Domov SPRÁVY Elektromobilita Nová Corsa prinesie odvážny dizajn a dramaticky dlhší dojazd 

Nová Corsa prinesie odvážny dizajn a dramaticky dlhší dojazd 

Opel Experimental concept
Foto: Opel

Nový Opel Corsa má byť jedným z prvých áut koncernu Stellantis, ktoré bude jazdiť na novej platforme STLA Small. Tá nahradí platformu CMP, ktorá je základom dnešného auta, ako aj množstvo technicky príbuzných súrodencov značiek ako Peugeot alebo Jeep.

Táto nová architektúra, ktorá je schopná prijať hybridné pohonné jednotky, ale je navrhnutá predovšetkým pre elektromobily, bola navrhnutá tak, aby bolo na nej možné postaviť vozidlá od segmentu A až po segment C, so zameraním primárne na európsky trh. Siedma generácia Corsy bude podľa magazínu Autocar približne o 10 % väčšia ako súčasné auto. Magazín takisto tvrdí, že v elektrickej verzii bude vedieť na jedno nabitie cestovať oveľa ďalej ako teraz (400 km). Maximálny dojazd by sa mal predĺžiť až na 550 km. Dostane tiež prémiovejšie vybavenie, ale mohla Corsa prilákať zákazníkov, ktorí uvažujú nad Renaultom 5 E-Tech, Mini Cooper E alebo pripravovaným modelom od koncernu Volkswagen.

Nový Opel Corsa bude inšpirovaný konceptom Experimental
Foto: Opel

Ako bude vyzerať?

Nová Corsa sa by po stránke dizajnu mala inšpirovať konceptom Experimental z roku 2023, najmä v prednej časti, kde sa úplne vzdá vetracích otvorov a nasávania v prospech minimalistického, hladkého spracovania, ktoré signalizuje jej plne elektrické vnútornosti. Namiesto konvenčnej mriežky chladiča bude elektrická Corsa obsahovať novú elegantnú interpretáciu motívu “Vizor”. K tenkým LED svetlometom sa zrejme pripojí priehľadný panel, ktorý bude obsahuje osvetlený odznak a senzory pre sadu funkcií ADAS. Zdroje Autocaru tvrdia, že rovnako ako koncepčné vozidlo z roku 2023, aj nová Corsa bude mať výrazný vertikálny záhyb prebiehajúci pozdĺž kapoty v tvare, ktorý bude so svetlometmi tvoriť dizajn “kompasu” v tvare kríža. Tento motív bude napodobňovaný v zadnej časti a stane sa charakteristickým znakom modelov Opel novej éry.

Nový Opel Corsa bude inšpirovaný konceptom Experimental
Foto: Opel

Minimum tlačidiel

Zapustené kľučky dverí prispejú k minimalistickejšej estetike a podporia aerodynamickú účinnosť, zatiaľ čo nové kolesá budú navrhnuté tak, aby čo najefektívnejšie odvádzali vzduch pod vozidlo. Prepracovanie bude ešte pútavejšie v kabíne. V kokpite sa budú vo veľkej miere používať plyšové recyklované textílie, bude obsahovať novú štandardnú výbavu vrátane panoramatickej strechy a ambientného osvetlenia a bude tu nová elegantná “plávajúca” stredová konzola, ktorá uvoľní priestor tam, kde by bol tunel prevodovky. Nemal by tu byť prítomný žiadny konvenčný displej vodiča. Nahradí ho štandardné rozhranie head-up displeja. Corsa bude nasledovať svojich novších SUV kolegov a bude mať menej fyzických ovládacích prvkov. Primárnym ovládacím panelom bude nová plávajúca centrálna dotyková obrazovka. Bude naklonená smerom k vodičovi.

Foto: Opel

Otáznik nad spaľovacou verziou

Viac podrobností o technickej výbave modelu by sme sa mali dozvedieť začiatkom budúceho roka, keď Stellantis poskytne všetky informácie o platforme STLA Small. Už však bolo potvrdené, že platforma dokáže pojať batérie s kapacitou až 82 kWh. STLA Small si však zachováva 400 V architektúru. To síce obmedzí rýchlosť nabíjania v porovnaní s drahšími autami vybavenými 800 V, ale očakáva sa, že nová Corsa bude schopná nabíjať rýchlejšie ako dnešné auto, ktoré dosahuje nabíjací výkon maximálne 100 kW. Zostáva zatiaľ nejasné, či si Opel ponechá dnešnú spaľovaciu Corsu v predaji v súčasnej podobe spolu s úplne novým elektromobilom alebo ponúkne verziu novej generácie vozidla so spaľovacím motorom.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 17

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNové auto za 249 eur. Naozaj, takýto je postup
Nasledujúci článokTáto zabudnutá technológia v E55 AMG W211 vás ohromí
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.