Domov TESTY Nové vozidlá Nové auto za 249 eur. Naozaj, takýto je postup

Nové auto za 249 eur. Naozaj, takýto je postup

Nový Citroën C3 síce začína od akciových 14 490 €, ale existuje spôsob, ako s ním môžete bezstarostne jazdiť už za oveľa menej. Najprv sa však pozrime na samotné auto.

Nový Citroën C3 ostáva verný súčasnej filozofii značky. To znamená hranaté tvary, ostré línie a netradične riešené svetlá. V ponuke nechýba kontrastné lakovanie strechy či farebné prvky na prednom nárazníku a C-stĺpiku. Naživo pritom pôsobí väčší, než v skutočnosti je. S dĺžkou 4 metre je ako stvorený do mesta, veď je kratší ako Škoda Fabia. Dozadu sa ešte komfortne zmestia aj dospelí cestujúci. Batožinový priestor poskytne na danú triedu slušných 310 litrov, hoci spomínaná Fabia zvládne odviezť 380 litrov.

Citroën C3 batožinový priestor
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vnútri skromný, ale funkčný

V interiéri je cítiť, že sa šetrilo, čo najlepšie odzrkadľuje štartovanie kľúčom. Veľa tu toho naozaj nie je, ale chválime prítomnosť samostatného panelu klimatizácie a od strednej výbavy You Plus aj 10″ stredovú obrazovku. Tá ponúkne nový softvér, ktorý zvláda bezdrôtovú konektivitu, je prehľadný a hlavne neseká. Taktiež potešili kontaktné plochy, ktoré boli pokryté príjemnými materiálmi, iba na stredovej konzole použitý klavírový lak si mohli dizajnéri odpustiť. Nebolo by to francúzske mestské auto, keby tu nie je nejaká srandička. Citroën pridal motivačné štítky s inšpiratívnymi odkazmi na dvere, ale úprimne, my by sme viac ocenili lakťovú opierku, ktorá je kvôli ručnej brzde len pre elektrický variant.

Citroën C3 interiér
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Po stránke ergonómie a každodenného využitia však C3 ponúka všetko podstatné. Nastaviteľný volant v štyroch smeroch, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, tempomat či úzky digitálny prístrojový štít, ktorý je posadený tak vysoko, až supluje head-up displej. Chválime aj, že asistenčné systémy vodiča sa dajú vypnúť fyzickými tlačidlami pod volantom. Kvalita spracovania je však miestami otázna – v našom prípade kľučky dverí vyžadovali silnejšie zatiahnutie. Kolegom z inej redakcie nefungoval výhrev skla a celkovo ide z auta akýsi krehký pocit.

Citroën C3 predné sedadlá
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Trojvalcová klasika s manuálom

Pod kapotou je osvedčený 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor s výkonom 101 koní. Spárovaný je výhradne so 6-stupňovým manuálom. Jeho prejav nie je úplne hladký a dá o sebe vedieť, ale pri prázdnom aute je jeho pružnosť obstojná a nebáli sme sa predbiehať. Vďačí za to nízkej hmotnosti 1 250 kg. Pri ceste vo štvorici už cítite, že toto rodinný kočiar práve nie je. Spotreba sa pohybovala v meste v rozmedzí 6-7 litrov, na okreskách sme dosiahli 5,4 a na diaľnici 6,9 litra. Týždeň sme ukončili s výslednou spotrebou 6,8 litra.

Citroën C3 benzínový motor
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Komfort nadovšetko

Podvozok nie je určený na agresívne jazdenie v zákrutách, pretože sa auto nakláňa a horšie drží stopu. No komfort, to je iný príbeh. Mestské retardéry? Tie C3 doslova zhltne bez toho, aby ju to rozhádzalo. Jednoznačne si auto plní svoju funkciu presúvadla, ktoré netreba šetriť na jamách a podvozok môžeme zaradiť ako jeho najväčšiu prednosť. Je to silný kandidát na najkomfortnejšieho zástupca svojho segmentu, napriek 17″ diskom kolies. K tomu má aj výborný polomer otáčania.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nečakane výkonné svetlá

Mimoriadne prekvapili LED svetlá. Síce nie sú full-LED, neposkytujú ani pokročilé žiadne funkcie, ale ich výkon je nadpriemerný. Cestu osvetľujú širokým pásom sýteho bieleho svetla, a sú dostatočne intenzívne na to, aby ste si už z diaľky mohli vašou krabičkou uvoľniť ľavý diaľničný pruh.

Citroën C3 predné svetlomety
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Auto ako telefón

Ako teda viete C3 získať za menej ako 300 €? Citroën Paušál je je špeciálna ponuka, ktorá funguje ako dlhodobý prenájom. Na rozdiel od bežného operatívneho leasingu tu neplatíte žiadnu akontáciu. Keď sa pozrieme na model C3 You Plus, značka uvádza, že ju môžete mať 249 € mesačne. Pri štandardnom financovaní na tri roky, to znamená, že zaplatíte 8 964 € + palivo. V cene máte registračný poplatok, PZP a havarijne poistenie, servis s poskytnutím náhradného vozidla a asistenčnú službu. Sezónne pneumatiky však nie.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dáva to zmysel?

Citroën C3 nie je dokonalý. Šetrilo sa na spracovaní interiéru, jazdné vlastnosti v zákrutách taktiež neohúria. ALE ak hľadáte lacné, nové a pohodlné auto do mesta, ktoré si môžete vziať na paušál bez akontácie, C3 dáva obrovský zmysel. Okrem toho ponúka štýlový dizajn a veľmi jednoduché ovládanie, ktoré ocenia najmä začínajúci šoféri, alebo naopak staršia generácia.

TECHNICKÉ ÚDAJE Citroën C3
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 1199 cm3
Max. systémový výkon 74 kW / 101 k
Max. krútiaci moment 205 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňový M
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4015 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 518 mm
Výška 1577 mm
Rázvor náprav 2540 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 250 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,6 s
Objem bat. priestoru 310 l
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 6-7 l/100 km
Diaľnica 6,9 l/100 km
Okresky 5,4 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 14 490 €
Cena testovanej verzie 17 490 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 44

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok8,0 l, V10, 400 koní, minimum elektroniky. Na toto auto spomínajú dodnes
Nasledujúci článokNová Corsa prinesie odvážny dizajn a dramaticky dlhší dojazd 
Autá milujem od útleho veku a profesionálne im venujem od roku 2016. Mojou doménou sú videá, kde snažím o autách hovoriť ľudskou rečou a zameriavam sa na veci, ktoré bežný zákazník najviac vníma. Keď ale príde na športové auto, vždy rád nechám vyznieť svoju lásku k motoršportu a rýchlej jazde.