vozidlo s výkonom niečo cez 200 koní.

NEW Honda Prelude (2025) Design Details

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Honda
Predchádzajúci článokĽudia sa im smiali, dnes vyrábajú tie najlepšie autá na trhu. Obľúbené SUV je takmer dokonalé
Nasledujúci článokTEST BMW 550e: Sila, čo dokáže, v jednej veci však nenapreduje
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.