Domov TESTY Nové vozidlá TEST Mazda CX-80 Diesel: Prémiovky dostáva pod tlak

TEST Mazda CX-80 Diesel: Prémiovky dostáva pod tlak

Zdá sa, že Mazda má pred sebou naozaj silné obdobie. CX-60 prekonala očakávania, teraz prichádza vlajková loď s označením Mazda CX-80. Podarí sa jej prekonať samú seba? A to ešte prichádza nová generácia Mazdy 6…

TEST: Mazda CX-80 2025 - Toto luxusné  SUV dáva prémiovkám tvrdú lekciu!

Obdobie, kedy Mazda oddialila príchody nových generácií neustálymi faceliftami, je zdá sa za nami. Nedávno odhalená CX-60 si už stihla získať mnohých a posunula automobilku opäť o krok bližšie do prémiového segmentu. Síce je CX-60 väčšia ako CX-5, mnohým chýbal tretí rad sedadiel a našli sa aj takí, ktorí prahli po ešte väčšom SUV. Mazda tieto prosby vypočula a náhrada za niekdajší model CX-8, respektíve 9, na seba nenechala dlho čakať.

Nikto si však ani len vo sne nepredstavil, že najväčšie SUV od Mazdy dosiahne takých rozmerov. Samotný rázvor osí kolies má totiž 3 120 milimetrov. To je hodnota, ktorá atakuje Rolls-Royce Cullinan. Áno, tí, ktorí ste si mysleli, že CX-80 je len mierne natiahnutá CX-60 s tretím radom sedadiel, ste na omyle. Toto je naozaj veľké SUV porovnateľné s Volvom XC90.

Mazda CX-80
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pevne na zemi

Napriek tomu ostáva Mazda pevne nohami na zemi a cenou konkuruje skôr Škode Kodiaq, čo nás núti položiť si otázku, či je Škoda tak drahá alebo Mazda tak lacná. Každopádne exteriér modelu Mazda CX-80 vyzerá naozaj výborne, pričom konštruktéri nič neodflákli a zmenili viac než na prvý pohľad vidieť. Kľúčovú zmenu možno pozorovať v prípade naladenia podvozku. Ten je v porovnaní s menšou CX-60 výrazne komfortnejší. Vďačiť za to môže úplne iným tlmičom, pružinám či samotnému zaveseniu alebo ramenám. Jednoducho podvozok CX-80 je diametrálne odlišný. Veľká škoda, že si do konštrukcie nenašlo cestu vzduchové pruženie, čo by síce cenu auta predražilo, no zároveň posunulo laťku ešte vyššie.

Mazda CX-80
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Aj napriek tomu je podvozok mimoriadne dobre vyvážený, miestami lepšie ako pri konkurentoch prémiového nemeckého tria. Mazda dokonca dokáže korigovať náklony karosérie pri jazde v zákrutách vďaka systému, ktorý pribrzdí vnútorné koleso. V praxi je nová Mazda stabilná a masívne rozmery ako vodič nemáte šancu postrehnúť.

Mazda CX-80
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

K naftovému radovému šesťvalcu nie je príliš čo dodať, jeho prejav je mimoriadne kultivovaný, pričom cítite jeho ohromnú silu. Jednoducho, zoberte si ho! Spotreba je mimoriadne priaznivá, a to dokonca aj v meste. Kombinácia s osemstupňovou automatickou prevodovkou je ideálna. Jej chod nič nenarúša, v zásade o radení jednotlivých prevodov ani netušíte.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Praktická v každom smere

Ako sme už načrtli, vnútorný priestor je naozaj bohatý, najmä v druhom rade sa budete cítiť ako v biznis triede v lietadle. O to viac, ak siahnete po príplatkových kapitánskych sedadlách. Síce prídete o možnosť praktického prechodu do tretieho radu cez stredovú uličku, no získate praktickú a hlavne komfortnú stredovú konzolu.

Mazda CX-80
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Samozrejme, siahnuť môžete aj po konvenčnej sedemmiestnej verzii, tá sa nám však s ohľadom na charakter celého auta k nemu nehodí. Skvelou správou je, že špeciálne sedadlá v druhom rade nepredstavujú prekážku pri ich sklápaní. Vznikne tak praktická rovina na prepravu obrovského nákladu a objem takmer 2 000 litrov. Palubná doska je takmer identická s menším bratom. Mazda opäť stavila na kombináciu ergonomických ovládačov a jemnej moderny. Takýto vyvážený dizajn zameraný na vodiča je dnes raritou a treba uznať, že vôbec nevyzerá zastaralo. Oceníte najmä možnosť ovládania displeja otočným ovládačom, ale aj dotykom. Je tu množstvo prehľadných ovládačov a klasický panel klímy.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Materiálové spracovanie je na vysokej úrovni, pričom nami testovaná konfigurácia bola mimoriadne vkusne zladená. Budem sa opakovať, podobne ako pri teste Mazdy CX-60, aj tu k dokonalosti chýba len vzduchový podvozok. Podrobnejšie sme sa testu modelu Mazda CX-80 venovali v našej videorecenzii.

TEST: Mazda CX-80 2025 - Toto luxusné  SUV dáva prémiovkám tvrdú lekciu!

TECHNICKÉ ÚDAJE                                  
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 3 283 cm3
Max. výkon 187 kW/254 k
Max. krútiaci moment 550 Nm
Palivo diesel
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 995 mm
Šírka so spätnými zrkadlami 2 142 mm
Výška 1 712 mm
Rázvor náprav 3 120 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 043 kg
Rozmer kolies R20
Zrýchlenie 8.4 s
Maximalna rýchlosť 219 km/h
SPOTREBA
Mesto 7,5 l/100 km
Diaľnica 7,6 l/100 km
Okresky 5,1 l/100 km
Priemer 7,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 58 890 €
Cena testovanej verzie 75 240 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 28

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSpokojnosť zákazníkov so službami AAA AUTO rastie
Nasledujúci článokToto kupé so štvorvalcom stojí viac ako Porsche 911 GT3 RS