Domov SPRÁVY News Toto kupé so štvorvalcom stojí viac ako Porsche 911 GT3 RS

Toto kupé so štvorvalcom stojí viac ako Porsche 911 GT3 RS

Alpine A110 R Ultime
Foto: Alpine

Na projekte A110 R Ultime pracoval len malý tím ľudí. Osvojili si postoj pretekárskeho tímu a prizvali popredných odborníkov z motoristického športu, aby vybavili ich vozidlo tými najlepšími znalosťami v oblasti výkonu a aerodynamiky. Vzhľadom na extrémne špecifikácie z hľadiska výkonu sa pôvodne predpokladalo, že projekt zostane len vo fáze prototypu.

Že bude slúžiť ako showcar na podujatiach Alpine, bude cestovať s tímom F1 po Veľkých cenách a ďalej rozvíjať imidž Alpine. Netrvalo však dlho a tieto úvahy zmietla túžba vytvoriť jedinečné, emóciami nabité vozidlo pre nadšencov maximálneho výkonu. 

Inžinieri boli presvedčení, že dokážu vytvoriť cestné auto s pokročilým výkonom, ak využijú silné stránky Alpine (ľahký a aerodynamický dizajn) a odborné znalosti získané pri vývoji monopostu F1. Tím mohol čerpať aj z osemročných skúseností s pretekaním v sérii GT4. Celý podvozok je preto vyrobený z hliníka. Odpruženie je celkom nové, Ultime používa tlmiče Ohlins TTX s výškovým nastavením a dvojcestným hydraulickým nastavením pre kompresiu a odskok. Nové sú tiež kované kolesá s rozmermi 18 palcov vpredu (o 10 mm širšie ako A110 R) a 19 palcov vzadu. Brzdy majú kotúče s väčším priemerom a dostičky požičané zo sveta motoršportu. Pneumatiky sú Michelin PS CUP 2 vyvinuté špeciálne pre A110 R Ultime.  

Foto: Alpine

Prítlak sa v porovnaní s A110 R zvýšil o 160 kg. Upravený chladiaci systém sa spolieha na dva prieduchy na kapote, ktoré tlačia vzduch nahor. Vylepšenia dopĺňa spojler a nastaviteľné zadné krídlo. Motor dostal pretekárske kované piesty a nové ojnice. 

Alpine A110 R Ultime
Foto: Alpine

Motor získal nové kované piesty a nové ojnice požičané zo sveta motoršportu. Jeho mapovanie bolo optimalizované pre oktánové číslo 102 RON. V prípade natankovania 98-oktánového benzínu dosahuje motor najvyšší výkon 325 koní, teda o 20 menej. Maximálny výkon je k dispozícii pri 6000 ot./min.

Blízka budúcnosť Alpine

Predstavitelia značky Alpine na autosalóne v Paríži potvrdili aj plány uviesť na trh v najbližších rokoch 5 nových elektrických modelov. Elektrifikáciou prejde aj model A110, stať by sa tak malo v roku 2026. Jasné je, že prvým elektromobilom s logom Alpine bude A290, čo je vlastne športový variant modelu Renault 5. Ten bol predstavený v júni tohto roka. Motor má dva výkonové stupne: 180 koní vo verzii GT a GT Premium a 220 k vo verziách GT Performance a GTS. Pre tento automobil vyvíjali v Micheline špeciálne pneumatiky. Dva roky výskumu a testovania priniesli ovocie v podobe troch špecifických 19-palcových pneumatík: dvoch letných a jednej zimnej gumy. Všetky spĺňajú náročné špecifikácie energetickej účinnosti, aby maximalizovali dojazd a priľnavosť. Alpine A290 sa začne vyrábať vo Francúzsku v druhej polovici roka 2025.

Foto: Alpine

Tento rok uvidíme aj sériovú verziu Alpine A390, ktorého koncept sa takisto predstavil na parížskom autosalóne. Pôjde o športový fastback s 3 elektromotormi so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom, ktorý pôjde po krku Porsche Macan. Očakáva sa, že výkon pohonnej sústavy sa bude pohybovať okolo hranice 650 až 700 koní. Čo sa týka dizajnu, predstavitelia automobilky hovoria, že koncept predstavuje 85 % dizajnu sériového auta.

Foto: Alpine

Nástupca spaľovacieho modelu A110 príde v roku 2026. S ním sa Alpine vydá na nové trhy do USA a Číny. Zatiaľ sa zdá, že Alpine nepôjde cestou, ktorou sa vybral napríklad Hyundai, elektrické Alpine by teda nemali napodobňovať zvuky a správanie spaľovacích áut. V roku 2028 Alpine pravdepodobne uvedie na trh cestovné GT s usporiadaním sedadiel 2+2, ktoré bude stáť na platforme A110. Malo by niesť označenie A310.

GENESIS: THE A110 R ULTIME.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokTEST Mazda CX-80 Diesel: Prémiovky dostáva pod tlak
Nasledujúci článokVieme, čo stavajú na odpočívadlách na D4. Uľahčí to život mnohým vodičom
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.