Domov SPRÁVY News Toto kupé so štvorvalcom stojí viac ako Porsche 911 GT3 RS

Toto kupé so štvorvalcom stojí viac ako Porsche 911 GT3 RS

Foto: Alpine

Toto kompaktné kupé je známe ako najdrahšie sériovo vyrábané vozidlo so štvorvalcovým motorom na svete. V jeho prípade musíte z vrecka vytiahnuť viac bankoviek, ako keby ste prišli do Porsche a ukázali na 911 GT3 RS. Čo všetko ponúka Alpine A110 R Ultime a aký je jeho príbeh?

Alpine vlani na jeseň na parížskom autosalóne popri koncepte A390 a vodíkovom športiaku Alpenglow so šesťvalcovým motorom predstavila aj doteraz najrýchlejšiu a najvýkonnejšiu verziu svojho ľahkonohého športového kupé A110. Prívlastok Ultime skrýva špičkové technológie orientované na rýchlosť a jazdný zážitok za skutočne ambicióznu cenovku. Ide totiž o limitovanú edíciu, ktorá bude vyrobená v počte 110 kusov. Vykonané tak bude v historickom závode Jean Rédélé Alpine v Dieppe.

Alpine A110 R Ultime
Foto: Alpine

Výkon motora bol zvýšený až na 345 koní pri 6000 ot./min. V porovnaní s vozidlom Alpine A110 R Turini vzrástol aj krútiaci moment. A to o 80 Nm na konečných 420 Nm pri 3200 ot./min. Verzia Ultime je vybavená systémom riadeného štartu, vďaka ktorému Alpine A110 R zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Mimochodom, pomer hmotnosti a výkonu je v prípade Ultime len 3,2 kg/1 k. Údaj, ktorý však nadšeným vodičom viac priblíži schopnosti modelu Ultime, je 20 sekúnd. Presne o toľko je A110 R Ultime na Nordschleife rýchlejšie ako A110 R.

Alpine A110 R Ultime
Foto: Alpine

O komplexný jazdný zážitok na cestách aj okruhoch sa stará prepracované turbo, nová 6-stupňová prevodovka, titánový výfukový systém od Akrapoviča, nastaviteľné tlmiče Ohlins či AP Racing brzdový systém s 330 mm brzdovými kotúčmi. Pochopiteľne, so zvýšeným výkonom museli prísť k úprave aerodynamiky. V porovnaní s verziou Turini generuje Ultime o 160 kg vyšší prítlak pri maximálnej rýchlosti. Kupé obúva 18-palcové pneumatiky Michelin PS2 CUP vpredu a 19-palcové vzadu. Cenovka je stanovená na sumu 265-tisíc eur. Základný model pritom stojí od 65-tisíc, verzia A110 R sa predáva od 112-tisíc €.

Keďže ide o drahú limitovanú edíciu, úpravami vzhľadu prešiel exteriér aj interiér. Súčasťou edície bude aj 30-kusová séria La Bleue s ešte výnimočnejšími úpravami, za tú si však v Alpine vypýtajú až 330-tisíc eur.

Alpine A110 R Ultime
Foto: Alpine

Program ultra personalizácie

Na to, že ide o výrazne na okruh zamerané vozidlo od výrobcu, ktorý nemá nadbytočné výrobné kapacity, ponúka Ultime relatívne široké možnosti individualizácie. Alpine pri tomto modeli vôbec po prvý raz zaviedla program ultra personalizácie. Ten zákazníkom poskytuje prístup k prakticky neobmedzenému rozsahu kombinácií na vytvorenie vlastného jedinečného modelu Alpine. Okrem širokej ponuky 28 farieb karosérie sa značka spojila so spoločnosťou Poltrona Frau, teda jedným z popredných svetových špecialistov na kožu, aby poskytla výber zo 14 odtieňov čalúnenia Alcantara spolu s ďalšími 10 odtieňmi kože.

GENESIS: THE A110 R ULTIME.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokTEST Mazda CX-80 Diesel: Prémiovky dostáva pod tlak
Nasledujúci článokVieme, čo stavajú na odpočívadlách na D4. Uľahčí to život mnohým vodičom
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.